Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Tasarıma Dayalı Eğitim Veren Bölümler İçin Sergi Alanı Önerisi: MAKÜ-MMF Örneği

Yıl 2020, , 38 - 45, 03.06.2020
https://doi.org/10.29048/makufebed.701571

Öz

Çalışmanın amacı,
üniversitelerin tasarıma dayalı eğitim veren bölümlerinde öğrenim gören
öğrencilerin jürilerinin yapılabileceği, sonrasında da bu proje ve maketlerin
sergilenebileceği bir mekan düzenlemesi yapmaktır. Çalışmanın materyali, Burdur
Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi, Mühendislik-Mimarlık Fakültesi, Mimarlık ve
Peyzaj Mimarlığı Bölümlerinin çizim atölyelerinin bulunduğu kattır. Çalışmada
ilk olarak mekanın rölövesi çıkartılmış, AutoCAD programı kullanılarak sayısal
plana aktarılmış ve daha sonra bu mekan için yapılan tasarım SketchUp, V-Ray ve
Adobe Photoshop programları kullanılarak 3 boyutlu olarak görselleştirilmiştir.
Yapılan bu çalışmanın sonucunda, öğrencilerin proje jürilerinin yapılabileceği,
ayrıca jürilerden sonra proje ve maketlerinin sergileneceği bir mekan
önerilmiştir. Bu mekan önerisiyle sadece öğrencilerin derslere yönelik
motivasyonlarında değil, aynı zamanda eğitim ve öğretimlerine dayalı başarıda
da artış sağlanacaktır. Ayrıca, tüm yıl kullanılabilen daha yaşanabilir bir
mekan oluşturmak ve mekandan tasarruf etmek mümkün olabilecektir.

Kaynakça

  • Avcı, C. (2010). Sergi salonlarında gün ışığından yararlanma ve mekân tasarımına etkisi. Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, İç Mimarlık Anasanat Dalı, Yüksek Lisans Tezi, İstanbul, Türkiye, s: 92.
  • Ayan Ergen, B. (2013). Sanat yapıtı sergileme ve sunum çeşitlerine örnekler eşliğinde bir bakış. Akdeniz Sanat Dergisi. 6 (11): 130-143.
  • Bayar, Z. (2011). Sergileme tasarımında yeni yaklaşımlar ve bir proje önerisi. Dokuz Eylül Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsü, Grafik Anasanat Dalı, Yüksek Lisans Tezi, İzmir, Türkiye, s: 126.
  • Bayer, H. (1961). Aspects of design of exhibitions and museums. CURATOR. 4 (3): 257-288.
  • Çalışkan, C. (2016). Sergileme tasarımının gelişimi ve müze ile sanat galerilerinin karşılaştırılması. Yıldız Journal of Art and Design. 3 (1): 26-42.
  • Çetin, İ. (2016). Sergi mekânlarına dönüştürülen, işlevini yitirmiş olan yapıların çağdaş sergileme anlayışı kapsamında irdelenmesi. Hacettepe Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsü, İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı Anabilim Dalı, Yüksek Lisans Tezi, Ankara, Türkiye, s: 172.
  • Çokyiğit, H., Kaya, L. G., Yücedağ, C., Aşıkkutlu, H. S. (2019). AVMlerde sergileme elemanlarının tüketici davranışına etkisi: Antalya örneği. İçinde: Mimarlık Planlama ve Tasarım Alanında Araştırma ve Değerlendirmeler. Kaya, L. G. (eds.), Gece Kitaplığı, Ankara, Türkiye, 193-207.
  • Güler, Ö. K. (2009). Sergi mekanlarında ziyaretçi dolaşımı için bir simulasyon uygulaması. İhsan Doğramacı Bilkent Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsü, İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı Anasanat Dalı, Yüksek Lisans Tezi, Ankara, Türkiye, s: 87.
  • Kırbaş, İ. (2019). Binalarda enerji verimliliği uygulamaları: MAKÜ Mühendislik Mimarlık Fakültesi örneği. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi. 10 (2): 141-149.
  • Lake-Hammond, A., Waite, N. (2010). Exhibition design: bridging the knowledge gap. The Design Journal. 13 (1): 77-98.
  • Tuğtağ, M. (2018). Sergilemede mekân tasarımları. Aydın Sanat. 4 (8): 107-117.
  • URL-1 (2019). Burdur harita. https://www.turkcebilgi.com/burdur_(il) (Erişim tarihi: 27/11/2019).
  • URL-2 (2019). Mühendislik Mimarlık Fakültesi. https://mmf.mehmetakif.edu.tr/icerik/265/463/genel-bilgi (Erişim tarihi: 27/11/2019).

