BibTex RIS Kaynak Göster

Ders Kitaplarında Tarih Konularının Öğretiminde Kullanılan Haritaların Temel Özelliklerinin İncelenmesi

Yıl 2016, Sayı: 40, 0 - 0, 27.12.2016

Öz

Tarih konularının öğretiminde vazgeçilmez araçlar olarak değerlendirilebilecek olan haritalardan, kimi zaman tek başlarına kimi zaman ise ders kitaplarının içerisinde eğitim-öğretim sürecini desteklemek amacıyla faydalanılmaktadır. Eğitim-öğretim sürecinde kullanılan bütün araç-gereçlerde olduğu gibi haritalarında tasarlanmaları aşamasında belli başlı özelliklere dikkat edilmesi gerekmektedir. Gerçekleştirilen bu çalışma ile Milli Eğitim Bakanlığı tarafından 2016-2017 eğitim-öğretim yılında tarih konularının öğretiminin gerçekleştirildiği sosyal bilgiler ve tarih derslerinde okutulan ders kitaplarında kullanılan haritaların, bir haritada bulunması gereken temel özellikler (başlık, ölçek, yön çubuğu, lejant ve bazı durumlarda lokasyon haritası) açısından incelenmesi amaçlanmıştır. Yapılan inceleme sonucunda tarih konularının öğretiminin gerçekleştirildiği ders kitaplarında kullanılan  haritalarda, harita tasarımları aşamasında dikkat edilmesi elzem olan temel özelliklerin çoğu kez görmezden gelindiği, yada diğer bir deyişle dikkatlice tasarlanmadıklarına yönelik bulgulara ulaşılmıştır. Çalışmanın sonuç kısmında ise elde edilen bulgular örnek haritalarla ve literatürde yer alan görüşlerle desteklenerek tartışılmıştır. Öneriler kısmında ise ders kitaplarında haritaların kullanılmalarından beklenen faydanın artırılmasına yönelik çeşitli öneriler dile getirilmiştir.

Yıl 2016, Sayı: 40, 0 - 0, 27.12.2016

Öz

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Kubilay Yazıcı

Gülsün Özdemir Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 27 Aralık 2016
Gönderilme Tarihi 23 Kasım 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Sayı: 40

Kaynak Göster

APA Yazıcı, K., & Özdemir, G. (2016). Ders Kitaplarında Tarih Konularının Öğretiminde Kullanılan Haritaların Temel Özelliklerinin İncelenmesi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(40).