BibTex RIS Kaynak Göster

Development of Electric Vehicle Technology and Future Expectations

Yıl 2014, Cilt: 5 Sayı: 1, 1 - 13, 01.06.2014

Öz

Dünya nüfusundaki artış ulaşım sorununu da beraberinde getirmekte ve trafiğe çıkan araç sayısı her geçen gün artmaktadır. İçten yanmalı motorlara sahip araç sayısındaki artış çevreye salınan zararlı gaz miktarlarını da artırmıştır. Bu durum çevre kalitesini olumsuz yönde etkilemiş ve araç performansı için farklı enerji kaynaklarına yönlendirmiştir. Bunlara, gelecekteki petrol rezervlerinin tükenecek olması da eklenince elektrikli araçlara olan talep hızlanmıştır. Oysaki elektrikli araçların geçmişi 1800’lü yıllara kadar dayanmakta olup menzil problemi nedeniyle yıllarca rafa kaldırılmıştır. Yapılan bu çalışmada elektrikli araçların ilk gelişim tarihi, günümüzdeki model ve son teknolojileri, batarya şarj istasyon tipleri ve kullanılan elektrik motorları araştırılarak tüm sistemin geleceği ile ilgili beklenti ve öngörülere yer verilmiştir.

Kaynakça

  • Anonim, (2014a). http://www.siemens.com/history/en/ news/1071_trolleybus.htm Erişim Tarihi: 03.01.2014ü
  • Anonim, (2014b). http://www.mercedes-benz.com.au/ content/australia/mpc/mpc_australia__website/ en/home_mpc/passengercars/home/passenger _cars_world/heritage/125years/1886.html Erişim Tarihi: 04.01.2014.
  • Anonim, (2014c). http://www.daihatsu.com.tr/cevrepolitikasi.html Erişim Tarihi: 02.01.2014
  • Anonim, (2014d). http://enerjienstitusu.com/2012/ 06/21/elektrikli-araca-ne-kadar-haziriz/ Erişim Tarihi: 04.01.2014
  • Anonim, (2014e). http://www.arup.com/Projects/ HaloIPT/HaloIPT_RollsRoyce.aspx Erişim Tarihi: 02.01.2014
  • Anonim, (2014f). http://esarj.com/files/docs/esarj-hizlisarj-istasyonu.pdf Erişim Tarihi: 05.01.2014
  • Anonim, (2014g). http://www.teslamotors.com/ batteryswap Erişim Tarihi: 02.01.2014
  • Anonim, (2014h). http://web.stanford.edu/class/ me302/PreviousTerms/Future%20Automobile% 202010-09-21.pdf Erişim Tarihi: 05.01.2014
  • Chan, C.C. (2013). The rise & fall of electric vehicles in 1828–1930: lessons learned, Proceedings of the IEEE, 101(1):206 – 212.
  • Cogen, J. (2010). Report of the alternative fuel vehicle insfructure of working group, Oregon State Reports, USA
  • Çetinkaya, M., Karaosmanoğlu, F. (2003). Yakıt pilleri, TMMO Tesisat Mühendisliği Dergisi, MayısHaziran Syf:18-30.
  • Demir, A., Gümüş, M., Sayın, C., Boztoprak, Y., Yılmaz, M. (2012). Geçmişten günümüze otomobil teknolojileri, Mimar ve Mühendis Dergisi, 64: 60-63.
  • Erhan K., Ayaz M., Özdemir E. (2013). Elektrikli Araç Şarj İstasyonlarının Güç Kalitesi Üzerine Etkileri. Akıllı Şebekeler ve Türkiye Elektrik Şebekesinin Geleceği Sempozyumu. 26-27 Nisan, Ankara

Elektrikli Araç Teknolojisinin Gelişimi ve Gelecek Beklentileri

Yıl 2014, Cilt: 5 Sayı: 1, 1 - 13, 01.06.2014

Öz

Dünya nüfusundaki artış ulaşım sorununu da beraberinde getirmekte ve trafiğe çıkan araç sayısı her geçen gün artmaktadır. İçten yanmalı motorlara sahip araç sayısındaki artış çevreye salınan zararlı gaz miktarlarını da artırmıştır. Bu durum çevre kalitesini olumsuz yönde etkilemiş ve araç performansı için farklı enerji kaynaklarına yönlendirmiştir. Bunlara, gelecekteki petrol rezervlerinin tükenecek olması da eklenince elektrikli araçlara olan talep hızlanmıştır. Oysaki elektrikli araçların geçmişi 1800’lü yıllara kadar dayanmakta olup menzil problemi nedeniyle yıllarca rafa kaldırılmıştır. Yapılan bu çalışmada elektrikli araçların ilk gelişim tarihi, günümüzdeki model ve son teknolojileri, batarya şarj istasyon tipleri ve kullanılan elektrik motorları araştırılarak tüm sistemin geleceği ile ilgili beklenti ve öngörülere yer verilmiştir.

Kaynakça

  • Anonim, (2014a). http://www.siemens.com/history/en/ news/1071_trolleybus.htm Erişim Tarihi: 03.01.2014ü
  • Anonim, (2014b). http://www.mercedes-benz.com.au/ content/australia/mpc/mpc_australia__website/ en/home_mpc/passengercars/home/passenger _cars_world/heritage/125years/1886.html Erişim Tarihi: 04.01.2014.
  • Anonim, (2014c). http://www.daihatsu.com.tr/cevrepolitikasi.html Erişim Tarihi: 02.01.2014
  • Anonim, (2014d). http://enerjienstitusu.com/2012/ 06/21/elektrikli-araca-ne-kadar-haziriz/ Erişim Tarihi: 04.01.2014
  • Anonim, (2014e). http://www.arup.com/Projects/ HaloIPT/HaloIPT_RollsRoyce.aspx Erişim Tarihi: 02.01.2014
  • Anonim, (2014f). http://esarj.com/files/docs/esarj-hizlisarj-istasyonu.pdf Erişim Tarihi: 05.01.2014
  • Anonim, (2014g). http://www.teslamotors.com/ batteryswap Erişim Tarihi: 02.01.2014
  • Anonim, (2014h). http://web.stanford.edu/class/ me302/PreviousTerms/Future%20Automobile% 202010-09-21.pdf Erişim Tarihi: 05.01.2014
  • Chan, C.C. (2013). The rise & fall of electric vehicles in 1828–1930: lessons learned, Proceedings of the IEEE, 101(1):206 – 212.
  • Cogen, J. (2010). Report of the alternative fuel vehicle insfructure of working group, Oregon State Reports, USA
  • Çetinkaya, M., Karaosmanoğlu, F. (2003). Yakıt pilleri, TMMO Tesisat Mühendisliği Dergisi, MayısHaziran Syf:18-30.
  • Demir, A., Gümüş, M., Sayın, C., Boztoprak, Y., Yılmaz, M. (2012). Geçmişten günümüze otomobil teknolojileri, Mimar ve Mühendis Dergisi, 64: 60-63.
  • Erhan K., Ayaz M., Özdemir E. (2013). Elektrikli Araç Şarj İstasyonlarının Güç Kalitesi Üzerine Etkileri. Akıllı Şebekeler ve Türkiye Elektrik Şebekesinin Geleceği Sempozyumu. 26-27 Nisan, Ankara
Toplam 13 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Alper Kerem Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2014 Cilt: 5 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Kerem, A. (2014). Elektrikli Araç Teknolojisinin Gelişimi ve Gelecek Beklentileri. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 5(1), 1-13.