Özet
Bu çalışma, Uşak İli Merkez ve tüm ilçelerde görev yapan okul müdürlerinin kullandıkları örgütsel güç kaynaklarını öğretmenlerin görüşlerine göre cinsiyet, öğrenim durumu, branş ve kıdem gibi bazı değişkenler açısından incelemek üzere yürütülmüş, tarama modelinde bir araştırmadır. Araştırmanın örneklemini 296 öğretmen oluşturmaktadır. Çalışmada veri toplama aracı olarak geçerliği ve güvenirliği sağlanan “Okul Müdürlerinin Örgütsel Güç Kaynağını Belirleme Ölçeği” kullanılmıştır. Veri analizinde “SPSS 17.0 İstatistik Paket Programı” kullanılmıştır. Araştırmanın analiz sonuçlarına göre, okul müdürlerinin yasal güç ve ödül gücü kullanımına ilişkin öğretmen görüşlerinin cinsiyet değişkenine göre anlamlı bir farklılık göstermediği saptanmıştır. Okul müdürlerinin kullandıkları güç kaynaklarından zorlayıcı, uzmanlık ve karizmatik güç boyutuna ilişkin öğretmen görüşlerinin cinsiyete göre anlamlı bir farklılık gösterdiği saptanmıştır. Öğretmen görüşlerinin öğrenim, branş ve kıdem durumuna göre, okul müdürlerinin kullandıkları güç kaynaklarından yasal, zorlayıcı, ödül gücü, uzmanlık gücü ve karizmatik güç boyutuna göre anlamlı bir farklılık göstermediği görülmektedir.
Anahtar Sözcükler: Örgütsel güç kaynakları, okul yöneticisi, ilköğretim okulu, öğretmen görüşleri
Örgütsel güç kaynakları okul yöneticisi ilköğretim okulu öğretmen görüşleri
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 19 Ocak 2012 |
Gönderilme Tarihi | 23 Kasım 2011 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2011 Cilt: 1 Sayı: 22 |