Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

EĞİTİM FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİNİN ETKİLİ OLARAK KABUL ETTİKLERİ ÖDEVLER

Yıl 2018, Sayı: 48, 555 - 574, 17.10.2018

Öz

Ödev,
öğrenci gelişimini sağlamak amacıyla öğretmenler tarafından verilen ve bilgi,
beceri kazandırma ve bunların kalıcılığını sağlamak için okul saatleri dışında
yapılacak olan öğrencilere verilen görevlerdir. Bu araştırmada, eğitim
fakültesinde öğrencilerin etkili olarak kabul ettikleri ödevleri belirlemek
amaçlanmıştır. Araştırma, nitel araştırma yöntemlerinden fenomenolojik çalışma
olarak desenlenmiştir. Araştırmanın verileri Necmettin Erbakan Üniversitesi
Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesinde farklı anabilim dallarında 4. sınıfta
öğrenim gören 310 öğrenciden toplanmıştır. Verilerin toplanması için açık uçlu
anket formu kullanılmıştır. Katılımcılara ‘Üniversite öğreniminiz sırasında
ödev yapma konusunda sizi motive eden, yaparken en çok öğrendiğiniz, “Hah, ödev
dediğin böyle olur” dediğiniz ödev hangisidir? Bu ödev sizi niçin motive
etmiştir?” sorusu sorularak, serbestçe cevaplandırmaları istenmiştir. Bulgular,
veriler tümdengelim ve tümevarım analizi birlikte yapılarak elde edilmiştir.
Sonuç olarak; eğitim fakültesi öğrencilerinin, gelecekte öğretmen olarak
kullanabilecekleri bilgi becerileri kazandırdığını düşündükleri, öğrendiklerini
sınıfta uygulamalı olarak gösterebildikleri, uygulama sonucu dönüt
alabildikleri, grup olarak -başarı motivasyonu yüksek öğrencilerin bireysel-
yaptıkları, kendilerini bir parça zorlayan, yaptıklarında başarı duygusu
yaşadıkları ve sınav notu olarak değerlendirilen ödevleri tercih ettikleri
tespit edilmiştir. Bu sonuçlara dayalı olarak eğitim fakültesinde görevli
öğretim üyelerine, öğrencilerin gelecekte kullanabilecekleri türden bilgi
becerilerini geliştirmeye yönelik, zorlayıcı ve grup ödevleri vermeleri ve
ödevler hakkında mutlaka dönüt vermeleri önerileri yapılmıştır.

Kaynakça

  • Duru, S. & Seğmen, S. (2017). İlkokul ve ortaokul öğrencileri ile velilerin ev ödevlerine yönelik görüşleri. İlköğretim Online, 16(1), 354-365. doi: http://dx.doi.org/10.17051/io.2017.76577
  • Ersoy, A. & Anagün, Ş. S. (2009). Sınıf öğretmenlerinin fen ve teknoloji dersi ödev sürecine ilişkin görüşleri. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi (EFMED), 3(1), 58-79.
  • Flunger, B., Trautwein, U., Nagengast, B., Lüdtke, O., Niggli, A. & Schnyder, I. (2016). A person-centered approach to homework behavior: Students’ characteristics predict their homework learning type. Contemporary Educational Psychology, 1-15.
  • Gündüz, Ş. (2005). Geleneksel-çevrimiçi ve bireysel-işbirliğine dayalı ödev uygulamalarının lisans öğrencilerinin akademik başarılarına ve ödeve ilişkin tutumlarına etkisi (Yayınlanmamış Doktora Tezi). Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir.
  • Güneş, F. (2014). Eğitimde ödev tartışmaları. Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 3(2), 1-25.
  • Hoy, W. K., & Miskel, C. G. (2010). Eğitim yönetimi teori, araştırma ve uygulama. (S. Turan, Çev.) Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • İflazoğlu Saban, A. & Arslanhan, Ş. (2015). İlköğretim 5. sınıf öğrencilerinin öğrenme stilleri ile ödev stilleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 8(40), 540-547.
  • İleri, A. S. (2013). TOBB ETÜ hazırlık sınıfı öğrencilerinin ödevlere karşı tutumu ve verilen ödevlerin öğrenci başarısına etkisi (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Kayacık, E. (2013). Öğrencilerin Kolb öğrenme stillerine göre çalışma alışkanlıkları, ödev yapma motivasyonları ve stilleri üzerine bir çalışma (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir.
  • Kumar, A. (2006). Homework education: A powerful tool of learning. Erişim: 29.10.2017. https://books.google.com.tr/books?id=86vz8_XbQtUC&pg=PA14&lpg=PA14&dq=Homework+Education:+A+Powerful+Tool+of+Learning&source=bl&ots=4bo7c52ML_&sig=e9W_GYcQM-xJv_rUaFlWr4ecYxI&hl=tr&sa=X&ved=0ahUKEwjnyv-135bXAhXmZpoKHTt CA2EQ6AEIXjAI#v=onepage&q=Homework%20Education%3A%20A%20Powerful%20Tool%20of%20Learning&f=false
  • Luke, M. (2013). Grading homework and it’s effects on the 21st century learner. University of Saint Joseph West Hartford, CT.
  • Morgan, C. & O’Reilly, M. G. (1999). Assessing open and distance learners. London: Kogan Page.
  • Núñez, J. C., Suárez, N., Rosário, P., Vallejo, G., Cerezo, R. & Valle, A. (2015b) Teachers’ feedback on homework, homework-related behaviors, and academic achievement. The Journal of Educational Research, 108(3), 204-216.
  • Núñez, J. C., Suáreza, N., Cerezo, R., González-Piendaa, J., Rosáriob, P., Mourãob, R. & Valle, A. (2015a). Homework and academic achievement across Spanish compulsory education. Educational Psychology, 35(6), 726-746.
  • Tilgel, H. (2010). Üniversite İngilizce hazırlık okullarındaki öğrencilerin bilgi ve iletişim teknolojisi destekli ev ödevlerine karşı tutumları (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Tomlinson, C. 1999. The differentiated classroom. Responding to the needs of all learners. Upper Saddle River: Pearson Merrill Prentice Hall.
  • Vatterot, C. (2009). Rethinking homework. Best practice that support diverse needs. USA, Alexandria: ASCD.
Yıl 2018, Sayı: 48, 555 - 574, 17.10.2018

