2019 Koronavirüs (COVID-19) Pandemisi insanların sağlık bilgilerini edinmelerini, uygulamalarını ve davranışlarını hızlı bir şekilde edindikleri bilgilere uyarlamalarını gerektirmiştir. Bireylerin sağlıkla ilgili konularda bilinçlendirilmesi, sağlık okuryazarı bireyler yetiştirilmesi ile mümkün olacaktır. Yapılan çalışmalar sağlık okuryazarlığı temellerinin atıldığı dersin, içeriği ve kazanımları göz önünde bulundurulduğunda fen bilimleri dersi olduğunu göstermektedir. Fen bilimleri öğretmenlerinin kendi sağlıklarını etkileyen faktörlere karşı bilinçli ve iyi birer sağlık okuryazarı olmalarının öğrencilerinin de sağlık okuryazarı olma durumlarını etkileyeceği düşünülmektedir. Fen bilimleri öğretmenlerinin de sağlık okuryazarlığı becerilerine sahip olabilmesi için lisans düzeyinde donanımlarını arttırmaları gerekmektedir. Bu kapsamda fen bilimleri öğretmen adaylarının sağlık okuryazarlığı durumlarının, sağlık okuryazarlığına ilişkin görüşlerinin ve farkındalıklarının belirlenmesi amacıyla mevcut çalışma gerçekleştirilmiştir. Çalışmada nitel araştırma yöntemlerinden iç-içe geçmiş tek durum deseni kullanılmıştır. Bu doğrultuda 2020 yılı bahar döneminde Burdur Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Fen Bilgisi Eğitimi Anabilim Dalı’nda öğrenim gören 3. ve 4. sınıf öğrencilerinden toplam 12 gönüllü öğrenci ile çalışma yürütülmüştür. Veri toplama aracı olarak yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Çalışmadan elde edilen veriler doğrultusunda fen bilimleri öğretmen adaylarının beslenme ve iyi sağlık halinin ilişkisinin farkında oldukları, ilaç kullanımına ilişkin bilinçli davrandıkları, sağlık hizmetlerinden yararlanma bilinçlerinin yüksek olduğu, ilk yardımın insan hayatı için öneminin farkında oldukları sonucuna ulaşılmıştır.
Fen Bilimleri Dersi fen bilimleri öğretmen adayı sağlık okuryazarlığı
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Temmuz 2022 |
Gönderilme Tarihi | 2 Aralık 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Sayı: 63 |