Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

WEB 2.0 ARAÇLARININ FEN BİLİMLERİ DERSİ DNA VE GENETİK KOD ÜNİTESİNDE MOTİVASYONA ETKİSİ: KAHOOT! ÖRNEĞİ

Yıl 2022, Sayı: 62, 617 - 639, 01.05.2022
https://doi.org/10.21764/maeuefd.1076079

Öz

Araştırmanın amacı Web 2.0 araçlarından Kahoot!’un Fen Bilimleri dersinde motivasyona etkisini incelemektir. Ön test ve son test uygulamalı, deney ve kontrol grubunun olduğu yarı deneysel desenli araştırmanın çalışma grubunu 2020-2021 Eğitim-Öğretim yılında, Muğla ilinde bir devlet ortaokulunda öğrenim gören 43 8. Sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Çalışma 8. Sınıf, Fen Bilimleri dersi, DNA ve Genetik Kod ünitesinde gerçekleştirilmiştir. Kahoot! destekli etkinliklerle öğretimin gerçekleştirildiği deney grubunda 22 öğrenci (13 erkek, 9 kız), ders kitabından etkinliklerin yapıldığı kontrol grubunda ise 21 öğrenci (13 Erkek, 8 kız) bulunmaktadır. Toplam dört haftada gerçekleştirilen araştırmada veriler, Işın, Akçay ve Kapıcı (2020) tarafından Türkçe’ye uyarlanan “Fen Eğitiminde Motivasyon Ölçeği” ile toplanmıştır. Toplam 22 maddeden oluşan motivasyon ölçeğinin güvenirlik katsayısı olan Cronbach alpha .80 olarak hesaplanmıştır. Verilerin analizi SPSS 22 programında yapılmıştır. Analizler sonucunda veriler normal bir dağılım gösterdiğinden parametrik istatistiklerden aynı gruplar için bağımlı t testi, farklı gruplar için bağımsız t testi kullanılmıştır. Araştırmanın sonucunda Fen Bilimleri dersinde Kahoot! destekli etkinliklerin yapıldığı deney grubu öğrencilerinin motivasyonunun arttığı görülmüştür.