Öz

Kaynakça

  • Duru, S. & Seğmen, S. (2017). İlkokul ve ortaokul öğrencileri ile velilerin ev ödevlerine yönelik görüşleri. İlköğretim Online, 16(1), 354-365. doi: http://dx.doi.org/10.17051/io.2017.76577
  • Ersoy, A. & Anagün, Ş. S. (2009). Sınıf öğretmenlerinin fen ve teknoloji dersi ödev sürecine ilişkin görüşleri. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi (EFMED), 3(1), 58-79.
  • Flunger, B., Trautwein, U., Nagengast, B., Lüdtke, O., Niggli, A. & Schnyder, I. (2016). A person-centered approach to homework behavior: Students’ characteristics predict their homework learning type. Contemporary Educational Psychology, 1-15.
  • Gündüz, Ş. (2005). Geleneksel-çevrimiçi ve bireysel-işbirliğine dayalı ödev uygulamalarının lisans öğrencilerinin akademik başarılarına ve ödeve ilişkin tutumlarına etkisi (Yayınlanmamış Doktora Tezi). Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir.
  • Güneş, F. (2014). Eğitimde ödev tartışmaları. Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 3(2), 1-25.
  • Hoy, W. K., & Miskel, C. G. (2010). Eğitim yönetimi teori, araştırma ve uygulama. (S. Turan, Çev.) Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • İflazoğlu Saban, A. & Arslanhan, Ş. (2015). İlköğretim 5. sınıf öğrencilerinin öğrenme stilleri ile ödev stilleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 8(40), 540-547.
  • İleri, A. S. (2013). TOBB ETÜ hazırlık sınıfı öğrencilerinin ödevlere karşı tutumu ve verilen ödevlerin öğrenci başarısına etkisi (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Kayacık, E. (2013). Öğrencilerin Kolb öğrenme stillerine göre çalışma alışkanlıkları, ödev yapma motivasyonları ve stilleri üzerine bir çalışma (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir.
  • Kumar, A. (2006). Homework education: A powerful tool of learning. Erişim: 29.10.2017. https://books.google.com.tr/books?id=86vz8_XbQtUC&pg=PA14&lpg=PA14&dq=Homework+Education:+A+Powerful+Tool+of+Learning&source=bl&ots=4bo7c52ML_&sig=e9W_GYcQM-xJv_rUaFlWr4ecYxI&hl=tr&sa=X&ved=0ahUKEwjnyv-135bXAhXmZpoKHTt CA2EQ6AEIXjAI#v=onepage&q=Homework%20Education%3A%20A%20Powerful%20Tool%20of%20Learning&f=false
  • Luke, M. (2013). Grading homework and it’s effects on the 21st century learner. University of Saint Joseph West Hartford, CT.
  • Morgan, C. & O’Reilly, M. G. (1999). Assessing open and distance learners. London: Kogan Page.
  • Núñez, J. C., Suárez, N., Rosário, P., Vallejo, G., Cerezo, R. & Valle, A. (2015b) Teachers’ feedback on homework, homework-related behaviors, and academic achievement. The Journal of Educational Research, 108(3), 204-216.
  • Núñez, J. C., Suáreza, N., Cerezo, R., González-Piendaa, J., Rosáriob, P., Mourãob, R. & Valle, A. (2015a). Homework and academic achievement across Spanish compulsory education. Educational Psychology, 35(6), 726-746.
  • Tilgel, H. (2010). Üniversite İngilizce hazırlık okullarındaki öğrencilerin bilgi ve iletişim teknolojisi destekli ev ödevlerine karşı tutumları (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Tomlinson, C. 1999. The differentiated classroom. Responding to the needs of all learners. Upper Saddle River: Pearson Merrill Prentice Hall.
  • Vatterot, C. (2009). Rethinking homework. Best practice that support diverse needs. USA, Alexandria: ASCD.
Toplam 17 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ali Ünal

Atila Yıldırım

Abdullah Sürücü

Yayımlanma Tarihi 17 Ekim 2018
Gönderilme Tarihi 3 Aralık 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Sayı: 48

Kaynak Göster

APA Ünal, A., Yıldırım, A., & Sürücü, A. (2018). EĞİTİM FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİNİN ETKİLİ OLARAK KABUL ETTİKLERİ ÖDEVLER. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi(48), 555-574.