Araştırmada beden eğitimi ve spor öğretmenlerinin sporda insan haklarına karşı tutumlarını incelemek amaçlanmıştır. Tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmaya 404 beden eğitimi ve spor öğretmeni katılmıştır. Öğretmenlere araştırmacıların oluşturduğu sosyo demografik bilgi formu ve Sadık (2014) tarafından geliştirilen Sporda İnsan Hakları Tutum ölçeği uygulanmıştır. Verilerin analizinde, t testi, F testi ve Mann Whitneyy U testi kullanılmıştır. Bulgulara göre; Beden eğitimi ve spor öğretmenlerinin sporda insan haklarına yönelik tutumlarında cinsiyet, yaş, görev yılı ve medeni durum değişkenlerine göre farklılık olmadığı görülmüştür. Eğitim durumuna göre, doktora eğitimi alan beden eğitimi ve spor öğretmenlerinin, lisans ve yüksek lisans eğitimi alanlara göre tutumlarının daha yüksek olduğu görülmüştür. Ayrıca İnsan haklarına yönelik eğitim alan beden eğitimi ve spor öğretmenlerinin, almayanlara göre sosyal haklar alt boyutunda daha yüksek puana sahip oldukları görülmüştür. Sonuç olarak beden eğitimi ve spor öğretmenlerinin sporda insan haklarına yönelik tutumlarının geliştirilmesinde konu ile ilgili kurs ve eğitim almalarının gerekli ve önemli olduğu görülmektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 29 Temmuz 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 29 Nisan 2023 |
Gönderilme Tarihi | 22 Şubat 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Sayı: 66 |