Bu araştırmada tarih
öğretmenlerinin görüşleri doğrultusunda “Eğitim Bilişim Ağı” (EBA)
uygulamasının öğrenme/öğretme ortamına yönelik etkilerinin incelenmesi amaçlanmaktadır.
Araştırmada elde edilen verilerin toplanması, analizi ve yorumlanmasında nitel
araştırma yönteminden yararlanılmıştır. Katılımcıların EBA ile ilgili
görüşlerini almak amacıyla açık uçlu yarı yapılandırılmış görüşme soruları
hazırlanmış ve uygulanmıştır. Araştırmaya katılan öğretmen görüşlerine göre,
EBA uygulamasının 9. sınıf tarih dersi kazanımlarıyla uyumlu olduğu,
kazanımları desteklediği ve birden fazla duyu organına hitap ederek
kazanımların gerçekleşmesini sağladığı görülmektedir. Bunun yanında, EBA
uygulamasının içerikle uyumlu olduğu, içeriği zenginleştirdiği ama içeriğin
yüzeysel bilgilerden oluştuğu görülmektedir. Öğrenme-öğretme süreci açısından
ise EBA uygulamasının konuları pekiştirme fırsatı sunduğu, etkin katılım imkânı
verdiği, dersteki etkinlikleri desteklediği, öğrenmeyi kolaylaştırdığı,
öğrenmeyi kalıcı hale getirdiği görülmektedir. Değerlendirme açısından ise,
araştırmaya katılan öğretmenler EBA uygulamasının başarıyı artırdığı ve dönüt
almaya imkân verdiği ve öz değerlendirme becerisini geliştirdiği
görüşündedirler. Öğretmenlerin EBA uygulamasına yönelik en büyük eleştirisi,
içeriğin zengin olmaması yönünde olmuştur. Teknolojik altyapının
iyileştirilmesi, animasyon sayısının artırılması, standart ders anlatımının
olmaması, ders videolarının çekim kalitesinin artırılması ve EBA tasarımının
karışıklığının giderilmesi gerektiği yine yapılan eleştiriler arasında
bulunmaktadır. Bunun için,
EBA’nın içeriğinin geliştirilmesi ve zenginleştirilmesi, sitenin içerisinde
animasyonlar ve etkileşimli oyunlar yerleştirilmesinin yanında, EBA’nın
tasarımı konusunda belirli iyileştirmeler ve düzenlemeler yapılması gerektiği
sunulan öneriler arasındadır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 24 Ocak 2019 |
Gönderilme Tarihi | 21 Mayıs 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Sayı: 49 |