Concept Exhibition Space for Departments with Design Education: Case Study of MAKU-MMF, Turkey

Yıl 2020, , 38 - 45, 03.06.2020
https://doi.org/10.29048/makufebed.701571

Öz

The aim of the study is to make a space
arrangement where students exhibit their projects and models, and have their
project juries at departments of universities with design education. The
material of the study is the floor in which the drawing studios of the
departments of Architecture and Landscape Architecture in the Faculty of
Engineering and Architecture at the Burdur Mehmet Akif Ersoy University. In the
study, first of all, the building survey of the place was first drawn, transferred
to the digital plan using the AutoCAD program, and then the design made for
this space was visualized in 3D using SketchUp, V-Ray and Adobe Photoshop
programs. As a result of this study, a place where students' project juries can
be performed and also their projects and models will be exhibited after the
juries are proposed. With this space proposal, an increase not only in
students' motivation for lessons, but also in their success based on their
education and training will be achieved. In addition, it would be possible to
create a more livable place that can be used all year and save space.

Kaynakça

  • Avcı, C. (2010). Sergi salonlarında gün ışığından yararlanma ve mekân tasarımına etkisi. Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, İç Mimarlık Anasanat Dalı, Yüksek Lisans Tezi, İstanbul, Türkiye, s: 92.
  • Ayan Ergen, B. (2013). Sanat yapıtı sergileme ve sunum çeşitlerine örnekler eşliğinde bir bakış. Akdeniz Sanat Dergisi. 6 (11): 130-143.
  • Bayar, Z. (2011). Sergileme tasarımında yeni yaklaşımlar ve bir proje önerisi. Dokuz Eylül Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsü, Grafik Anasanat Dalı, Yüksek Lisans Tezi, İzmir, Türkiye, s: 126.
  • Bayer, H. (1961). Aspects of design of exhibitions and museums. CURATOR. 4 (3): 257-288.
  • Çalışkan, C. (2016). Sergileme tasarımının gelişimi ve müze ile sanat galerilerinin karşılaştırılması. Yıldız Journal of Art and Design. 3 (1): 26-42.
  • Çetin, İ. (2016). Sergi mekânlarına dönüştürülen, işlevini yitirmiş olan yapıların çağdaş sergileme anlayışı kapsamında irdelenmesi. Hacettepe Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsü, İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı Anabilim Dalı, Yüksek Lisans Tezi, Ankara, Türkiye, s: 172.
  • Çokyiğit, H., Kaya, L. G., Yücedağ, C., Aşıkkutlu, H. S. (2019). AVMlerde sergileme elemanlarının tüketici davranışına etkisi: Antalya örneği. İçinde: Mimarlık Planlama ve Tasarım Alanında Araştırma ve Değerlendirmeler. Kaya, L. G. (eds.), Gece Kitaplığı, Ankara, Türkiye, 193-207.
  • Güler, Ö. K. (2009). Sergi mekanlarında ziyaretçi dolaşımı için bir simulasyon uygulaması. İhsan Doğramacı Bilkent Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsü, İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı Anasanat Dalı, Yüksek Lisans Tezi, Ankara, Türkiye, s: 87.
  • Kırbaş, İ. (2019). Binalarda enerji verimliliği uygulamaları: MAKÜ Mühendislik Mimarlık Fakültesi örneği. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi. 10 (2): 141-149.
  • Lake-Hammond, A., Waite, N. (2010). Exhibition design: bridging the knowledge gap. The Design Journal. 13 (1): 77-98.
  • Tuğtağ, M. (2018). Sergilemede mekân tasarımları. Aydın Sanat. 4 (8): 107-117.
  • URL-1 (2019). Burdur harita. https://www.turkcebilgi.com/burdur_(il) (Erişim tarihi: 27/11/2019).
  • URL-2 (2019). Mühendislik Mimarlık Fakültesi. https://mmf.mehmetakif.edu.tr/icerik/265/463/genel-bilgi (Erişim tarihi: 27/11/2019).
Toplam 13 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Mimarlık
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Hüseyin Samet Aşıkkutlu 0000-0002-3518-7202

Latif Gürkan Kaya 0000-0001-8033-1480

Cengiz Yücedağ 0000-0002-5360-4241

Utku Kurtoğlu 0000-0003-0817-7671

Yayımlanma Tarihi 3 Haziran 2020
Kabul Tarihi 8 Nisan 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020

Kaynak Göster

APA Aşıkkutlu, H. S., Kaya, L. G., Yücedağ, C., Kurtoğlu, U. (2020). Tasarıma Dayalı Eğitim Veren Bölümler İçin Sergi Alanı Önerisi: MAKÜ-MMF Örneği. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 11(1), 38-45. https://doi.org/10.29048/makufebed.701571