Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN SANATA İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ

Yıl 2021, Sayı: 60, 441 - 456, 12.11.2021

Öz

Bu araştırmada, Ankara Üniversitesi’nde farklı bölümlerde öğrenim gören ve seçmeli ders olarak müzik dersi alan öğrencilerin sanata ilişkin görüşlerini belirlemek amaçlanmıştır. Öğrencilerin sanata ilişkin görüşlerinin amatör olarak müzik eğitimi alma, çalgı çalabilme, müzik dışında bir sanat eğitimi alma, ayda en az bir kitap okuma, ailede sanatla ilgilenen bireylerin olma durumuna, müzik dersini seçme nedenine göre farklılaşıp farklılaşmadığı belirlenmeye çalışılmıştır. Bu araştırma, farklı bölümlerden 228 öğrenci ile gerçekleştirilmiştir. Verilerin toplanmasında Ayaydın, Kurtuldu ve Akyol Dayı (2017) tarafından geliştirilen “Sanata İlişkin Görüşleri Belirlemeye Yönelik Ölçek” ve araştırmacı tarafından geliştirilen demografik bilgi formu kullanılmıştır. Katılımcıların sanata ilişkin görüşlerinin genel olarak olumlu yönde olduğu belirlenmiştir. Katılımcıların amatör olarak müzik eğitimi alma, çalgı çalabilme, müzik dışında bir sanat eğitimi alma, ayda en az bir kitap okuma, ailesinde sanatla ilgilenen bireylerin olma durumu, müzik dersini seçme nedeni ile sanata ilişkin görüşleri arasında anlamlı bir farklılık belirlenmiştir. Ancak bağımsız değişkenlerin bağımlı değişken üzerindeki etkisinin küçük olduğu belirlenmiştir.

Kaynakça

  • Atilla, U. (2017). Görsel Sanatlar Dersi Müze Eğitimi Konusunun 8. Sınıf Öğrencilerinin Sanatsal Değerlendirme Yapabilmelerine Olan Etkilerinin İncelenmesi. (Yüksek Lisans Tezi). Marmara Üniversitesi, İstanbul.
  • Ayaydın, A., Kurtuldu, M. K. & Akyol Dayı, B. (2017). Sanata İlişkin Görüşleri Belirleme Ölçeğinin Geliştirilmesi (Karadeniz Teknik Üniversitesi Örneği). İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 18(1), 204-219.
  • Aykanat, E. (2018). Okul Öncesi Öğretmenlerinin Sanat Eğitimine Yönelik Tutumlarını Belirlemek Üzere Ölçek Geliştirme Çalışması. (Yüksek Lisans Tezi). Başkent Üniversitesi, Ankara.
  • Cam, F. (2015). Ortaöğretim Öğrencilerinin Sanat Eğitimi ve Sanatın Gerekliliği Hakkındaki Görüşlerinin Değerlendirilmesi (Antalya İli Örneği). (Yüksek Lisans Tezi). Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Van.
  • Ekici, K. (2011). Yükseköğretim Kurumlarının Sanat Eğitimi Dersleri Olmayan Programlarında Sanat Eğitiminin Gerekliliği. (Yüksek Lisans Tezi). Ondokuzmayıs Üniversitesi, Samsun.
  • Gömleksiz, M. N. & Uğraş, H. (2018). Pedagojik Formasyon Öğrencilerinin Sanata İlişkin Görüşleri. Tarih Okulu Dergisi (TOD), 11(37-2), 124-151.
  • Karasar, N. (1998). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım, 8. Basım.
  • San, İ., (1979). Sanatsal yaratma, çocukta yaratıcılık. Ankara: Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları, 2. Baskı.
  • Yalçınkaya, V. A. (2018). Üniversitelerde Sanat Eğitimi Gören Öğrencilerin Günlük Yaşantılarında Sanatın Etkisinin Araştırılması. (Yüksek Lisans Tezi). Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Yılmaz, O. & Şahan, G. (2016). Öğretmen Adaylarının Sanat Eğitimi İhtiyacına Yönelik Görüşlerinin Belirlenmesi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 16(2), 717-729.
Toplam 10 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Merih Doğan

Yayımlanma Tarihi 12 Kasım 2021
Gönderilme Tarihi 12 Mayıs 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Sayı: 60

Kaynak Göster

APA Doğan, M. (2021). ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN SANATA İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi(60), 441-456.