Bu araştırmanın amacı, Bilişsel Davranışçı yaklaşıma dayalı olarak geliştirilen bir grup rehberliği programının, üniversite öğrencilerinin dil öğrenimine ilişkin inançları üzerindeki etkisini incelemektir. Bu amaçla 264 Yabancı Dil Hazırlık Sınıfı öğrencisine Dil Öğrenimine İlişkin İnançlar Envanteri (Horwitz, 1988; Kunt, 1997) uygulanmıştır. Envanter sonuçları doğrultusunda olumsuz inanca sahip olduğu belirlenen 80 öğrenci içerisinden gönüllülük esasına bağlı olarak deney ve kontrol grupları oluşturulmuştur. Daha sonra deney grubuna seçilen öğrencilere Bilişsel Davranışçı yaklaşıma dayalı grup rehberliği programı uygulanmıştır. Kontrol grubuna ise herhangi bir işlem yapılmamıştır. Araştırma sonucunda, deney grubuna ait son-test puanlarının kontrol grubundakilerden anlamlı düzeyde yüksek olduğu, deney grubuna ait son-test puanlarının ön-test puanlarından anlamlı düzeyde yüksek olduğu bulunmuştur. Elde edilen bulgular, uygulanan grup rehberliği programının dil öğrenimine ilişkin inançlar üzerinde etkili olabileceğine dair kanıtlar sunmaktadır. Araştırmanın, yeni araştırmalarla desteklenerek, ülkemizde sayısı her geçen gün artan üniversite yabancı dil hazırlık okullarında, öğrencilerin dil öğrenimine ilişkin yaşadıkları olumsuz yargılar ve inançlarla başa çıkmalarında kullanılabilecek yapılandırılmış programlar oluşturulmasına destek olabileceği düşünülmektedir.
Bilişsel Davranışçı Yaklaşım, grup rehberliği, dil öğrenimine ilişkin inançlar
The purpose of the current study was to examine the effect of cognitive behavioral approach-based group guidance on undergraduate students' beliefs about language learning. With this aim, 264 undergraduate students from English Preparatory classes completed Beliefs About Language Learning Inventory (Horwitz, 1988; Kunt, 1997). Eighty students observed as possessing negative beliefs about language learning were individually interviewed and experimental and control groups were organized with the volunteer students. The experimental group participated in cognitive behavioral approach-based group guidance program, whereas the control group received no intervention. Results of the research indicated that posttest of experimental group was significantly higher than the control group. That is, the group counseling was effective with this group. This research is thought to be a leading one for future research and applications within language preparatory schools at universities in Turkey in their preparation of the programs which targeted to change the irrational beliefs of undergraduate students about the process of language learning with rational ones that enhance their learning.
Cognitive Behavioral Approach, group guidance, beliefs about language learning
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sosyal |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar |
|
Yayımlanma Tarihi | 18 Temmuz 2013 |
Başvuru Tarihi | 25 Mayıs 2013 |
Kabul Tarihi | |
Yayınlandığı Sayı | Yıl 2013, Cilt 1, Sayı 26 |
Bibtex | @araştırma makalesi { maeuefd206190, journal = {Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi}, eissn = {1302-8944}, address = {}, publisher = {Burdur Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi}, year = {2013}, volume = {1}, number = {26}, pages = {63 - 78}, title = {Bilişsel Davranışçı Yaklaşıma Dayalı Grup Rehberliğinin Dil Öğrenimine İlişkin İnançlar Üzerindeki Etkisi}, key = {cite}, author = {Işık, Erkan and Traş, Zeliha and Sürücü, Abdullah} } |
APA | Işık, E. , Traş, Z. & Sürücü, A. (2013). Bilişsel Davranışçı Yaklaşıma Dayalı Grup Rehberliğinin Dil Öğrenimine İlişkin İnançlar Üzerindeki Etkisi . Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , 1 (26) , 63-78 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/maeuefd/issue/19399/206190 |
MLA | Işık, E. , Traş, Z. , Sürücü, A. "Bilişsel Davranışçı Yaklaşıma Dayalı Grup Rehberliğinin Dil Öğrenimine İlişkin İnançlar Üzerindeki Etkisi" . Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 1 (2013 ): 63-78 <https://dergipark.org.tr/tr/pub/maeuefd/issue/19399/206190> |
Chicago | Işık, E. , Traş, Z. , Sürücü, A. "Bilişsel Davranışçı Yaklaşıma Dayalı Grup Rehberliğinin Dil Öğrenimine İlişkin İnançlar Üzerindeki Etkisi". Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 1 (2013 ): 63-78 |
RIS | TY - JOUR T1 - Bilişsel Davranışçı Yaklaşıma Dayalı Grup Rehberliğinin Dil Öğrenimine İlişkin İnançlar Üzerindeki Etkisi AU - Erkan Işık , Zeliha Traş , Abdullah Sürücü Y1 - 2013 PY - 2013 N1 - DO - T2 - Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 63 EP - 78 VL - 1 IS - 26 SN - -1302-8944 M3 - UR - Y2 - 2022 ER - |
EndNote | %0 Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi Bilişsel Davranışçı Yaklaşıma Dayalı Grup Rehberliğinin Dil Öğrenimine İlişkin İnançlar Üzerindeki Etkisi %A Erkan Işık , Zeliha Traş , Abdullah Sürücü %T Bilişsel Davranışçı Yaklaşıma Dayalı Grup Rehberliğinin Dil Öğrenimine İlişkin İnançlar Üzerindeki Etkisi %D 2013 %J Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi %P -1302-8944 %V 1 %N 26 %R %U |
ISNAD | Işık, Erkan , Traş, Zeliha , Sürücü, Abdullah . "Bilişsel Davranışçı Yaklaşıma Dayalı Grup Rehberliğinin Dil Öğrenimine İlişkin İnançlar Üzerindeki Etkisi". Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 1 / 26 (Temmuz 2013): 63-78 . |
AMA | Işık E. , Traş Z. , Sürücü A. Bilişsel Davranışçı Yaklaşıma Dayalı Grup Rehberliğinin Dil Öğrenimine İlişkin İnançlar Üzerindeki Etkisi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2013; 1(26): 63-78. |
Vancouver | Işık E. , Traş Z. , Sürücü A. Bilişsel Davranışçı Yaklaşıma Dayalı Grup Rehberliğinin Dil Öğrenimine İlişkin İnançlar Üzerindeki Etkisi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2013; 1(26): 63-78. |
IEEE | E. Işık , Z. Traş ve A. Sürücü , "Bilişsel Davranışçı Yaklaşıma Dayalı Grup Rehberliğinin Dil Öğrenimine İlişkin İnançlar Üzerindeki Etkisi", Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, c. 1, sayı. 26, ss. 63-78, Tem. 2013 |