Bu
araştırmada, beşinci sınıf öğrencilerinin bilgisayar oyun bağımlılığı ve benlik
algıları arasındaki ilişki ile bu değişkenlerin öğrencilerin cinsiyet,
bilgisayara sahip olma, anne-babanın öğrenim durumu ve kardeş sayısına göre
farklılık gösterip göstermediği incelenmiştir. Araştırmanın örneklemini
Eskişehir il merkezinde yer alan ortaokullardan çalışmaya gönüllü katılan 115
kız, 109 erkek olmak üzere, toplam 224 beşinci sınıf öğrencileri
oluşturmaktadır. Veriler, “Genel Bilgi Formu”, “Çocuklar için Oyun Bağımlılığı
Ölçeği” ile “Çocuklar İçin Benlik Algısı Profili” ile elde edilmiştir. Elde
edilen verilere normalite testi yapılmış ardından ikili karşılaştırmalar için
Mann Whitney U-testi, bilgisayar oyun bağımlılığı ile benlik algıları
arasındaki ilişkinin ortaya çıkarılabilmesi için Spearman Korelasyon analizi
kullanılmıştır. Araştırmanın sonucunda, beşinci sınıf öğrencilerinin bilgisayar
oyun bağımlılığı ile benlik algıları arasında negatif yönde anlamlı ilişki
olduğu görülmüştür. Erkek öğrencilerin kız öğrencilerden daha fazla bilgisayar
oyun bağımlılığı düzeyi gösterdiği; kız öğrencilerin de erkek öğrencilerden
daha fazla benlik algısı düzeyine sahip olduğu görülmüştür. Bilgisayara sahip
olma durumu, anne-baba öğrenim durumu ve kardeş sayısı gibi değişkenler ile
bilgisayar oyun bağımlılığı ve benlik algısı arasında anlamlı bir ilişki
olmadığı sonucuna ulaşılmıştır
Orta çocukluk dönemi bilgisayar oyun bağımlılığı benlik algısı oyun bağımlılığı
In
this study, the relationship between computer game addiction and
self-perception of fifth grade students was investigated. In addition, it was
investigated whether these variables differ according to gender, computer
ownership, educational status of parents and number of siblings. The sample of
the study consisted of 224 fifth-grade students (115 girls and 109 boys) from
the secondary schools in the city center of Eskişehir. The data were obtained
by using “the General Information Form”, “Game Addiction Scale for Children”
and “Self-Perception Profile for Children”. Normality test was applied to the
obtained data and then Mann Whitney U-test was used for paired comparisons. Spearman
Correlation analysis was used to determine the relationship between computer
game addiction and self-perception. As a result of the study, it was seen that
there was a negative correlation between computer game addiction and
self-perception of fifth grade students. In the study, male students had higher
computer gaming addiction than female students; female students had higher
self-perception than male students. It was concluded that there is no
significant relationship between computer ownership, parents education status,
the number of siblings
Middle childhood computer game addiction self perception game addiction
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Ekim 2020 |
Gönderilme Tarihi | 14 Ağustos 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Sayı: 56 |