Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

GİRİŞİMCİ PAZARLAMA: KAVRAMSAL BİR ÇALIŞMA

Yıl 2016, , 42 - 63, 05.04.2016
https://doi.org/10.20875/sb.06826

Öz

Pazarlama ve girişimcilik farklı iki akademik disiplin olmanın yanı sıra birbiriyle ilişkili çalışma alanlarıdır. Bu çalışmada girişimci pazarlama kavramsal olarak ele alınmıştır. Çalışmada girişimci pazarlamanın, geleneksel pazarlamayla karşılaştırılmasına, girişimci pazarlamanın süreçlerine, girişimci pazarlama strateji ve taktiklerine yer verilmiştir. Girişimci pazarlamanın gelişimindeki dönüm noktaları çerçevesinde, girişimci pazarlamanın tarihçesine değinilmiştir. Girişimci pazarlamanın boyutları ve girişimci pazarlama için bir model ele alınmıştır. Çalışmanın girişimci pazarlama alanında pazarlama literatürüne katkı sağlayacağı düşünülmektedir.

Kaynakça

  • Tartışmalar çerçevesinde açıklığa kavuşturulması gereken bir diğer önemli konu, girişimci pazarlama ve KOBİ’lerde pazarlama kavramlarının ortak bir takım noktaları bulunmasına rağmen farklı kavramlar olduğudur. Girişimci pazarlama sadece KOBİ’lerin uyguladığı bir takım sıradışı pazarlama taktiklerinin ötesinde büyük ölçekli işletmeler tarafından uygulanabilecek strateji ve taktikleri kapsamaktadır.
  • Yeni finansman kaynaklarının keşfi ve bunlardan yararlanma elbette işletmelerin ölçeklerinden bağımsız düşünülmesi gereken bir boyuttur. Ancak bu durum özellikle çalışma sermayesi temininde dahi zorluklarla karşılaşan küçük ölçekli işletmeler açısından daha hayati bir önem taşımaktadır. Girişimci pazarlama sadece girişimcilerin yeni kaynaklar keşfetmeye odaklanmasına ve bulmasına değil, aynı zamanda makro düzeyde atıl fonların reel ekonomiye aktarılmasına yardımcı olacaktır. 8.
  • Altundaş, Gültekin-Dönmez Dilek (2010), “Girişimcilik Yönelimi ve Örgütsel Performans İlişkisi: Çanakkale Bölgesinde Faaliyet Gösteren Otel İşletmelerinde Bir Araştırma”, İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi Dergisi, Cilt.39, Sayı.1, 2010, (50-74.)
  • Antoncic, Bostijan-Hisrich, Robert D. (2001), “Intrapreneurship Construct Refinement and Cross- Cultural Validation”, Journal of Business Venturing, Volume.16, No.5, September, (495-527)
  • Ateşoğlu, İrfan-Dal, Veysel (2007), “KOBİ’lerin Markalaşma Sorunları”, . 4.KOBİ’ler ve Verimlilik Kongresi Kitabı, İstanbul Kültür Üniversitesi, 7-8 Aralık, (379-394)
  • Bulut, Çağrı-Pırnar, İge-Halaç Duygu S.-Öztürk, Ayşenil D. (2013). “Girişimsel Pazarlamanın Firma Performansına Etkisi”, Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Cilt.15, Sayı.2, (209- 232)
  • Casson, Mark-Casson, Catherina (2014), “The History Of Entrepreneurship: Medieval Origins Of A Modern Phenomenon”, Business History, Vol.56, No.8, s. (1223-1242)
  • Doyle, Peter (2003), Değer Temelli Pazarlama, (Çev.) Barış, Gülfidan, Mediacat Yayınları, Birinci Basım, İstanbul.
  • Drucker, Peter F. (2012.), Yönetim, (Çev.) Gülfidan İ., Optimist Yayınları, İstanbul,
  • Elvira, Fetahu- Besa, Xhaferi-Elona, Fetahu (2014), “The Spontaneity of International Market and the Need for Entrepreneurial Marketing Evidence of Albanian Entrepreneurs in Italy”, Business Management Dynamics, Vol.3, No.10, (14-20)
  • Eren, Selim Sait (2012), “Stratejik Esneklik ve Pazar Dinamizminin Girişimsel Pazarlama Odaklılığa Etkisi”, Girişimcilik ve Kalkınma Dergisi, Cilt.7, Sayı.2, (101-112)
