Araştırmanın
amacı, sınıf öğretmeni adaylarının müzik öğretimi öz yeterlilik düzeylerinin
cinsiyete, sınıf düzeyine, müzik eğitimi alma durumuna ve müzik enstrümanı
çalma durumuna göre incelenmesidir. Araştırmanın örneklemini, Niğde Ömer
Halisdemir Üniversitesi sınıf öğretmenliğinde 3. ve 4. sınıfta öğrenim gören,
81’i kız ve 32’si erkek olmak üzere toplam 113 öğretmen adayı oluşturmaktadır.
Veri toplama aracı olarak; Afacan (2008) tarafından geliştirilen “ Müzik
Öğretimi Öz Yeterlilik Ölçeği “ kullanılmıştır. Araştırmanın veri analizinde,
verilerin normal dağılım gösterdiği için bağımsız gruplarda t-testi
kullanılmıştır. Araştırma sonunda müzik öz yeterliliği düzeylerinin cinsiyet,
sınıf düzeyi ve müzik eğitimi alma durumuna göre anlamlı bir farklılık göstermediği
görülmüştür. Müzik öğretimi öz yeterliliği düzeylerinin müzik enstrümanı çalma
durumuna göre müzikte uygulama becerisine güven duyma alt boyutunda puan
ortalamaları arasında anlamlı bir farklılık vardır. Enstrüman çalabilenlerin,
enstrüman çalamayanlara göre müzikte uygulama becerisine güven duyma düzeyleri
daha yüksek çıkmıştır.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 21 Aralık 2017 |
Gönderilme Tarihi | 21 Ağustos 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Sayı: 44 |