Bu araştırmanın amacı yabancı dil olarak Türkçenin öğretiminde A2 ve B1
düzeyinde uygulanan not alarak dinleme etkinliklerinin yazma becerisinin
üzerinde anlamlı bir etkisinin olup olmadığını tespit etmektir. Çalışma, klasik
deney düzeneğindedir. Ön test-son test kontrol gruplu deneysel bir çalışmadır.
2016-2017 eğitim öğretim yılında Mersin Üniversitesi Türkçe Öğretimi Uygulama
ve Araştırma Merkezinde ön test aşamasında A2, son test aşamasında B1 düzeyinde
Türkçe hazırlık eğitimi alan 14 öğrenci deney grubunu, 13 öğrenci ise kontrol
grubunu oluşturmaktadır. Deney sürecinde 4 hafta boyunca not alarak dinleme
çalışmaları yaptırılmıştır. Ön test ve son test uygulamalarında, her iki gruba
çeşitli yazma konuları verilmiştir. Yazma becerilerini ölçmek için alanyazınından
yararlanarak ve uzman görüşü alarak bir ölçek geliştirilmiştir. Ön test ve son
test değerlendirilirken, puanlayıcı güvenirliğini sağlamak için iki farklı
puanlayıcının ortalamaları alınmıştır. Bu uygulamalar sonucunda not alarak
dinleme etkinliğinin yazma becerisi üzerinde anlamlı bir etkisinin olup
olmadığı incelenmiştir. Yabancı dil olarak Türkçenin öğretiminde A2 ve B1
düzeyinde uygulanan not alarak dinleme etkinliklerinin yazma becerisi üzerinde
anlamlı bir etkisinin olduğu saptanmıştır.
Türkçe eğitimi Yabancı dil olarak Türkçe öğretimi not alarak dinleme yazma
The aim of this research is to determine whether there
is a meaningful effect of applied note taking while listening activities on
writng skills at A2 and B1 levels in teaching Turkish as a foreign language.
This research has a classic experimental setting. It is an experimental study
with pretest posttest groups. In 2016-2017 academic year, in Mersin University
Turkish Teaching Research and Application Center the control group consists of
14 students that have studied in Turkish preparation class at A2 level in the
phase of pretest and also the experimental group consists of 13 students of
them. During the experiment process, note taking activities. While listening
have been done for 4 weeks. In the applications of pretest and post test, both
groups have been given various writing topics. A scale has been developed by
being benefitted from literature and receiving expert opinion to determine the
writing skills. When the pretest and posttest are evaluated, the average of
both different raters is taken to provide rater reliability. In the result of
this research, it has been analyzed whether there is a significant effect of
note taking while listening activities that are applied at A2 and B1 levels in
teaching Turkish as a foreign language.
Turkish education Teaching Turkish as a foreign language note taking while listening writing
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 17 Ekim 2018 |
Gönderilme Tarihi | 6 Haziran 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Sayı: 48 |