Bu araştırmada özel eğitim okullarında çalışan öğretmenlerin öğretmen
öz-yeterlilik düzeyleri cinsiyet, ücret, iş arkadaşlarından destek görme,
idarecilerden destek görme, özel eğitimde çalışmak sizce uygun görme, çalıştığı
öğrenci grubu, çalışma yılı, yaş değişkenleri açısından incelemeyi
amaçlamıştır. Araştırma 2017-2018 eğitim öğretim yılı içerisinde İstanbul
ilinde Milli Eğitim Müdürlüğüne bağlı özel eğitim okullarında bulunan 369
öğretmenle gerçekleştirilmiştir. Araştırmada genel tarama modeli
kullanılmıştır. Araştırma verileri Tschannen-Moran ve Hoy’un (2001) geliştirdiği
Çapa, Çakıroğlu ve Sarıkaya’nın (2005) Türkçeye uyarladığı “Öğretmen
Öz-yeterlik Ölçeği” kullanılmıştır. Verilerin analizi için SPSS 22.0 paket
programı kullanılmıştır. Araştırma verilerine normallik testi uygulanmıştır.
Normal testi sonucunda verilerin normal dağılım gösterdiği gözlenmiş bu sebeple
t-testi ve ANOVA testi uygulanmıştır. Araştırma sonuçlarına göre cinsiyet
değişkeni açısından genel ölçek puanında ve ölçek alt boyutlarında kadın
öğretmenlerin lehine anlamlı farklılık göstermektedir. İş arkadaşlarından
destek görme, özel eğitimde çalışmayı uygun görme, çalıştığı öğrenci grubu, yaş
ve çalışma yılı değişkenlerine göre genel ölçek puanlarında ve tüm alt
boyutlarda anlamlı farklılık ortaya gözlenmemiştir.
Öz-Yeterlilik Öğretmen Öz-Yeterliliği Özel Eğitim öğretmenliği
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Temmuz 2020 |
Gönderilme Tarihi | 29 Mart 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Sayı: 55 |