Bu araştırmanın amacı öğretmen-çocuk ilişkisinin çocukların sosyal yetkinlik ve sosyal problem çözme becerilerini yordayıp yordamağını incelemektir. Araştırma tarama modellerinden ilişkisel tarama yöntemi ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın örneklemini okul öncesi eğitim kurumuna devam eden 4-5 yaş aralığında 167 çocuk oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak kişisel bilgi formu; Öğretmen – Çocuk İlişkisi Ölçeği; Okul Öncesi Sosyal Yetkinlik ve Davranış Değerlendirme–Ebeveyn Formu Ölçeği ve Wally Çocuk Sosyal Problem Çözme Dedektif Oyun Ölçeği kullanılmıştır. Veriler pearson korelasyon katsayısı ve çoklu regresyon analizi ile sınanmıştır. Araştırmanın sonucunda öğretmen-çocuk ilişkileri alt boyutları ile sosyal yetkinlik ve davranışları, sosyal problem çözme becerileri alt boyutları arasında anlamlı düzeyde ilişki bulunmuştur. Ayrıca öğretmen-çocuk ilişkisi alt boyutlarının sosyal yetkinlik ve davranışları, sosyal problem çözme becerileri alt boyutlarını anlamı düzeyde yordadığı bulunmuştur.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 27 Aralık 2016 |
Gönderilme Tarihi | 28 Temmuz 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Sayı: 40 |