Games, which create an enviroment for the child to express himself in a natural way, provide development, theraphy and psyco – social adaptation processes. Children’s personality develops, their relationships with peers are shaped, their language skills are developed and their comminication and interaction skills are improved through games. Especially tongue–twisters contribute a lot to their language development and acquisition. Tongue–twisters are effective ways of achieving clarity in syllable forming and mastery. Children acquire language skills and competence through tongue–twisters. It is observed in TRNC as well that tongue–twisters and other verbal games have an important place in children’s language development.
Çocuğun kendini doğal olarak ifade edebildiği bir ortam olan oyunun geliştirici, eğitici, psiko-sosyal uyum sağlayıcı ve tedavi edici işlevleri olduğu bilinmektedir. Çocuğun kişilik yapısının gelişimi, diğer kişilerle ilişkilerinin şekillenmesi, sosyal gelişimi, dilinin mükemmelleşmesi, iletişimi ve etkileşimi oyun sayesinde olmaktadır. Bilhassa tekerlemeli oyunlar çocuğun dil gelişimine ve kazanımlarına önemli katkılar sağlamaktadır. Beklenmedik hayal oyunlarının boşanıvermesiyle şaşırtmak, eğlendirmek, keyiflendirmek için başvurulan bir söz cambazlığı olan tekerlemeler, dildeki hece temizliğini, netliğini kazanmanın en güzel ve zevkli çalışmalarıdır. Bu tür oyunlarla çocuklar, dil becerileri ile ilgili birçok kazanımlar elde etmektedirler. KKTC’deki okul öncesi çocukların, Türkçe dil becerilerinin kazanımlarında sözlü ve tekerlemeli oyunların önemli bir yeri olduğu görülmektedir.
Diğer ID | JA95KT87MY |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2013 |
Gönderilme Tarihi | 1 Aralık 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2013 Cilt: 6 Sayı: 12 |