Kaynakça

  • Akbulut, Y. ve Kıyıcı, M. (2007). Instructional use of blogs. Turkish Online Journal of Distance Education, 8(3), 8-15.
  • Akgündüz D. ve Akınoğlu O. (2017). Fen eğitiminde harmanlanmış öğrenme ve sosyal medya destekli öğrenmenin öğrencilerin akademik başarılarına ve motivasyonlarına etkisi. Eğitim ve Bilim, 42(191), 69-90. doi: 10.15390/EB.2017.6444
  • Alexander, B. (2006). Web 2.0: A new wave of innovation for teaching and learning. Educause Review, 41(2), 32-34.
  • Alican, C. ve Saban, A. (2013). Ortaokul ve lisede öğrenim gören öğrencilerin sosyal medya kullanımına ilişkin tutumları: Ürgüp örneği. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 35(2), 1-14.
  • Anderson, P. (2007). What is web 2.0? Ideas, technologies and implications for education. JISC Technology and Standards Watch, 1-64.
  • Balaman, F. ve Tüysüz, C. (2011). Harmanlanmış öğrenme modelinin 7. sınıf öğrencilerinin fen ve teknoloji dersindeki başarılarına, tutumlarına ve motivasyonlarına etkisinin incelenmesi. Batı Anadolu Eğitim Bilimleri Dergisi, 02(04), 75-90.
  • Burhanna, K. J., Seeholzer, J. ve Salem, J. Jr. (2009). No natives here: A focus group study of student perceptions of web 2.0 and the academic library. Journal of Academic Librarianship, 35(6), 523-532.
  • Bush, L. ve Hall, J. (2011). Transforming teaching with technology: Using web 2.0 tools to enhance on-line communication, collaboration, and creativity. In M. Koehler & P. Mishra (Eds.), Proceedings of Society for Information Technology & Teacher Education International Conference 2011 (pp. 3887- 3890). Chesapeake, VA: AACE. Erişim adresi: http://www.editlib.org/p/36937
  • Büyüköztürk, Ş., Çokluk, Ö. ve Köklü, N. (2010). Sosyal Bilimler İçin İstatistik (6. Baskı). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Can, A. (2018). SPSS ile bilimsel araştırma sürecinde nicel veri analizi. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Cohen, L. ve Manion, L. (1998). Research methods in education (4th ed.). London: Routledge.
  • Crook, C.K., Fisher, T., Graber, R., Harrison, C.G., Lewin, C., Cummings, J., Logan, K., Luckin, R., Oliver, M. ve Sharples, M. (2008). Implementing web 2.0 in secondary schools: impacts, barriers and issues. Erişim adresi: https://www.researchgate.net/publication/265739097_Implementing_Web_20_in_Secondary_Schools_Impacts_Barriers_and_Issues
  • Çalış Duman, M. & Aksoğan, M. (2018). Sosyal medya ve akademik başarı: İnönü Üniversitesi öğrencileri üzerine bir alan araştırması. Social Sciences Studies Journel, 4(18), 1624-1638.
  • Çetin, H. S. (2018). Implementation of the digital assessment tool ‘kahoot!’ in elementary school. International Technology and Education Journal, 2(1), 9-20.
  • Denning, R., Smith, P. J. (1997). Cooperative learning and technology. Journal of Computers a Mathematics and Science Teaching, 16(2-3), 177-200.
  • Durak, A. ve Karaoğlan Yılmaz, F. G. (2019). Artırılmış gerçekliğin eğitsel uygulamaları üzerine ortaokul öğrencilerinin görüşleri. Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 19(2), 468-481.
  • Ekinci, N. (2015). İşbirliğine Dayalı Öğrenme. Ö. Demirel (Ed.) içinde, Eğitimde Yeni Yönelimler (s. 93-136). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Emecen, S. (2019). A case study in ninth grade students at a state school; differences between Kahoot! and traditional activities in terms of vocabulary retention. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Ufuk Üniversitesi, Ankara.
  • eTwinning. (t.y.). Archives. Erişim adresi: http://etwinningonline.eba.gov.tr/lesson/web-2-0-araclari-nedir/
  • Fraenkel, J. R. ve Wallen, N. E. (2006). How to design and evaluate research in education (6th ed.). New York: McGraw-Hill International Edition.
  • Glynn S. M., Brickman, P., Armstrong, N. ve Taasoobshirazi G. (2011). Science Motivation Questionnaire II:Validation with science majors and nonscience majors. Journal of Research in Science Teaching, 48(10), 1159–1176.
  • Gündoğdu, M. M. (2017). Web 2.0 teknolojileri ile geliştirilmiş işbirlikli öğrenme ortamının ortaokul öğrencilerinin akademik başarıları ile problem çözmeye yönelik yansıtıcı düşünme becerilerine ve motivasyon düzeylerine etkisi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Necmettin Erbakan Üniversitesi, Konya.
  • Gürleroğlu, L. (2019). 5e modeline uygun web 2.0 uygulamaları ile gerçekleştirilen fen bilimleri öğretiminin öğrenci başarısına motivasyonuna tutumuna ve dijital okuryazarlığına etkisinin incelenmesi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Marmara Üniversitesi, İstanbul.
  • Hair, J. F., Black, W. C., Babin, B. J., Anderson, R. E. ve Tatham, R. L. (2013). Multivariate Data Analysis: Pearson Education Limited.
  • Ismail, M. AA., Ahmad, A., Mohammad, J. AM., Mohd Fakri, N. M. R., Mat Nor, M. Z. ve Mat Pa M. N. (2019). Using Kahoot! as a formative assessment tool in medical education: A phenomenological study. BMC Medical Education, 19(1), 230. doi:10.1186/s12909-019-1658-z
