Bu araştırmanın
amacı, ikamet edilen yerden uzak bir kurumda çalışan öğretmenlerin yaşadığı
sorunları ortaya çıkarmak ve bu sorunların öğretmenlerin mesleki hayatlarını
nasıl etkilediğini anlayabilmektir. Bu çalışmada nitel araştırma yöntemlerinden
biri olan olgubilim deseni kullanılmıştır. Veriler, 13 ana soru ve 14 sonda sorudan oluşan yarı
yapılandırılmış görüşme formu ile Burdur’un X ilçesinde görev yapan ancak orada
ikamet etmeyen 12 öğretmen ile yüz
yüze görüşme yapılarak elde edilmiştir. Bu görüşmeler sonucunda 5 ana kategori
ve 16 temadan oluşan Kategoriler ve Temalar tablosu hazırlanmış ve bu tabloya
göre analiz yapılmıştır. Görüşme yapılan öğretmenlerin neredeyse hepsi,
kurumlarına ulaşmada fizyolojik ve psikolojik olarak sıkıntı yaşadıklarını, bunların
etkilerinin gün içerisinde de kendini gösterdiğini ifade etmişlerdir. Gün boyu
evlerinden uzak olmaları; beslenme düzenlerini, aile hayatı ve motivasyonlarını
olumsuz etkilediğini dile getiren öğretmenlerden bir kısmı, maddi destek
sağlanması durumunda mesleğini bırakmak isteyeceklerini de dile getirmişlerdir.
Ancak, yaşadıkları yere yakın bir kurumda çalışmaları durumunda ise
mesleklerini bırakmak istemeyeceklerini de ifade etmişlerdir. Sonuç olarak, bu
araştırmadan öğretmenlerin ikamet ettikleri yere uzak bir kurumda çalışmaları
öğretmenlerin hem özel hayatlarını hem de mesleki yaşantılarını olumsuz
etkilediği anlaşılabilmektedir. Dolayısıyla, bu çalışmada öğretmenlerin
yaşadıkları sorunların iyileştirilmesine yönelik çeşitli çözüm önerileri ve tavsiyeler
geliştirilmiştir.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 21 Aralık 2017 |
Gönderilme Tarihi | 19 Eylül 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Sayı: 44 |