BibTex RIS Kaynak Göster

Okul Öncesi Eğitim Öğretmenlerinin Dil Etkinliklerini Uygulama Biçimlerinin İncelenmesi

Yıl 2010, Sayı: 19, 23 - 40, 30.06.2010

Öz

Bu çalışmanın amacı; öğretmenlerin dil etkinliklerini uygulama biçimlerini belirlemektir. Çalışma grubunu Adana, Ankara, Antalya, Karabük ve Konya il merkezlerinde görev yapan toplam 175 öğretmen oluşturmaktadır. Veriler,  araştırmacılar tarafından hazırlanan anket formu ile toplanmıştır. Araştırma sonuçlarına göre,   öğretmenlerin çoğunluğu dil etkinliklerine günlük programlarında yarım saate kadar yer ayırmaktadır. Yine öğretmenlerin çoğunluğu bu etkinliklere çocukların dil gelişimini desteklemede etkili olduğunu düşündüğü için yer vermektedir. Öğretmenler dil etkinlikleri öncesinde genellikle öğrencilerle sohbet etmeyi tercih etmektedir. Öğretmenler dil etkinlikleri sonrasında ‘olay sıralaması ve kahramanlarının özellikleri ile ilgili sorular sorma’ etkinliğini sıklıkla yapmaktadır. Öğretmenler dil etkinliklerinde araç olarak çoğunlukla kitaplar ve kuklaları kullanmaktadırlar. Data show ve slaytlar ise en az kullanılan araçlardır.

Yıl 2010, Sayı: 19, 23 - 40, 30.06.2010

Öz

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Mübeccel Gönen

Perihan Ünüvar Bu kişi benim

Müdüriye Bıçakçı Bu kişi benim

Sezai Koçyiğit Bu kişi benim

Zeliha Yazıcı Bu kişi benim

Maide Orçan Bu kişi benim

Durmuş Aslan

Gülhan Güven Bu kişi benim

Arzu Özyürek Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2010
Gönderilme Tarihi 30 Haziran 2010
Yayımlandığı Sayı Yıl 2010 Sayı: 19

Kaynak Göster

APA Gönen, M., Ünüvar, P., Bıçakçı, M., Koçyiğit, S., vd. (2010). Okul Öncesi Eğitim Öğretmenlerinin Dil Etkinliklerini Uygulama Biçimlerinin İncelenmesi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi(19), 23-40.