Çocuğun anadilini öğrenme ve okuma kültürü edinme sürecinde çocuk kitaplarının önemli bir işlevi vardır. Çocuk kitaplarının bu önemli işlevi yerine getirebilmesi için kitapların dış yapı, iç yapı ve eğitsel özelliklerinin çocuğa göre hazırlanması gerekir. Çocuğa görelik, çocukların içinde bulundukları dönem özelliklerini, onların yaşla beraber değişen ilgi ve gereksinimlerini tanıyıp hazırlanacak kitabı bunlarla örtüştürmeyi zorunlu kılar. Bu kitapların seçilmesi ve çocuklarla buluşturulmasında öğretmenlere önemli sorumluluklar düşmektedir. Bu araştırmanın amacı, Burdur ili merkez ilköğretim okulları 5. ve 6. sınıflarında, Türkçe ve sınıf öğretmenlerinin okuma saatlerinde kullandıkları çocuk edebiyatı ürünlerini seçme ölçütlerine ilişkin görüşlerini ortaya koymaktır. Veri toplama aracı olarak, araştırmacı tarafından geliştirilen anket uygulanmıştır. Anketin I. bölümü’nde öğretmenlere ilişkin kişisel bilgiler; II. bölümünde ise, kitap seçim ölçütleri yer almıştır. Kitap seçim ölçütleri, kitapların “dış yapı”, “iç yapı” ve “eğitsel özellikleri” açısından üç bölümde gruplandırılmıştır. Elde edilen bulgular, öğretmenlerin okuma saatlerinde kullandıkları kitap seçiminde, özellikle kitapların iç yapı ve eğitsel özelliklerine daha çok önem verdiklerini göstermiştir.
Çocuk edebiyatı okuma kültürü edinme süreci çocuk kitapları Türkçe ve sınıf öğretmenleri
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2009 |
Gönderilme Tarihi | 18 Mart 2010 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2009 Sayı: 18 |