Bu çalışmada, ortaokul öğrencilerinin matematik inancını ölçen Matematik
İnancı Ölçeği’nin geçerlik ve güvenirliğini sınamak amaçlanmıştır. 250
ortaokul öğrencisinden elde edilen verilerle taslak ölçeğin madde ayırt
ediciliği, yapı geçerliği (açımlayıcı ve doğrulayıcı faktör analizi) ve iç
tutarlıkları araştırılmıştır. Bulgular; Matematik İnancı Ölçeği’nin (i)
Faydalılık, (ii) Kaygı, (iii) Çaba ve (iv) Sınırlılık olmak üzere dört
faktörden oluştuğunu, geçerli ve güvenilir olduğunu göstermiştir. Sonuç olarak,
Matematik İnancı Ölçeği’nin ortaokul öğrencilerinin matematik inançları
araştırılmalarında kullanılması için yeterli kanıtların olduğu söylenebilir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Ekim 2020 |
Gönderilme Tarihi | 21 Kasım 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Sayı: 56 |