  • Eren, Selim Sait-Çelikkan, Hale-Hacıoğlu, Güngör (2013), “Girişimsel Pazarlamanın Firmaların Finansal Performansına Etkisi”, Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Sayı.35, Ocak, (97-106)
  • Fiore, Ann M.-Niehm, Linda S.-Hurst, Jessica L.-Son, Jihyeong-Sadachar, Amrut. (2013), “Entrepreneurial Marketing: Scale Validation with Small, Independently-Owned Businesses”, Journal of Marketing Development and Competitiveness Vol. 7, No.4 , (63-86)
  • Franco, Mário-Santos, Maira F.-Ramalho, Isabel-Nunes, Cristine (2014), “An Exploratory Study of Entrepreneurial Marketing in SMEs: The Role of The Founder-Entrepreneur” Journal of Small Business and Enterprise Development, Vol.21, No.2, (265-283)
  • Hallback, Johanna-Gabrielsson, Peter. (2013), “Entrepreneurial Marketing Strategies During The Growth of International New Ventures Originating in Small and Open Economies”, International Business Review, Volume.22, No.6, (1008-1020)
  • Hills, Gerald E-Hultman, Claes M.-Mıles, Morgan P. (2008), “The Evolution and Development of Entrepreneurial Marketing”, Journal of Small Business Management, Volume.46, Issue.1, (99-112)
  • Hills, Gerald E- Hultman, Claes M-Kraus, Sascha- Schulte, Reinhard (2010), “History, Theory and Evidence of Entrepreneurial Marketing-An Overview.” International Journal of Entrepreneurship and Innovation Management (IJEIM), Volume.11, No.1, (3-18)
  • Hills, Gerald E-Hultman, Claes M (2011), “Academic Roots: The Past and Present of Entrepreneurial Marketing”, Journal of Small Business and Entrepreneurship, Volume.24, No.1; (1-10)
  • Hills, Gerald E - Hultman, Claes M (2013),“Entrepreneurial Marketing: Conceptual and Empirical Research Opportunities”, Entrepreneurship Research Journal. Volume 3, Issue 4, (437-448)
  • Hill, Jimmy-Wright, Len Tiu. (2000), “Defining The Scope of Entrepreneurial Marketing: A Qualitative Approach”, Journal of Enterprising Culture, Vol.8, No.1, March, (23-46)
  • Jaafar, Mastura (2012), “Entrepreneurial Marketing and Accommodation Businesses in East Peninsular Malaysia”, Tourism and Hospitality Research, Volume.12, No.2, (89-100)
  • Jones, Rosalind-Suoranta, Mari-Rowley, Jennifer (2013), “Entrepreneurial Marketing: A Comparative Study”, The Service Industries Journal, Vol. 33, No.7-8, (705-719)
  • Kaya, İsmail (2010), Pazarlama Bi’tanedir Bir Pazarlamalar Ansiklopedisi, Babıali Kültür Yayıncılığı:204, İstanbul.
  • Kilenthong, Pitsamorn (2011), An Empirical Investigation of Entrepreneurial Marketing and the Role of Entrepreneurial Orientation, Phd. Dissertation, University of Illinois at Chicago.
  • Kılıçer, Tuğba (2013),“KOBİ’ler İçin Girişimci Pazarlamanın Anahtarı: Pazarlama İlişki Ağları” Girişimcilik ve Kalkınma Dergisi, Cilt.8, No.2, (141-146)
  • Koçak, Akın-Özer, Alper (2005), “Küçük İşletmeler Pazarlamanın Neresinde?:Pazar Odaklılık ve İlişkisel Pazarlama”, Pazarlama ve İletişim Kültürü Dergisi, Cilt.4, Sayı.14, (14-26)
  • Kraus, Sascha- Harms, Rainer- Fink, Matthias (2009), “Entrepreneurial Marketing: Moving beyond Marketing in New Ventures”, Int. J. Entrepreneurship and Innovation Management , Special Issue.
