The act of eating and drinking, which has been one of the most important needs of humanity since its existence until today, is not only a basic need of people but also a habit that gives them pleasure. Food and drink, that is, the need for nutrition, together with some other needs, constitute the bottom layer of the pyramid of needs. With the emergence of unique cuisines in societies, cuisine and therefore eating and drinking have become an indispensable element of culture in those societies. The concept of gastronomy is in a close relationship with folklore, especially due to the content of food, beverages and culinary arts that concern people and society. Folk economy constitutes one of the most important subjects in the field of folklore. Just as the existence and continuity of culture depends on the economy, the existence of the economy is also closely tied to culture. In terms of folklore, economy has a very important place in terms of understanding all the structures and social institutions in folk life, both contextually and functionally. There is a strong relationship between food and economy. In this context, there is a strong relationship between marketing and gastronomy. Rapid change and development in technology affects many areas as well as food/meal production and consumption. Social Media Marketing Digital marketing, often referred to as online marketing, internet marketing or web marketing, has become popular in recent years. Production is important in folk gastronomy; But more importantly, it is to bring the produced product to the consumer. Production has no meaning if the product cannot be marketed. Among the factors that increase sales and consumption, it has been determined that especially human-oriented storytelling published by social media influencers in the digital environment is quite effective.
Özet
Varoluşundan bugüne kadar insanlığın en önemli ihtiyaçlardan biri olan yeme-içme eylemi, insanların temel ihtiyacı olduğu kadar onlara zevk veren bir alışkanlıktır. Yiyecek ve içecek, yani beslenme ihtiyacı, diğer bazı ihtiyaçlarla birlikte, ihtiyaçlar piramidinin en alt katmanını oluşturmaktadır. Toplumlarda özgün mutfakların oluşmaya başlamasıyla birlikte mutfak ve dolayısıyla da yeme-içme eylemleri o toplumlarda kültürün vazgeçilmez bir unsuru haline gelmiştir. Gastronomi kavramı özellikle yiyecek, içecek ve mutfak sanatlarının insanı ve toplumu ilgilendiren içeriği dolayısıyla halkbilimi ile yakın bir ilişki içerisindedir. Halk ekonomisi, halkbilimi çalışma alanının en önemli konularından birini oluşturmaktadır. Kültürün varlığı ve sürekliliği ekonomiye bağlı olduğu gibi, ekonominin varlığı da kültüre sıkı sıkıya bağlıdır. Ekonomi halk bilimi açısından, hem bağlamsal hem de işlevsel bakımdan halk yaşantısında bulunan bütün yapı ve sosyal kurumların anlaşılması bakımından çok önemli bir yerdedir. Gıda ile ekonomi arasında güçlü bir ilişki söz konusudur. Bu bağlamda pazarlama ile gastronomi arasında da kuvvetli bir ilişki vardır. Teknolojide yaşanan hızlı değişim ve gelişim, birçok alanı etkilediği gibi gıda/yemek üretim ve tüketimini de etkilemektedir. Sosyal medya pazarlamacılığı, genellikle çevrimiçi pazarlama, internet pazarlaması veya web pazarlama olarak anılan dijital pazarlama, son yıllarda popüler hale gelmiştir. Halk gastronomisinde üretim önemlidir; ancak ondan da önemlisi üretilen ürünü tüketiciyle buluşturmaktır. Ürün pazarlanamadıktan sonra üretimin hiçbir anlamı yoktur. Satış ve tüketimi artıran faktörler içerisinde dijital ortamda sosyal medya fenomenlerince yayınlanan özellikle insan odaklı hikâye anlatımının oldukça etkili olduğu tespit edilmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Türkiye Sahası Türk Halk Bilimi |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 25 Aralık 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 26 Aralık 2024 |
Gönderilme Tarihi | 15 Eylül 2024 |
Kabul Tarihi | 13 Aralık 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 17 Sayı: 48 |