Bu araştırma, devlet okullarında görev
yapan öğretmenlerin algılarına göre okul müdürlerinin politik becerileri ile
liderlik stilleri arasındaki ilişkiyi ve okul müdürlerinin politik
becerilerinin, liderlik stillerini yordayıp yordamadığını incelemeyi
amaçlamaktadır. Araştırmada nicel araştırma modellerinden ilişkisel tarama
modeli kullanılmıştır. Araştırma 2017-2018 eğitim-öğretim yılında yapılmıştır. Araştırmanın
örneklemini Tekirdağ İl Milli Eğitim Müdürlüğü’ne bağlı farklı türlerdeki
devlet okulları oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemi belirlenirken küme
örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Araştırmaya gönüllü olarak 593öğretmen
katılmıştır. Araştırmada Bilgi Formu, Okul Müdürleri Liderlik Stilleri Ölçeği
ve Politik Beceriler Ölçeği kullanılmıştır. Verilerin analizinde t-Testi,
ANOVA, korelasyon ve regresyon analizleri yapılmıştır. Analizler sonucunda
öğretmen algılarına göre okul müdürlerinin liderlik stilleri “dönüşümcü lider’’
olarak tespit edilirken,okul müdürlerinin algılanan politik beceri düzeyi “ortalamanın
üzerinde’’ çıkmıştır. Okul müdürlerinin liderlik stilleri öğretmenlerin cinsiyetlerine
göre anlamlı farklılık göstermezken; kıdem ve okul türü değişkenine göre
gruplar arasında anlamlı farklılıklar bulunmuştur. Okul müdürlerinin
öğretmenler tarafından algılanan politik beceriler öğretmenlerin
cinsiyetlerine, kıdemlerine ve görev yaptıkları okul türlerine göre gruplar
arasında anlamlı farklılık bulunmuştur. Okul müdürlerinin liderlik
stilleri ile politik becerileri arasında ise anlamlı ilişki saptanmıştır. Okul
müdürlerinin öğretmenler tarafından algılanan politik becerileri, müdürlerin
liderlik stillerini yordadığı da tespit edilmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Ekim 2020 |
Gönderilme Tarihi | 29 Ekim 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Sayı: 56 |