Bu çalışmanın amacı, sınıf öğretmeni adaylarının
geometrik düşünme düzeylerinin belirlenmesi ve geometrik öğrenme eksiklerinin
tespit edilmesidir. Bu amaçla orta
ölçekli bir devlet üniversitesinin Eğitim Fakültesi Sınıf Öğretmenliği bölümü
3. sınıfında eğitim gören 98 sınıf öğretmeni adayına van Hiele Geometrik
Düşünme Testi uygulanmıştır. Adaylardan yanıtlarını gerekçelendirmeleri de istenmiştir.
Verilerin analizi ile adayların öncelikle geometrik düşünme düzeyleri, ardından
da öğrenme eksikleri belirlenmiştir. Çalışma bulguları, sınıf öğretmeni adaylarının ağırlıklı olarak Düzey3-Basit çıkarım
düzeyinde yığılma gösterdiğine ve temel olarak öğrenme eksiklerinin şekillerin
özelliklerine dair eksik bilgiye sahip olma, şekiller arasında hatalı
ilişkilendirmeler kurma, genellemeye varamama, ispata yönelik mantık yürütememe
ve çıkarım yapamama şeklinde ortaya çıktığına işaret etmektedir. Bulgular alan
yazın ışığında tartışılmaktadır.
Geometri van Hiele geometrik düşünme düzeyleri sınıf öğretmeni adayları
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 24 Ocak 2019 |
Gönderilme Tarihi | 10 Şubat 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Sayı: 49 |