BibTex RIS Kaynak Göster

EXAMINING THE RESEARCH OF LEARNING STYLES PRESERVICE TEACHERS IN TERMS OF SOME VARIABLES

Yıl 2014, Sayı: 32, 114 - 129, 09.01.2015

Öz

ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÖĞRENME STİLLERİNİN BAZI DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ

Yıl 2014, Sayı: 32, 114 - 129, 09.01.2015

Öz

Bu araştırmanın amacı, eğitim fakültesi öğrencilerinin Kolb Öğrenme stilleri içerisinde baskın öğrenme stillerini belirlemek; cinsiyet, öğrenim gördüğü alan ve önceki öğretim alanları arasında öğrenme stilleri bakımından farklılıkları araştırmaktır. Yöntem olarak betimsel tarama modeli uygulanmıştır. Araştırmaya 2012-2013 öğretim yılında 489 Eğitim Fakültesi öğrencisi katılmıştır. Veri toplama aracı olarak Aşkar ve Akkoyunlu tarafından Türkçeye çevrilmiş olan Kolb Öğrenme Stili Envanteri (ÖSE) kullanılmıştır. Verilerin analizinde; frekans, yüzde değerleri, İki Değişkenli Kay-Kare test teknikleri kullanılmıştır. Elde edilen verilere göre Eğitim Fakültesi öğrencilerinin en çok “Özümseyen’’, en az ise ‘’Yerleştiren’’ öğrenme stiline sahip oldukları tespit edilmiştir. Araştırma ile Eğitim Fakültesi öğrencilerinin öğrenme stillerinde cinsiyet ve önceki öğretim alanları arasında anlamlı bir farklılık görülmemiştir. Ancak öğrenim gördükleri alanlara (bölüm/ana bilim ya da ana sanat dalı) göre anlamlı farklılıklar bulunmuştur.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Feti Çelik

Rıza Yalçın Bu kişi benim

Özlem Gök Çatal Bu kişi benim

Ayşe Aydın Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 9 Ocak 2015
Gönderilme Tarihi 19 Kasım 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2014 Sayı: 32

Kaynak Göster

APA Çelik, F., Yalçın, R., Gök Çatal, Ö., Aydın, A. (2015). EXAMINING THE RESEARCH OF LEARNING STYLES PRESERVICE TEACHERS IN TERMS OF SOME VARIABLES. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(32), 114-129. https://doi.org/10.21764/efd.36763