BibTex RIS Kaynak Göster

Mektupla Keman Öğretim Uygulamasına Yönelik İçerik Analizi

Yıl 2011, Cilt: 1 Sayı: 21, 134 - 152, 27.06.2011

Öz

1970'li yıllardan itibaren yükseköğrenime olan yönelimin belirgin oranda artması ve örgün eğitim kurumlarının bu talebi yeterli ölçülerde karşılayamaması üzerine, Milli Eğitim Bakanlığı'nca 1974 yılında Mektupla Öğretim Merkezi'ne "Mektupla Yükseköğretim" hizmeti sunma görevi verilmiştir. Bu kapsamda Mektupla Öğretim Merkezi, 1974-1975 Eğitim-Öğretim yılında müzik eğitiminde mektupla öğretim uygulamasına başlamıştır. Bu çalışma, mektupla keman öğretimi uygulaması için hazırlanan materyalin içeriksel olarak analiz edilmesi ve değerlendirilmesini amaçlamaktadır. Çalışmada ayrıca uygulamanın o dönem için müzik eğitimi ve keman eğitimine sağladığı katkılar ve sonuçları incelenmektedir. Çalışma kapsamındaki mektuplar ayrıntılı olarak incelendiğinde “Mektupla Keman Öğretimi”nin oldukça iddialı bir çalışma olduğu görülmektedir. Sanatın ve çalgı eğitiminin içinde olan birçok kişinin temkinli bir biçimde yaklaşım gösterebilecekleri bu öğretim modeli mektubun yazarları tarafından büyük bir özveri ile ele alınmıştır. Mektupların tamamı mesleki müzik eğitimi veren bir müzik okulunda uygulanabilecek öğretim programı niteliğindedir. Bu bağlamda ele alınan mektupla keman öğretimi uygulamasına yönelik olarak yapılan bu çalışmanın, dönemin koşulları içinde değerlendirildiğinde dünyada bilinen ilk ve tek örnek olması, uygulamaya yönelik olarak akademik herhangi bir araştırma ve değerlendirme çalışmasına günümüze kadar rastlanmamasının araştırmaya ayrı bir önem kazandırdığı düşünülmektedir.

Anahtar Kelimeler: Mektupla Eğitim, Uzaktan Eğitim, Uzaktan Keman Eğitimi

Kaynakça

  • İşman, A. (1999). “Uzaktan Eğitim : EDOK Uzaktan Eğitim Merkezi” Birinci Uzaktan Eğitim Sempozyumu 15-16 Kasım, s. 93-101. Ankara: Kara Kuvvetleri Eğitim ve Doktrin Komutanlığı.
  • İşman, A. (2005). Uzaktan Eğitim, Öğreti yayınları, Ankara.
  • MEB, (Milli Eğitim Bakanlığı), (1978). Orta Öğrenimli İlkokul Öğretmenlerini Yüksek Öğrenime Kavuşturma Projesi. Ankara: YAYKUR.
  • Özdil, İ., (1986). Uzaktan Eğitimin Evrensel Çerçevesi ve Türk Eğitim Sisteminde Uzaktan Eğitimin Yeri. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi.
  • Özer, B., (1991). Uzaktan Eğitim Yaklaşımının Öğretmen Eğitiminde Kullanılması, Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi c.4, s. 1-2, ss. 73-88.
  • Uçan, A. (1980). Çevreden Evrene Keman Eğitimi. Ankara: Yeni Dağarcık Yayınları.
  • Uşun, S. (2006). Uzaktan Eğitim, Nobel Yayıncılık, Ankara.
  • Varol, N., (2002). Uzaktan Eğitimde E-Pedagoji, Bilişim Bildiriler CD’si ve TBD 19. Bilişim Kurultayı Bildiriler Kitabı, s. 275-279 İstanbul.
Yıl 2011, Cilt: 1 Sayı: 21, 134 - 152, 27.06.2011

Öz

Kaynakça

  • İşman, A. (1999). “Uzaktan Eğitim : EDOK Uzaktan Eğitim Merkezi” Birinci Uzaktan Eğitim Sempozyumu 15-16 Kasım, s. 93-101. Ankara: Kara Kuvvetleri Eğitim ve Doktrin Komutanlığı.
  • İşman, A. (2005). Uzaktan Eğitim, Öğreti yayınları, Ankara.
  • MEB, (Milli Eğitim Bakanlığı), (1978). Orta Öğrenimli İlkokul Öğretmenlerini Yüksek Öğrenime Kavuşturma Projesi. Ankara: YAYKUR.
  • Özdil, İ., (1986). Uzaktan Eğitimin Evrensel Çerçevesi ve Türk Eğitim Sisteminde Uzaktan Eğitimin Yeri. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi.
  • Özer, B., (1991). Uzaktan Eğitim Yaklaşımının Öğretmen Eğitiminde Kullanılması, Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi c.4, s. 1-2, ss. 73-88.
  • Uçan, A. (1980). Çevreden Evrene Keman Eğitimi. Ankara: Yeni Dağarcık Yayınları.
  • Uşun, S. (2006). Uzaktan Eğitim, Nobel Yayıncılık, Ankara.
  • Varol, N., (2002). Uzaktan Eğitimde E-Pedagoji, Bilişim Bildiriler CD’si ve TBD 19. Bilişim Kurultayı Bildiriler Kitabı, s. 275-279 İstanbul.
Toplam 8 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Alaattin Canbay

Zeki Nacakcı

Yayımlanma Tarihi 27 Haziran 2011
Gönderilme Tarihi 13 Haziran 2011
Yayımlandığı Sayı Yıl 2011 Cilt: 1 Sayı: 21

Kaynak Göster

APA Canbay, A., & Nacakcı, Z. (2011). Mektupla Keman Öğretim Uygulamasına Yönelik İçerik Analizi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(21), 134-152.