Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Motivation And Amotivation at School: Developing the Scale of Expectations From Teacher About Class Engagement

Yıl 2013, Cilt: 1 Sayı: 25, 1 - 18, 13.03.2013

Öz

The purpose of this study was to develop the scale of expectations from teacher about class engagement for adolescents. Totally 294 (114 male and 180 female) participants who were adolescents ages 14-17 (mean=15.50) were included in the study. In this study, explatory and confirmatory factor analysis method and some reliability analysis methods were used in order to analyze the data. According to results, the scale which has 64.11 % explained variance and three dimensions which are named"to have positive personality traits", "to motivate the students", and also "do not harm students' self-esteem" was developed. Confirmatory factor analysis shows that the scale has good adjustment indexes. The Cronbach Alfa values of the scale are ranged between .90-.73. In addition to this, the reliability and validity analyses show that the scale is satisfactory reliable and valid.  As a result, in this study a scale which is named "the scale of expectations from teacher about class engagement" is developed. In the near future, this scale can be used in researches.

OKULDA MOTİVASYON VE AMOTİVASYON: "DERSE KATILMADA ÖĞRETMENDEN BEKLENTİLER ÖLÇEĞİNİN GELİŞTİRİLMESİ"

Yıl 2013, Cilt: 1 Sayı: 25, 1 - 18, 13.03.2013

Öz

Bu çalışmanın amacı, ergenlerin derse katılmada öğretmenden beklentilerini ölçebilecek bir ölçme aracı geliştirmektir.  Çalışma, 14-17 yaşları arasındaki lise öğrenimi gören 180 kız ve 114 erkek olmak üzere toplam 294 ergen üzerinde gerçekleştirilmiştir. Çalışmada, açıklayıcı faktör analizi ve bazı güvenirlik analizleri yapılmıştır. Çalışmadan elde edilen bulgulara göre, açıklanan varyansı % 62.71 olan üç boyutlu bir ölçek elde edilmiştir. Ölçeğin boyutları, “olumlu kişilik özelliklerine sahip olmak”, “öğrenciyi motive etmek” ve “öğrencinin benlik saygısını zedelememek” olarak isimlendirilmiştir. Ölçeğin güvenirliği iç tutarlık yöntemiyle analiz edilmiştir. Analiz sonuçlarına göre ölçeğin tamamının Cronbach Alfa değeri .90, birinci boyutun Cronbach Alfa değeri .92; ikinci boyutun Cronbach Alfa değeri .86 ve üçüncü boyutun Cronbach Alfa değeri .73 bulunmuştur. Ölçeğin ölçüt geçerliği,  akademik motivasyon ölçeği ile incelenmiştir.  Ölçeğin geçerlik değerleri tatminkâr düzeyde bulunmuştur. Geliştirilen ölçeğe “Derse katılmada Öğretmenden Beklentiler Ölçeği” ismi verilmiştir. Bu ölçekle, gelecekte çeşitli araştırmalar yapılması alanın gelişmesine katkıda bulunulabilir.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ali Eryılmaz

Yayımlanma Tarihi 13 Mart 2013
Gönderilme Tarihi 25 Eylül 2010
Yayımlandığı Sayı Yıl 2013 Cilt: 1 Sayı: 25

Kaynak Göster

APA Eryılmaz, A. (2013). OKULDA MOTİVASYON VE AMOTİVASYON: "DERSE KATILMADA ÖĞRETMENDEN BEKLENTİLER ÖLÇEĞİNİN GELİŞTİRİLMESİ". Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(25), 1-18.