BibTex RIS Kaynak Göster

ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN SOSYAL BECERİ DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ

Yıl 2016, Sayı: 40, 0 - 0, 27.12.2016

Öz

Bu araştırmanın amacı, üniversitede öğrenim gören öğretmen adayı bireylerin sosyal beceri düzeylerini belirlemektir. Bu çerçevede örneklemde yer alan öğrencilere araştırmanın amaçlarına yönelik olarak araştırmacı tarafından hazırlanmış “Kişisel Bilgi Formu” ile ‘‘Sosyal Beceri Ölçeği’’ uygulanmıştır. Sosyal Beceri Envanteri "Social Skills Inventory-SSI" 1986 yılında Riggio tarafından geliştirilmiş ve 1989 yılında revize edilerek bugünkü şeklini almıştır. Sosyal Beceri Envanteri Yüksel tarafından 1997 yılında Türkçeye uyarlanmıştır. Sosyal Beceri Envanteri temel sosyal becerileri ölçmek amacıyla küçük çapta hazırlanmış 90 maddelik kendini tanımlama (self-repoıt) türünden bir ölçme aracıdır. Sosyal Beceri Envanterinin tamamı 90 maddeden ve her bir alt ölçek 15 maddeden oluşmaktadır. Envanterdeki maddelere beşli likert tipi bir cevaplama anahtarı hazırlanmıştır.

 Araştırmanın 2013-2014 Eğitim-Öğretim yılında Ahi evran üniversitesi, Erciyes üniversitesi, Gaziosmanpaşa üniversitesi, Kahramanmaraş Sütçü İmam üniversitesi ve Gaziantep üniversitesi Beden eğitimi ve spor yüksekokulu ile sınıf öğretmenliği bölümlerinde eğitim-öğretim gören toplam 1000 öğretmen adayı öğrencileri oluşturmuştur. Araştırmanın örneklemini ise Beden eğitimi ve spor öğretmenliği ve sınıf öğretmenliği bölümlerinde, 1.- 2.- 3. ve 4. sınıflarda eğitim- öğretim 25’er kişi olmak üzere beden eğitimi öğrencileri 505, sınıf öğretmenliği öğrencileri 500 olmak üzere toplam 1005 öğretmen adayı oluşturmaktadır.

                Araştırma grubundan elde edilen veriler istatistiksel paket program yardımı ile analiz edilmiştir. Demografik bilgilerin sayısal değerlendirilmesinde frekans ve yüzdelik hesaplamalar yapılmıştır. Veriler analiz edilmeden önce normallik dağılımlarına Kolmogorov- Simirnov testi ile bakılmış ve dağılımların normal olduğu gözlemlenmiştir. Bu yüzden ikili karşılaştırmalar parametrik test grubunda yer alan independent sample (t-test), çoklu karşılaştırmalar tek yönlü varyans analizi ANOVA testi ile analiz yapılmıştır. Bağımlı değişkene bağlı alt boyutlar arasındaki ilişkinin sınanmasında Pearson Correlations testi kullanılmıştır. İstatistiksel anlamlılık derecesi p<0.05 olarak kabul edilmiştir. Elde edilen sonuçlar çalışmaya katılanların aile gelir düzeyi değişkenleri alt boyutlarında fark bulunmazken öğrenim görülen program, cinsiyet ve barınılan yer değişkeni alt boyutlarında anlamlı fark olduğu sonucuna ulaşılmıştır.

Yıl 2016, Sayı: 40, 0 - 0, 27.12.2016

Öz

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

EMEL Şenol Bu kişi benim

Ünal Türkçapar

Yayımlanma Tarihi 27 Aralık 2016
Gönderilme Tarihi 8 Mart 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Sayı: 40

Kaynak Göster

APA Şenol, E., & Türkçapar, Ü. (2016). ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN SOSYAL BECERİ DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(40).