Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

An Example for The Effect of 5e Model on the Academic Success and Recognition Level of Students: “Projectile Motion ”

Yıl 2009, Sayı: 18, 11 - 26, 30.12.2009

Öz

The aim of this study is to explore the effects of the use of 5E model for instructing the “Projectile Motion” lessons within the scope of the “Physics Education” courses offered to first grade students in high school. Moreover, having presented the outcomes, some suggestions have been raised. The subject of Projectile Motion was particularly chosen, as this subject would be interesting to the students who participated in this research. The research was carried out on 84 high school students. During the research, multiple choice success test were applied for each subject. In the analysis made in the light of the findings from the research, it has been observed that the experiment group students to whom the 5E model was applied were more successful than the control group students. In the light of the results obtained from the research, some suggestions have also been brought up in this study.

Kaynakça

  • Başaran, İ., E. (1978). Eğitime Giriş. Ankara: Bimaş Matbaacılık. Carin, A., Bass, J. (2005). Teaching Science As Inquiry. Upper Saddle River, New Jersey: Pearson Prentice Hall.
  • Carreno, Beth, By. (2004). Facilitating With “Eeeee’s. Strides Toward a Land Ethic, 9 (1).
  • Çepni, S., M. Küçük, A. Bacanak. (2004). Bütünleştirici Öğrenme Yaklaşımına Uygun Bir Öğretmen Rehber Materyali Geliştirme Çalışması: Hareket ve Kuvvet. XII. Eğitim Bilimleri Kongresi. Marmara Üniversitesi, İstanbul, 1701-1724.
  • Driver, R. & Oldham, V. (1986). A Constructivist Approach to Curriculum Development in Science. Studies in Science Education, 13, 105-122.
  • Düzgün, B. (2000). Fizik Konularının Kavratılmasında Görsel Öğretim Materyallerinin Önemi. Milli Eğitim Dergisi, 148.
  • Gürdal, A. ve başk. (1993). Okul Öncesi Dönemi İle İlgili Fen Faaliyetlerine Örnekler. Ankara: Yapa Yayınları, 164-171.
  • İşman, A., Baytekin, Ç., Balkan, F., Horzum, M. B., Kıyıcı, M. (2002). Fen Bilgisi Eğitimi ve Yapısalcı Yaklaşım. The Turkish Online Journal of Educational Technology–(TOJET), 1 (1), 7.
  • Keser, Ö. F. (2003). Fizik Eğitimine Yönelik Bütünleştirici Bir Öğretim Ortamı Tasarımı ve Uygulaması. Trabzon: Karadeniz Teknik Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü (Yayınlanmamış Doktora Tezi).
  • Martin, D. J. (2000). Elementary Science Methods: A Constructivist Approach. Belmont, CA: Wadsworth/Thomason Learning.
  • Morgil, İ. ve Seçken, N. (2002). Kimya Eğitiminde Öğrencilerin Tutumlarını Etkileyen Faktörlerin Ölçülmesi. V.Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, ODTÜ Eğitim Fakültesi, Ankara.
  • Newby, D. E. (2004). Using Inquiry to Connect Young Learners to Science, Natioal Charter Schools Institute. (http://www.nationalcharterschools.org/uploads/pdf/resource_20040617125804_Using%20Inq uiry.pdf).
  • Nuhoğlu, H. (2004). Fen Bilgisi Öğretiminde Öğrenme Halkası Modelinin Uygulandığı Fizik Laboratuvarı Çalışmalarının Öğrenci Başarısına Etkisi. Ankara: Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi).
  • Odom, A. ve Kelly, P. (2001). Integrating Concept Mapping And The Learning Cycle To Teach Diffusion And Osmosis Concepts To High School Biology Students. Science Teacher Education, 85, 615-635.
  • Stamp, Nancy, Thomas O’Brien. (2005). GK–12 Partnership: A Model to Advance Change in Science Education. Bio Science, 55 (1), 70–77.
  • Ünal, H. (2003). “Öğrenme Halkası Yöntemi’nin Fen Bilgisi Dersi “Maddelerin Sınıflandırılması ve Dönüşümleri” Konusunun Öğretilmesinde Başarıya Etkisi”. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. İstanbul: Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Ünsal, Y., Güneş, B. (2002). Bir Kitap İnceleme Çalışması Örneği Olarak MEB İlköğretim 4. Sınıf Fen Bilgisi Ders Kitabına Fizik Konuları Yönünden Eleştirel Bir Bakış. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 22 (3), 107-120.
  • Walker, C. ve Angelo, T. (1998). A Colctive Effort Classroom Assessment Technique: Promoting High Performance in Student Teams. New Directions For Teaching and Learning, 75, 101-112.
  • Wilder, M. ve Shuttleworth, P. (2004). Cell Inquiry Cycle Lesson. Science Activities, 41 (5), 25-31.
  • www (http://faculty.washington.edu/chudler/bex/35intro.pdf)

5e Modeli’nin Öğrencilerin Akademik Başarısına Ve Hatırlama Düzeyine Etkisi: “Eğik Atış Hareketi” Örneği