  • Işın, O., Akçay, H. ve Kapıcı, H. O. (2020). Fen öğrenme motivasyon ölçeğinin Türkçe'ye uyarlanması . Akdeniz Eğitim Araştırmaları Dergisi, 14(31), 505-529. doi: 10.29329/mjer.2020.234.24
  • İli, K. (2013). Sosyal medya ortam ve araçlarının öğrenci davranışlarına etkisi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Hacettepe Üniversitesi, Ankara.
  • İşlek, M. S. (2012). Sosyal medyanın tüketici davranışlarına etkileri: Türkiye’deki sosyal medya kullanıcıları üzerine bir araştırma. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi, Karaman.
  • Kahoot!. (t.y.). About us. Erişim adresi: https://kahoot.com/company/
  • Karahan, E. ve Roehrig, G. (2016). Use of web 2.0 technologies to enhance learning experiences in alternative school settings. International Journal of Education in Mathematics, Science and Technology, 4(4), 272-283. doi:10.18404/ijemst.32930.
  • Karaman, Ö. (2013). Dijital hikayecilik metoduyla hazırlanan öğretim materyallerinin öğrenme döngüsü giriş aşamasında kullanılmasının fizik dersi başarısı ve motivasyonu düzeyine etkisi. (Yayımlanmamış doktora tezi). Balıkesir Üniversitesi, Balıkesir.
  • Koç, A. ve Ayık, Z. (2017). Sosyal medya destekli eğitim: 6. ve 7. sınıf fen bilimleri ve ingilizce derslerinde sosyal ağ kullanımının öğrencilerin akademik başarılarına etkisi. Avrupa Bilim ve Teknoloji dergisi, 6(10), 7-19.
  • Lin D.T.A., Ganapaty M., Kaur M. (2018). Kahoot! it: Gamification in higher education. Pertanika Journals Social Sciences & Humanities, 26(1), 565 – 582.
  • Madden, M. ve Fox, S. (2006). Riding the waves of web 2.0: More than a buzzword, but still not easily defined (Pew Internet Project). Washington, DC: Pew Research Center.
  • Medina, E. G. ve Hurtado, C. P. (2017). Kahoot! a digital tool for learning vocabulary in a language. Revista Publicando, 12(1), 441-449.
  • Mete, F. ve Batıbay, E. F. (2019). Web 2.0 uygulamalarının türkçe eğitiminde motivasyona etkisi: Kahoot örneği. Journel of Mother Tongue Education, 7(4), 1029-1047.
  • MEB. (2018). Fen Bilimleri Öğretim Programı (İlkokul ve Ortaokul 1,2,3,4,5,6,7 ve 8. Sınıflar). Ankara: MEB.
  • Özdamar Keskin, N. (2010). Mobil öğrenme teknolojileri ve araçları. Akademik Bilişim Konferansı, Muğla.
  • Özer, A. (2007). Normallik testlerinin karşılaştırılması. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Ankara Üniversitesi, Ankara.
  • Puğ, H. (2020). An investigation into using Kahoot! For grammar practice from learners’ and instructors’ perspectives. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Bahçeşehir Üniversitesi, İstanbul.
  • Ravid, R. (1994). Practical statistics for educators. New York: University Pres in America.
  • Sarı, E. (2019). Web 2.0 uygulamalarına göre tasarlanmış fen bilimleri dersinin etkililiğinin incelenmesi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Düzce Üniversitesi, Düzce.
  • Şişman Eren, E. (2014). Sosyal medya kullanım amaçları ölçeğinin geliştirilmesi ve bazı kişisel değişkenlere göre incelenmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 29(4), 230-243.
  • Tekin, H. (2016). Ortaokul öğrencilerinin sosyal medya kullanımı ile algılanan insani değerlerin incelenmesi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Adıyaman Üniversitesi, Adıyaman.
  • Tetik, A. ve Korkmaz, Ö. (2018). Örgün ve uzaktan eğitim öğrencilerinin derslerde Kahoot! ile oyunlaştırmaya dönük görüşleri. Journal of Instructional Technologies & Teacher Education, 7(2), 46-55.
  • Türkiye Yeterlilikler Çerçevesine Dair Tebliğ (2016, 2 Ocak). Resmi Gazete (Sayı: 29581). Erişim adresi: https://myk.gov.tr/images/articles/editor/130116/TYC_teblig_2.pdf
  • Turan, Z., Avinc, Z., Kara, K. ve Göktaş, Y. (2016). Gamification and education: achievements, cognitive loads, and views of students. International Journal of Emerging Technologies in Learning, 11(7). doi:10.3991/ijet.v11i07.5455
  • Türk, H. B. (2019). Öğrenci yanıt sistemlerinden Kahoot!’un üniversite öğrencilerinin ingilizce kelime öğrenme başarıları ve tutumları üzerindeki etkisi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Düzce Üniversitesi, Düzce.
  • Ünal, H. N. (2018). İngilizceyi yabanci dil olarak öğrenen öğrencilerin kelimeleri akılda tutması bakımından Kahoot! ile bir geleneksel egzersizin karşılaştırılması. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Wang, C., ve Reeves, T. C. (2006). The meaning of culture in online education: Implications for teaching, learning, and design. In A. Edmundson (Ed.), Globalized E-Learning Cultural Challenges (pp. 1-17). Hershey, Pennsylvania: Idea Group Inc.
  • Yapıcı, İ. Ü. ve Karakoyun, F. (2017). Biyoloji öğretiminde oyunlaştırma: Kahoot! uygulaması örneği. Turkish Online Journal of Qualitative Inquiry, 8(4), 396-414. doi:10.17569/tojqi.335956

