Tarih konularının öğretiminde vazgeçilmez araçlar olarak değerlendirilebilecek olan haritalardan, kimi zaman tek başlarına kimi zaman ise ders kitaplarının içerisinde eğitim-öğretim sürecini desteklemek amacıyla faydalanılmaktadır. Eğitim-öğretim sürecinde kullanılan bütün araç-gereçlerde olduğu gibi haritalarında tasarlanmaları aşamasında belli başlı özelliklere dikkat edilmesi gerekmektedir. Gerçekleştirilen bu çalışma ile Milli Eğitim Bakanlığı tarafından 2016-2017 eğitim-öğretim yılında tarih konularının öğretiminin gerçekleştirildiği sosyal bilgiler ve tarih derslerinde okutulan ders kitaplarında kullanılan haritaların, bir haritada bulunması gereken temel özellikler (başlık, ölçek, yön çubuğu, lejant ve bazı durumlarda lokasyon haritası) açısından incelenmesi amaçlanmıştır. Yapılan inceleme sonucunda tarih konularının öğretiminin gerçekleştirildiği ders kitaplarında kullanılan haritalarda, harita tasarımları aşamasında dikkat edilmesi elzem olan temel özelliklerin çoğu kez görmezden gelindiği, yada diğer bir deyişle dikkatlice tasarlanmadıklarına yönelik bulgulara ulaşılmıştır. Çalışmanın sonuç kısmında ise elde edilen bulgular örnek haritalarla ve literatürde yer alan görüşlerle desteklenerek tartışılmıştır. Öneriler kısmında ise ders kitaplarında haritaların kullanılmalarından beklenen faydanın artırılmasına yönelik çeşitli öneriler dile getirilmiştir.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 27 Aralık 2016 |
Gönderilme Tarihi | 23 Kasım 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Sayı: 40 |