BibTex RIS Kaynak Göster

İki Dilli Türk Çocuklarına Temel Beceri ve Temel Değerlerin Öğretiminde Nasrettin Hoca Fıkralarının Yeri

Yıl 2016, Sayı: 40, 0 - 0, 27.12.2016

Öz

İki dilli Türk çocuklarına ana dili öğretiminin Millî Eğitim Bakanlığı tarafından yapıldığı ülkelerde derslerde Bakanlıkça hazırlanan öğretim programı ve ders kitapları esas alınmaktadır. Bu derslerle iki dilli Türk çocuklarının hem ana dillerine ait temel dil becerilerini geliştirilmesi hem de kültürel değerlerine sahip olması ve kültürel değerlerinin farkında olması hedeflenmektedir. Beklenen hedefe ulaşmak için ana dili öğretimi etkinliklerinin çok titiz ve sistemli bir şekilde yürütülmesi gerekir. Ana dili öğretimi etkinlerinde okuma ve dinleme metinleri ilk sırada kullanılan ders materyalleridir. Metinler aracılığı ile dil becerilerinin öğretimi yapılabildiği gibi aynı metinler aracılığı ile kültür aktarımı da yapılabilmektedir. İki dilli Türk çocukları için Nasrettin Hoca'ya ait fıkra metinleri, temel dil becerilerinin öğretiminde ve kültür aktarımında kullanılabilecek en uygun metinlerden biridir. Bu çalışmada Yurt Dışındaki Türk Çocukları İçin Türkçe ve Türk Kültürü Dersi Öğretim Programı (1-10. Sınıflar) kapsamında, iki dilli Türk çocuklarına temel beceri ve temel değerlerin öğretiminde hangi Nasrettin Hoca fıkralarından yararlanılabileceği ve bu fıkraların temel becerilerle değerlerin öğretiminde nasıl kullanılabileceğine ilişkin önerilerde bulunulmuştur. Nitel araştırma yönteminin kullanıldığı çalışma, doküman incelemesine göre desenlenmiştir. Verilerin analizinde betimsel analiz kullanılmıştır. Yapılan inceleme sonunda temel beceri ve temel değerlerin öğretiminde her bir temel beceri (bilgi teknolojilerini kullanma hariç)  ve temel değerler (vatanseverlik hariç) için kullanılabilecek Nasrettin Hoca fıkrasının olduğu tespit edilmiştir.

Yıl 2016, Sayı: 40, 0 - 0, 27.12.2016

Öz

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ülker Şen

Yayımlanma Tarihi 27 Aralık 2016
Gönderilme Tarihi 30 Ekim 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Sayı: 40

Kaynak Göster

APA Şen, Ü. (2016). İki Dilli Türk Çocuklarına Temel Beceri ve Temel Değerlerin Öğretiminde Nasrettin Hoca Fıkralarının Yeri. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(40).