THE EFFECT OF WEB 2.0 TOOLS ON MOTIVATION IN THE SCIENCE LESSON DNA AND GENETIC CODE UNIT: KAHOOT! EXAMPLE

Yıl 2022, Sayı: 62, 617 - 639, 01.05.2022
https://doi.org/10.21764/maeuefd.1076079

Öz

The aim of the research is to examine the effect of Kahoot!, one of the Web 2.0 tools, on motivation in the Science course. In the quasi-experimental patterned research, pre-test and post-test were applied to the experimental and control groups. The study group of the research consists of 43 8th grade students studying at a public secondary school in Muğla in the 2020-2021 academic year. In the study, which was carried out in a total of four weeks, the data were collected with the "Motivation Scale in Science Education" adapted into Turkish by Işın, Akçay and Kapıcı (2020). The Cronbach’s alpha reliability coefficent of the motivation scale, which consists of a total of 22 items, was calculated as .80. Data analysis was done in SPSS 22 program. Since the data showed a normal distribution as a result of the analyses, the dependent t test was used for the same groups, and the independent t test was used for different groups from parametric statistics. As a result of the research, a significant difference was found between the motivation levels of the experimental and control groups in favor of the experimental group.

Kaynakça

  • Akbulut, Y. ve Kıyıcı, M. (2007). Instructional use of blogs. Turkish Online Journal of Distance Education, 8(3), 8-15.
  • Akgündüz D. ve Akınoğlu O. (2017). Fen eğitiminde harmanlanmış öğrenme ve sosyal medya destekli öğrenmenin öğrencilerin akademik başarılarına ve motivasyonlarına etkisi. Eğitim ve Bilim, 42(191), 69-90. doi: 10.15390/EB.2017.6444
  • Alexander, B. (2006). Web 2.0: A new wave of innovation for teaching and learning. Educause Review, 41(2), 32-34.
  • Alican, C. ve Saban, A. (2013). Ortaokul ve lisede öğrenim gören öğrencilerin sosyal medya kullanımına ilişkin tutumları: Ürgüp örneği. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 35(2), 1-14.
  • Anderson, P. (2007). What is web 2.0? Ideas, technologies and implications for education. JISC Technology and Standards Watch, 1-64.
  • Balaman, F. ve Tüysüz, C. (2011). Harmanlanmış öğrenme modelinin 7. sınıf öğrencilerinin fen ve teknoloji dersindeki başarılarına, tutumlarına ve motivasyonlarına etkisinin incelenmesi. Batı Anadolu Eğitim Bilimleri Dergisi, 02(04), 75-90.
  • Burhanna, K. J., Seeholzer, J. ve Salem, J. Jr. (2009). No natives here: A focus group study of student perceptions of web 2.0 and the academic library. Journal of Academic Librarianship, 35(6), 523-532.
  • Bush, L. ve Hall, J. (2011). Transforming teaching with technology: Using web 2.0 tools to enhance on-line communication, collaboration, and creativity. In M. Koehler & P. Mishra (Eds.), Proceedings of Society for Information Technology & Teacher Education International Conference 2011 (pp. 3887- 3890). Chesapeake, VA: AACE. Erişim adresi: http://www.editlib.org/p/36937
  • Büyüköztürk, Ş., Çokluk, Ö. ve Köklü, N. (2010). Sosyal Bilimler İçin İstatistik (6. Baskı). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Can, A. (2018). SPSS ile bilimsel araştırma sürecinde nicel veri analizi. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Cohen, L. ve Manion, L. (1998). Research methods in education (4th ed.). London: Routledge.
  • Crook, C.K., Fisher, T., Graber, R., Harrison, C.G., Lewin, C., Cummings, J., Logan, K., Luckin, R., Oliver, M. ve Sharples, M. (2008). Implementing web 2.0 in secondary schools: impacts, barriers and issues. Erişim adresi: https://www.researchgate.net/publication/265739097_Implementing_Web_20_in_Secondary_Schools_Impacts_Barriers_and_Issues
  • Çalış Duman, M. & Aksoğan, M. (2018). Sosyal medya ve akademik başarı: İnönü Üniversitesi öğrencileri üzerine bir alan araştırması. Social Sciences Studies Journel, 4(18), 1624-1638.
