Bu araştırma uzaktan eğitim sürecinde, müzik öğretmeni adaylarının öğretmenlik uygulaması deneyimine yönelik görüşlerinin incelenmesi amacıyla yapılmıştır. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması ile bütüncül tek durum deseni kullanılmıştır. Öğretmenlik deneyimine katılan öğretmen adaylarından veri toplamak amacıyla yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılarak görüşmelerden elde edilen veriler betimsel analiz yöntemiyle çözümlenmiş ve raporlaştırılmıştır. Araştırma sonucunda öğretmen adaylarının görüşleri alan bilgisi, alan eğitimi bilgisi, öğretim süreci, sınıf yönetimi ve iletişim ölçütleri olarak beş kategoride değerlendirilmiş, genel olarak öğretmenlik uygulamasının uzaktan eğitimde gerçekleşmiş olması nedeniyle öğretmen adaylarının bazı tecrübeleri edinmede eksik kaldığı sonucu ortaya çıkmıştır. Teknolojik bakımdan yeterli donanıma sahip olmayan öğretmen adayları, hem öğretmenlik uygulaması deneyimlerinde eksiklik yaşamış hem de eşit olanaklara sahip olmayan öğrenciler arasında demokratik bir öğrenme ortamı oluşturabilme bakımından etkisiz kalmıştır. Müzik eğitiminin kendine özel ses, çalgı ve koro eğitimi gibi tamamen uygulamaya dayalı alanlarda, öğretim sürecine yönelik yeni stratejilerin araştırılması ve çözüm önerileriyle öğretim sürecine nasıl aktarılacağı, bu alana yönelik sorunları çözmede önemli görülmektedir.
Uzaktan Eğitim Öğretmenlik Uygulaması Okul Deneyimi Müzik Öğretmeni
Yok
Prof.Dr. Nesrin Kalyoncu Doç.Dr. Yüksel Pirgon Doç.Dr. Emin Erdem Kaya
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Ekim 2022 |
Gönderilme Tarihi | 15 Mart 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Sayı: 64 |