  • Kurgun, Hülya-Bağıran, Demet, Özeren E.-Maral, Begüm (2010), “Pazarlama ve Girişimcilik Arakesitinde Girişimsel Pazarlama: Butik Oteller Üzerine Nitel Bir Araştırma”, 15.Ulusal Pazarlama Kongresi: Bilgi ve iletişim Çağında Pazarlama ve Tüketici, Dokuz Eylül Üniversitesi İşletme Fakültesi, Bildiri Kitabı, 26-29 Ekim, İzmir, (189-195)
  • Landström, Hans (2005), Pioneers In Entrepreneurship And Small Business Research. Boston, USA: Springer Science Business Media Inc.
  • Marangoz, Mehmet-Erboy, Nedret (2013), “Pazarlamada Paradigma Değişimi: Girişimci Pazarlama”, Ekonomi ve Yönetim Araştırmaları Dergisi ,Cilt.2, Sayı.1
  • Maritz, Alex-Frederick, Howard-Valos, Michael (2009-2010), “A Discursive Approach to Entrepreneurial Marketing:Integrating Academic and Practice Theory”, Small Enterprise Research Volume.17, No.1, (74-86)
  • Morris, H. Michael-Schindehutte, Minet- Laforge, Raymond W. (2002), “Entrepreneurial Marketing: A Construct for Integrating Emerging Entrepreneurship and Marketing Perspectives, Journal of Marketing Theory and Practice, Volume.10, No.4, Fall, (1-19)
  • Morrish, Sussie C.-Miles, Morgan P.-Deacon, Jonathan H. (2010), “Entrepreneurial Marketing: Acknowledging The Entrepreneur and Customer-Centric Interrelationship”, Journal of Strategic Marketing, Vol.18, No.4, July, (303-316)
  • Mucuk, İsmet (2014), Pazarlama İlkeleri, Türkmen Kitabevi, Gözden Geçirilmiş 20.Basım, İstanbul.
  • Odabaşı, Yavuz (2009), Kalıcı Başarı İçin Müşteri Hizmetleri, MediaCat Yayınları, 1.Basım, Ekim.
  • Odabaşı, Yavuz (2010), Satışta ve Pazarlamada Müşteri İlişkileri Yönetimi (CRM), Sistem Yayıncılık, Sekizinci Basım, Ekim.
  • Osiri, John K. (2013), “Entrepreneurial Marketing: Activating The Four P’S of Marketing Strategy in Entrepreneurship”, Entrepreneurial Executive, Volume 18, (1-6)
  • Papatya, Nurhan (2006), "İşletmelerde Rekabetçi Zekânın Değişen Yüzü: Girişimci Pazarlama", Pİ- Pazarlama İletişim Kültür Dergisi-MediCat, C. 5, No. 16 (Nisan-Mayıs-Haziran 2006/2), (45-59)
  • Penpece, Dilek (2014), “The Effect of Socio-Demografic Variables on Entreprenerial Marketing Among Potential SME Owners: A Case Study In Turkey”, Journal of Business, Economics and Finance, Volume.3, Issue.2
  • Sarma, Mamun-Septiani, Stevia-Dewi, Farida R.-Sıregar, Edward H. (2013), “The Impact of Entrepreneurial Marketing and Business Development on Business Sustainability:Small and Household”, International Journal of Marketing Studies ; Vol.5, No.4., (110-122)
  • Schindehutte, Minet-Morrıs, Michael H.-Koçak, Akın. (2008), “Understanding Market-Driving Behavior:The Role of Entrepreneurship”, Journal of Small Business Management , Volume. 46, No.1, (4-26)
  • Simba, Amon-Ndlovi, Tabani (2015), “The Entrepreneurial Marketing Management and Commercialization Arrangements of Born-Global Bio-Enterprises: The Case of UK Companies”, Journal of Small Business &Entrepreneurship, Vol.27, No.2, (143-170)
  • Stokes, David (2000), “Putting Entrepreneurship into Marketing”, Journal of Research in Marketing&Entrepreneurship: Vol.2, No.1, Spring, (1-16)
  • Top, Seyfi (2006), Girişimcilik: Keşif Süreci , Beta Yayınları,1.Basım, İstanbul
  • Usta, Resul (2011), “Pazar Yöneliminin Firma Performansına Etkisini Güçlendiren Stratejik Yönelimler: Literatüre Dayalı Bütünsel Bir Model Önerisi”, Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt.11, Sayı.3, (65-84)