Yıl 2009, Sayı: 18, 11 - 26, 30.12.2009

Öz

Bu çalışmada; bir ortaöğretim kurumunun lise1. sınıfında yer alan Fizik dersinde, 5E Modeli esas alınarak, Eğik Atış Hareketi konusunda uygulanan derslerin; öğrencilerin akademik başarısına ve hatırlama düzeylerine etkisi araştırılmış, sonuçlar ortaya konularak önerilerde bulunulmuştur. Konu seçimi yapılırken uygulama yapılan öğrencilerin hem ilgisini çekecek, hem de anlaşılması zor olanEğik Atış Hareketi konusu seçilmiştir. Araştırma 2004–2005 bahar döneminde lise 1.sınıfta öğrenim gören 84 öğrenci ile yürütülmüştür. Araştırmada akademik başarıyı ve hatırlama düzeyini belirlemek için Eğik Atış Hareketi Çoktan Seçmeli Başarı Testi kullanılmıştır. Uygulama sonucu yapılan analizlerde 5E Modeli’nin uygulandığı deney grubu öğrencilerinin, geleneksel yöntemin uygulandığı kontrol grubu öğrencilerine göre akademik başarı ve hatırlama düzeyi yönünden daha başarılı oldukları sonucuna varılmıştır. Çalışma sonucunda elde edilen bulgular ışığında önerilerde bulunulmuştur.

Kaynakça

  • Başaran, İ., E. (1978). Eğitime Giriş. Ankara: Bimaş Matbaacılık. Carin, A., Bass, J. (2005). Teaching Science As Inquiry. Upper Saddle River, New Jersey: Pearson Prentice Hall.
  • Carreno, Beth, By. (2004). Facilitating With “Eeeee’s. Strides Toward a Land Ethic, 9 (1).
  • Çepni, S., M. Küçük, A. Bacanak. (2004). Bütünleştirici Öğrenme Yaklaşımına Uygun Bir Öğretmen Rehber Materyali Geliştirme Çalışması: Hareket ve Kuvvet. XII. Eğitim Bilimleri Kongresi. Marmara Üniversitesi, İstanbul, 1701-1724.
  • Driver, R. & Oldham, V. (1986). A Constructivist Approach to Curriculum Development in Science. Studies in Science Education, 13, 105-122.
  • Düzgün, B. (2000). Fizik Konularının Kavratılmasında Görsel Öğretim Materyallerinin Önemi. Milli Eğitim Dergisi, 148.
  • Gürdal, A. ve başk. (1993). Okul Öncesi Dönemi İle İlgili Fen Faaliyetlerine Örnekler. Ankara: Yapa Yayınları, 164-171.
  • İşman, A., Baytekin, Ç., Balkan, F., Horzum, M. B., Kıyıcı, M. (2002). Fen Bilgisi Eğitimi ve Yapısalcı Yaklaşım. The Turkish Online Journal of Educational Technology–(TOJET), 1 (1), 7.
  • Keser, Ö. F. (2003). Fizik Eğitimine Yönelik Bütünleştirici Bir Öğretim Ortamı Tasarımı ve Uygulaması. Trabzon: Karadeniz Teknik Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü (Yayınlanmamış Doktora Tezi).
  • Martin, D. J. (2000). Elementary Science Methods: A Constructivist Approach. Belmont, CA: Wadsworth/Thomason Learning.
  • Morgil, İ. ve Seçken, N. (2002). Kimya Eğitiminde Öğrencilerin Tutumlarını Etkileyen Faktörlerin Ölçülmesi. V.Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, ODTÜ Eğitim Fakültesi, Ankara.
  • Newby, D. E. (2004). Using Inquiry to Connect Young Learners to Science, Natioal Charter Schools Institute. (http://www.nationalcharterschools.org/uploads/pdf/resource_20040617125804_Using%20Inq uiry.pdf).
  • Nuhoğlu, H. (2004). Fen Bilgisi Öğretiminde Öğrenme Halkası Modelinin Uygulandığı Fizik Laboratuvarı Çalışmalarının Öğrenci Başarısına Etkisi. Ankara: Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi).
  • Odom, A. ve Kelly, P. (2001). Integrating Concept Mapping And The Learning Cycle To Teach Diffusion And Osmosis Concepts To High School Biology Students. Science Teacher Education, 85, 615-635.
  • Stamp, Nancy, Thomas O’Brien. (2005). GK–12 Partnership: A Model to Advance Change in Science Education. Bio Science, 55 (1), 70–77.
  • Ünal, H. (2003). “Öğrenme Halkası Yöntemi’nin Fen Bilgisi Dersi “Maddelerin Sınıflandırılması ve Dönüşümleri” Konusunun Öğretilmesinde Başarıya Etkisi”. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. İstanbul: Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Ünsal, Y., Güneş, B. (2002). Bir Kitap İnceleme Çalışması Örneği Olarak MEB İlköğretim 4. Sınıf Fen Bilgisi Ders Kitabına Fizik Konuları Yönünden Eleştirel Bir Bakış. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 22 (3), 107-120.
  • Walker, C. ve Angelo, T. (1998). A Colctive Effort Classroom Assessment Technique: Promoting High Performance in Student Teams. New Directions For Teaching and Learning, 75, 101-112.
  • Wilder, M. ve Shuttleworth, P. (2004). Cell Inquiry Cycle Lesson. Science Activities, 41 (5), 25-31.
  • www (http://faculty.washington.edu/chudler/bex/35intro.pdf)
Toplam 19 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

İsmet Ergin

Yayımlanma Tarihi 30 Aralık 2009
Gönderilme Tarihi 18 Mart 2010
Yayımlandığı Sayı Yıl 2009 Sayı: 18

Kaynak Göster

APA Ergin, İ. (2009). 5e Modeli’nin Öğrencilerin Akademik Başarısına Ve Hatırlama Düzeyine Etkisi: “Eğik Atış Hareketi” Örneği. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi(18), 11-26.