BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2017, Sayı: 43, 231 - 254, 29.09.2017
https://doi.org/10.21764/efd.12383

Öz

OKUL ÖNCESİ DÖNEM ÇOCUKLARININ GELİŞİM ÖZELLİKLERİ VE SOSYAL BECERİ DÜZEYLERİ

Yıl 2017, Sayı: 43, 231 - 254, 29.09.2017
https://doi.org/10.21764/efd.12383

Öz

Bu araştırma; tarama modelinde betimsel bir çalışmadır.  Okul öncesi eğitim kurumlarına devam eden 3-6 yaş grubu çocukların genel gelişim düzeyleri, sosyal becerileri ve davranışları belirlenerek çeşitli değişkenlere göre farklılık gösterip göstermediği incelenmiştir. Bu doğrultuda; okul öncesi dönem çocuklarının gelişim alan özelliklerinin, sosyal becerilerinin ve sosyal davranışlarının; yaşlarına, cinsiyetlerine ve gelişim durumlarına göre farklılaşıp farklılaşmadığı araştırılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 151 çocuk oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri araştırmacılar tarafından çalışma grubunda yer alan çocukların anne, baba ve öğretmenleri ile gerçekleştirilen görüşmeler ve çocuklarla yapılan uygulamalarla toplanmıştır.  Verilerin analizinde parametrik ve non-parametrik istatistikler kullanılmıştır. Bu araştırmanın bulguları okul öncesi eğitime devam eden çocukların yaşlarına göre gelişim özelliklerinde ve sosyal becerilerinde anlamlı farklılıklar olduğunu göstermiştir. Bu farklılıklar yaşları daha ileride olan çocuklar lehinedir. Sosyal davranışlarda ise yaşlara göre anlamlı bir farklılaşma meydana gelmemektedir. Bu araştırmadan elde edilen bulgular, çocukların gelişim özellikleri, sosyal becerileri ve sosyal davranışlarının cinsiyetlerine göre anlamlı şekilde farklılaşmadığını göstermiştir.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Hilal Karoğlu Bu kişi benim

Perihan Ünüvar

Yayımlanma Tarihi 29 Eylül 2017
Gönderilme Tarihi 22 Eylül 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Sayı: 43

Kaynak Göster

APA Karoğlu, H., & Ünüvar, P. (2017). OKUL ÖNCESİ DÖNEM ÇOCUKLARININ GELİŞİM ÖZELLİKLERİ VE SOSYAL BECERİ DÜZEYLERİ. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi(43), 231-254. https://doi.org/10.21764/efd.12383

Cited By