Bu araştırmada, ilköğretim okulu öğretmenlerinin küreselleşme kavramına yükledikleri anlamların ve küreselleşmenin, ilköğretim kademesindeki eğitim sürecini nasıl etkilediğine ilişkin görüşlerinin belirlenmesi amaçlanmaktadır. Araştırmada nitel araştırma teknikleri kullanılmıştır. Araştırmanın katılımcıları Adana ilinde görev yapan 43 ilköğretim okulu öğretmeninden oluşmaktadır. Katılımcıların görev yaptıkları kademe açısından benzerlik göstermesi amaçlandığından, katılımcıların seçiminde benzeşik örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Verilerin toplanmasında, görüşme formu yönteminden yararlanılmıştır. Verilerin analizinde ise, içerik analizi ve betimsel analiz yöntemleri ile nitel verilerin sayısal analizi kullanılmıştır. Araştırmanın sonucunda; öğretmenlerin, küreselleşmenin ilköğretim kademesindeki eğitim sürecine etkilerine ilişkin görüşlerinin; öğrenci nitelikleri, öğretmen görevleri, okul yöneticisi görevleri, öğretim süreci, eğitim programları ve yabancı dil öğretimi temalarında toplandığı belirlenmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2010 |
Gönderilme Tarihi | 30 Haziran 2010 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2010 Sayı: 19 |