Her türlü eğitim ve öğretim etkinliğinde olduğu gibi okuma etkinliğinin de öğrencilerde kalıcı öğrenme deneyimleri oluşturup onları başarılı kılması ve belleklerinde doyurucu birer öğrenme süreci bırakabilmesi için okumanın süreklilik arz etmesi esastır. Gerek yayımlanan kitap ve dergi sayısı gerekse okumaya ayrılan zaman ve maddi kaynaklara bakıldığında ülkemizin dünyadaki yerinin çok iç açıcı olmadığı iddia edilmektedir. Bu çalışmanın yazarları da derslerini yürüttükleri İngiliz Dili ve Edebiyatı lisans programı devam eden öğrencilerin kitap okuma alışkanlıklarında sorunlar olabileceğini tespit etmişlerdir. Yazarlar, öğrencilerin zamanlarının büyük kısımlarını medya ile geçirdiklerini gözlemleyerek kitap okuma alışkanlıkları ile medyaya ayrılan zaman arasında ilişki olduğunu varsaymışlardır. Çalışmada öğrencilerin kitap okuma alışkanlıkları ile televizyon, cep telefonu ve internet temelli kaynaklara erişimleri arasındaki ilişki yine onların anne ve babanın eğitim durumu ve kitap okuma dışında kalan etkinliklere harcadıkları zaman gibi değişkenlerle olan ilişkiler incelenmiştir. Temel demografik sorulara ek olarak 20 maddelik üçlü Likert ölçeği ile toplanılan öğrenci görüşleri (n= 200) bir istatistik programı yardımıyla incelenmiştir.
Anahtar Sözcükler: Okuma, alışkanlık, İngiliz Dili ve Edebiyatı, medya, edebiyat
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Eylül 2017 |
Gönderilme Tarihi | 22 Eylül 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Sayı: 43 |