  • Çetin, H. S. (2018). Implementation of the digital assessment tool ‘kahoot!’ in elementary school. International Technology and Education Journal, 2(1), 9-20.
  • Denning, R., Smith, P. J. (1997). Cooperative learning and technology. Journal of Computers a Mathematics and Science Teaching, 16(2-3), 177-200.
  • Durak, A. ve Karaoğlan Yılmaz, F. G. (2019). Artırılmış gerçekliğin eğitsel uygulamaları üzerine ortaokul öğrencilerinin görüşleri. Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 19(2), 468-481.
  • Ekinci, N. (2015). İşbirliğine Dayalı Öğrenme. Ö. Demirel (Ed.) içinde, Eğitimde Yeni Yönelimler (s. 93-136). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Emecen, S. (2019). A case study in ninth grade students at a state school; differences between Kahoot! and traditional activities in terms of vocabulary retention. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Ufuk Üniversitesi, Ankara.
  • eTwinning. (t.y.). Archives. Erişim adresi: http://etwinningonline.eba.gov.tr/lesson/web-2-0-araclari-nedir/
  • Fraenkel, J. R. ve Wallen, N. E. (2006). How to design and evaluate research in education (6th ed.). New York: McGraw-Hill International Edition.
  • Glynn S. M., Brickman, P., Armstrong, N. ve Taasoobshirazi G. (2011). Science Motivation Questionnaire II:Validation with science majors and nonscience majors. Journal of Research in Science Teaching, 48(10), 1159–1176.
  • Gündoğdu, M. M. (2017). Web 2.0 teknolojileri ile geliştirilmiş işbirlikli öğrenme ortamının ortaokul öğrencilerinin akademik başarıları ile problem çözmeye yönelik yansıtıcı düşünme becerilerine ve motivasyon düzeylerine etkisi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Necmettin Erbakan Üniversitesi, Konya.
  • Gürleroğlu, L. (2019). 5e modeline uygun web 2.0 uygulamaları ile gerçekleştirilen fen bilimleri öğretiminin öğrenci başarısına motivasyonuna tutumuna ve dijital okuryazarlığına etkisinin incelenmesi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Marmara Üniversitesi, İstanbul.
  • Hair, J. F., Black, W. C., Babin, B. J., Anderson, R. E. ve Tatham, R. L. (2013). Multivariate Data Analysis: Pearson Education Limited.
  • Ismail, M. AA., Ahmad, A., Mohammad, J. AM., Mohd Fakri, N. M. R., Mat Nor, M. Z. ve Mat Pa M. N. (2019). Using Kahoot! as a formative assessment tool in medical education: A phenomenological study. BMC Medical Education, 19(1), 230. doi:10.1186/s12909-019-1658-z
  • Işın, O., Akçay, H. ve Kapıcı, H. O. (2020). Fen öğrenme motivasyon ölçeğinin Türkçe'ye uyarlanması . Akdeniz Eğitim Araştırmaları Dergisi, 14(31), 505-529. doi: 10.29329/mjer.2020.234.24
  • İli, K. (2013). Sosyal medya ortam ve araçlarının öğrenci davranışlarına etkisi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Hacettepe Üniversitesi, Ankara.
  • İşlek, M. S. (2012). Sosyal medyanın tüketici davranışlarına etkileri: Türkiye’deki sosyal medya kullanıcıları üzerine bir araştırma. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi, Karaman.
  • Kahoot!. (t.y.). About us. Erişim adresi: https://kahoot.com/company/
  • Karahan, E. ve Roehrig, G. (2016). Use of web 2.0 technologies to enhance learning experiences in alternative school settings. International Journal of Education in Mathematics, Science and Technology, 4(4), 272-283. doi:10.18404/ijemst.32930.
  • Karaman, Ö. (2013). Dijital hikayecilik metoduyla hazırlanan öğretim materyallerinin öğrenme döngüsü giriş aşamasında kullanılmasının fizik dersi başarısı ve motivasyonu düzeyine etkisi. (Yayımlanmamış doktora tezi). Balıkesir Üniversitesi, Balıkesir.
  • Koç, A. ve Ayık, Z. (2017). Sosyal medya destekli eğitim: 6. ve 7. sınıf fen bilimleri ve ingilizce derslerinde sosyal ağ kullanımının öğrencilerin akademik başarılarına etkisi. Avrupa Bilim ve Teknoloji dergisi, 6(10), 7-19.
