Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

İlkokul Binalarının Ekolojik Açıdan İyileştirilmesi: İstanbul Tuzla Tapduk Emre İlkokulu Örneği

Yıl 2017, , 22 - 33, 23.02.2017
https://doi.org/10.29048/makufebed.270690

Öz

Günümüz çağdaş yaşamı teknolojiye ve endüstriye
dayalı olarak gelişmekte ve sürdürülebilirlikten uzaklaşmaktadır. Kentli nüfus
oranı artmakta ve bu artışa bağlı olarak kent sınırları genişlemektedir.
Büyüyen kentler yapılaşmayı arttırmaktadır. Hızlı sanayileşme ve kentleşme
sonucu doğal kaynaklar hızla tükenmekte, çevre kirliliği ve küresel ısınma
insan yaşamını tehdit edici seviyeye ulaşmaktadır. Başta enerji olmak üzere
hammadde kaynaklarının önemli bir kısmı yapıların üretim ve kullanım sürecinde
gerçekleşmektedir. Mevcut yapıların önemli bir kısmı ekolojik kaygılar
olmaksızın inşa edildiklerinden özellikle doğal kaynaklardan elde edilen enerjinin
yoğun olarak tüketilmesine neden olmaktadır. Yaşanılan süreçte yeni yapıların
ekolojik özelliklere sahip olarak inşa edilmesi kadar, mevcut yapıların da
ekolojik özelliklere sahip olacak şekilde yenilenmesi gerekmektedir. Bu
kapsamda özellikle eğitim çağındaki çocukların sürdürülebilirlik ve çevre
bilincini yaşayarak öğrenmesini sağlayacak ortamların okullarında oluşturulması
önemlidir.  Ekolojik okul yapıları
sürdürülebilirlik kavramını hem yapısal hem de eğitim aracı olarak içinde
eğitim gören öğrencilere katkıda bulunacaktır. . Bu amaçla İstanbul ili
içerisinde tipik bir okul yapısı seçilmiş, analiz edilerek bu yapıya ekolojik
iyileştirme amaçlı önerilerde bulunulmuştu

Kaynakça

  • Dorsey, J., & L'Esperance, C., Sustainable Design Guidelines for the Construction of New Facilities and the Renovation of Existing Structure, Education Resources Information Center (ERIC), http://www.eric.ed.gov/PDFS/ED454689.pdf, 2000.

Ecological Improvement of Primary School Buildings: The Sample of Tuzla Tapduk Emre Primary School, İstanbul, Turkey

Yıl 2017, , 22 - 33, 23.02.2017
https://doi.org/10.29048/makufebed.270690

Öz

Today's contemporary
life is developing on the basis of technology and industry and is moving away
from sustainability. Urban population ratio is increasing and city boundaries
are expanding due to this increase. Growing cities are increasing the number of
buildings. natural resources are quickly depleting, environmental pollution and
global warming are threatening levels of human life due to the urbanization and
rapid industrialization. An important part of the raw material resources,
especially energy, is realized during the production and usage of the
buildings.
Since a
significant part of the existing buildings are produced without ecological
concerns, they cause intensive use of natural resources, especially energy. Existing
buildings must be renovated to have ecological characteristics and construction
of new buildings with ecological characteristics in this process. In this
context, it is important to create environments that will enable children in education
age to achieve sustainability and environmental awareness. School structures in
this way will be able to use the concept of sustainability as both a structural
and an educational tool. For this purpose, a sample school building was
selected and analyzed within the province of Istanbul and were made suggestions
for ecological improvement.

Kaynakça

  • Dorsey, J., & L'Esperance, C., Sustainable Design Guidelines for the Construction of New Facilities and the Renovation of Existing Structure, Education Resources Information Center (ERIC), http://www.eric.ed.gov/PDFS/ED454689.pdf, 2000.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Mühendislik
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Tülay Tıkansak Karadayı

İzzet Yüksek

İrem Tunçbiz Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 23 Şubat 2017
Kabul Tarihi 20 Şubat 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017

Kaynak Göster

APA Tıkansak Karadayı, T., Yüksek, İ., & Tunçbiz, İ. (2017). İlkokul Binalarının Ekolojik Açıdan İyileştirilmesi: İstanbul Tuzla Tapduk Emre İlkokulu Örneği. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 8(1), 22-33. https://doi.org/10.29048/makufebed.270690