Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Sınıf Öğretmeni Adaylarının Müzik Öğretimi Öz Yeterlilik Düzeylerinin İncelenmesi

Yıl 2017, Sayı: 44, 297 - 320, 21.12.2017
https://doi.org/10.21764/maeuefd.335473

Öz

Araştırmanın
amacı, sınıf öğretmeni adaylarının müzik öğretimi öz yeterlilik düzeylerinin
cinsiyete, sınıf düzeyine, müzik eğitimi alma durumuna ve müzik enstrümanı
çalma durumuna göre incelenmesidir. Araştırmanın örneklemini, Niğde Ömer
Halisdemir Üniversitesi sınıf öğretmenliğinde 3. ve 4. sınıfta öğrenim gören,
81’i kız ve 32’si erkek olmak üzere toplam 113 öğretmen adayı oluşturmaktadır.
Veri toplama aracı olarak; Afacan (2008) tarafından geliştirilen “ Müzik
Öğretimi Öz Yeterlilik Ölçeği “ kullanılmıştır. Araştırmanın veri analizinde,
verilerin normal dağılım gösterdiği için bağımsız gruplarda t-testi
kullanılmıştır. Araştırma sonunda müzik öz yeterliliği düzeylerinin cinsiyet,
sınıf düzeyi ve müzik eğitimi alma durumuna göre anlamlı bir farklılık göstermediği
görülmüştür. Müzik öğretimi öz yeterliliği düzeylerinin müzik enstrümanı çalma
durumuna göre müzikte uygulama becerisine güven duyma alt boyutunda puan
ortalamaları arasında anlamlı bir farklılık vardır. Enstrüman çalabilenlerin,
enstrüman çalamayanlara göre müzikte uygulama becerisine güven duyma düzeyleri
daha yüksek çıkmıştır. 

Kaynakça

  • Afacan, Ş. (2008). Müzik öğretimi öz yeterlilik ölçeği. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 9(1), 1-11. Akbaş, A., Çelikkaleli, Ö. (2006). Sınıf Öğretmeni Adaylarının Fen Öğretimi Öz-Yeterlik İnançlarının Cinsiyet, Öğrenim Türü ve Üniversitelerine Göre İncelenmesi. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(1), 98-110. Akbulut, E. (2006). Müzik öğretmeni adaylarının mesleklerine ilişkin öz yeterlik inançları. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 3(2), 24-33.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Aylin Mentiş Köksoy

Yayımlanma Tarihi 21 Aralık 2017
Gönderilme Tarihi 21 Ağustos 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Sayı: 44

Kaynak Göster

APA Mentiş Köksoy, A. (2017). Sınıf Öğretmeni Adaylarının Müzik Öğretimi Öz Yeterlilik Düzeylerinin İncelenmesi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi(44), 297-320. https://doi.org/10.21764/maeuefd.335473