  • Lin D.T.A., Ganapaty M., Kaur M. (2018). Kahoot! it: Gamification in higher education. Pertanika Journals Social Sciences & Humanities, 26(1), 565 – 582.
  • Madden, M. ve Fox, S. (2006). Riding the waves of web 2.0: More than a buzzword, but still not easily defined (Pew Internet Project). Washington, DC: Pew Research Center.
  • Medina, E. G. ve Hurtado, C. P. (2017). Kahoot! a digital tool for learning vocabulary in a language. Revista Publicando, 12(1), 441-449.
  • Mete, F. ve Batıbay, E. F. (2019). Web 2.0 uygulamalarının türkçe eğitiminde motivasyona etkisi: Kahoot örneği. Journel of Mother Tongue Education, 7(4), 1029-1047.
  • MEB. (2018). Fen Bilimleri Öğretim Programı (İlkokul ve Ortaokul 1,2,3,4,5,6,7 ve 8. Sınıflar). Ankara: MEB.
  • Özdamar Keskin, N. (2010). Mobil öğrenme teknolojileri ve araçları. Akademik Bilişim Konferansı, Muğla.
  • Özer, A. (2007). Normallik testlerinin karşılaştırılması. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Ankara Üniversitesi, Ankara.
  • Puğ, H. (2020). An investigation into using Kahoot! For grammar practice from learners’ and instructors’ perspectives. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Bahçeşehir Üniversitesi, İstanbul.
  • Ravid, R. (1994). Practical statistics for educators. New York: University Pres in America.
  • Sarı, E. (2019). Web 2.0 uygulamalarına göre tasarlanmış fen bilimleri dersinin etkililiğinin incelenmesi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Düzce Üniversitesi, Düzce.
  • Şişman Eren, E. (2014). Sosyal medya kullanım amaçları ölçeğinin geliştirilmesi ve bazı kişisel değişkenlere göre incelenmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 29(4), 230-243.
  • Tekin, H. (2016). Ortaokul öğrencilerinin sosyal medya kullanımı ile algılanan insani değerlerin incelenmesi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Adıyaman Üniversitesi, Adıyaman.
  • Tetik, A. ve Korkmaz, Ö. (2018). Örgün ve uzaktan eğitim öğrencilerinin derslerde Kahoot! ile oyunlaştırmaya dönük görüşleri. Journal of Instructional Technologies & Teacher Education, 7(2), 46-55.
  • Türkiye Yeterlilikler Çerçevesine Dair Tebliğ (2016, 2 Ocak). Resmi Gazete (Sayı: 29581). Erişim adresi: https://myk.gov.tr/images/articles/editor/130116/TYC_teblig_2.pdf
  • Turan, Z., Avinc, Z., Kara, K. ve Göktaş, Y. (2016). Gamification and education: achievements, cognitive loads, and views of students. International Journal of Emerging Technologies in Learning, 11(7). doi:10.3991/ijet.v11i07.5455
  • Türk, H. B. (2019). Öğrenci yanıt sistemlerinden Kahoot!’un üniversite öğrencilerinin ingilizce kelime öğrenme başarıları ve tutumları üzerindeki etkisi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Düzce Üniversitesi, Düzce.
  • Ünal, H. N. (2018). İngilizceyi yabanci dil olarak öğrenen öğrencilerin kelimeleri akılda tutması bakımından Kahoot! ile bir geleneksel egzersizin karşılaştırılması. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Wang, C., ve Reeves, T. C. (2006). The meaning of culture in online education: Implications for teaching, learning, and design. In A. Edmundson (Ed.), Globalized E-Learning Cultural Challenges (pp. 1-17). Hershey, Pennsylvania: Idea Group Inc.
  • Yapıcı, İ. Ü. ve Karakoyun, F. (2017). Biyoloji öğretiminde oyunlaştırma: Kahoot! uygulaması örneği. Turkish Online Journal of Qualitative Inquiry, 8(4), 396-414. doi:10.17569/tojqi.335956
Toplam 51 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Fatih Ortaakarsu

Yusuf Sülün 0000-0003-3023-6877

Yayımlanma Tarihi 1 Mayıs 2022
Gönderilme Tarihi 19 Şubat 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Sayı: 62

Kaynak Göster

APA Ortaakarsu, F., & Sülün, Y. (2022). WEB 2.0 ARAÇLARININ FEN BİLİMLERİ DERSİ DNA VE GENETİK KOD ÜNİTESİNDE MOTİVASYONA ETKİSİ: KAHOOT! ÖRNEĞİ. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi(62), 617-639. https://doi.org/10.21764/maeuefd.1076079