ENTREPRENEURIAL MARKETING: A CONCEPTUAL STUDY

Yıl 2016, , 42 - 63, 05.04.2016
https://doi.org/10.20875/sb.06826

Öz

Marketing and entrepreneurship, are regarded as two separate academic disciplines; additionally they are related fields. In this study, we aim to explain; differences between conventional marketing and entrepreneurial marketing, entrepreneurial marketing processes, entrepreneurial marketing strategies and tactics. The development of Entrepreneurial Marketing has been discussed with its milestones. The dimensions of entrepreneurial marketing and a model for entrepreneurial marketing has been discussed. It ıs believed that the study will contribute to marketing literature in the field of entrepreneurial marketing.

Kaynakça

  • Tartışmalar çerçevesinde açıklığa kavuşturulması gereken bir diğer önemli konu, girişimci pazarlama ve KOBİ’lerde pazarlama kavramlarının ortak bir takım noktaları bulunmasına rağmen farklı kavramlar olduğudur. Girişimci pazarlama sadece KOBİ’lerin uyguladığı bir takım sıradışı pazarlama taktiklerinin ötesinde büyük ölçekli işletmeler tarafından uygulanabilecek strateji ve taktikleri kapsamaktadır.
  • Yeni finansman kaynaklarının keşfi ve bunlardan yararlanma elbette işletmelerin ölçeklerinden bağımsız düşünülmesi gereken bir boyuttur. Ancak bu durum özellikle çalışma sermayesi temininde dahi zorluklarla karşılaşan küçük ölçekli işletmeler açısından daha hayati bir önem taşımaktadır. Girişimci pazarlama sadece girişimcilerin yeni kaynaklar keşfetmeye odaklanmasına ve bulmasına değil, aynı zamanda makro düzeyde atıl fonların reel ekonomiye aktarılmasına yardımcı olacaktır. 8.
  • Altundaş, Gültekin-Dönmez Dilek (2010), “Girişimcilik Yönelimi ve Örgütsel Performans İlişkisi: Çanakkale Bölgesinde Faaliyet Gösteren Otel İşletmelerinde Bir Araştırma”, İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi Dergisi, Cilt.39, Sayı.1, 2010, (50-74.)
  • Antoncic, Bostijan-Hisrich, Robert D. (2001), “Intrapreneurship Construct Refinement and Cross- Cultural Validation”, Journal of Business Venturing, Volume.16, No.5, September, (495-527)
  • Ateşoğlu, İrfan-Dal, Veysel (2007), “KOBİ’lerin Markalaşma Sorunları”, . 4.KOBİ’ler ve Verimlilik Kongresi Kitabı, İstanbul Kültür Üniversitesi, 7-8 Aralık, (379-394)
  • Bulut, Çağrı-Pırnar, İge-Halaç Duygu S.-Öztürk, Ayşenil D. (2013). “Girişimsel Pazarlamanın Firma Performansına Etkisi”, Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Cilt.15, Sayı.2, (209- 232)
  • Casson, Mark-Casson, Catherina (2014), “The History Of Entrepreneurship: Medieval Origins Of A Modern Phenomenon”, Business History, Vol.56, No.8, s. (1223-1242)
  • Doyle, Peter (2003), Değer Temelli Pazarlama, (Çev.) Barış, Gülfidan, Mediacat Yayınları, Birinci Basım, İstanbul.
  • Drucker, Peter F. (2012.), Yönetim, (Çev.) Gülfidan İ., Optimist Yayınları, İstanbul,
  • Elvira, Fetahu- Besa, Xhaferi-Elona, Fetahu (2014), “The Spontaneity of International Market and the Need for Entrepreneurial Marketing Evidence of Albanian Entrepreneurs in Italy”, Business Management Dynamics, Vol.3, No.10, (14-20)
  • Eren, Selim Sait (2012), “Stratejik Esneklik ve Pazar Dinamizminin Girişimsel Pazarlama Odaklılığa Etkisi”, Girişimcilik ve Kalkınma Dergisi, Cilt.7, Sayı.2, (101-112)
  • Eren, Selim Sait-Çelikkan, Hale-Hacıoğlu, Güngör (2013), “Girişimsel Pazarlamanın Firmaların Finansal Performansına Etkisi”, Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Sayı.35, Ocak, (97-106)
  • Fiore, Ann M.-Niehm, Linda S.-Hurst, Jessica L.-Son, Jihyeong-Sadachar, Amrut. (2013), “Entrepreneurial Marketing: Scale Validation with Small, Independently-Owned Businesses”, Journal of Marketing Development and Competitiveness Vol. 7, No.4 , (63-86)
  • Franco, Mário-Santos, Maira F.-Ramalho, Isabel-Nunes, Cristine (2014), “An Exploratory Study of Entrepreneurial Marketing in SMEs: The Role of The Founder-Entrepreneur” Journal of Small Business and Enterprise Development, Vol.21, No.2, (265-283)
  • Hallback, Johanna-Gabrielsson, Peter. (2013), “Entrepreneurial Marketing Strategies During The Growth of International New Ventures Originating in Small and Open Economies”, International Business Review, Volume.22, No.6, (1008-1020)
  • Hills, Gerald E-Hultman, Claes M.-Mıles, Morgan P. (2008), “The Evolution and Development of Entrepreneurial Marketing”, Journal of Small Business Management, Volume.46, Issue.1, (99-112)
  • Hills, Gerald E- Hultman, Claes M-Kraus, Sascha- Schulte, Reinhard (2010), “History, Theory and Evidence of Entrepreneurial Marketing-An Overview.” International Journal of Entrepreneurship and Innovation Management (IJEIM), Volume.11, No.1, (3-18)
  • Hills, Gerald E-Hultman, Claes M (2011), “Academic Roots: The Past and Present of Entrepreneurial Marketing”, Journal of Small Business and Entrepreneurship, Volume.24, No.1; (1-10)
  • Hills, Gerald E - Hultman, Claes M (2013),“Entrepreneurial Marketing: Conceptual and Empirical Research Opportunities”, Entrepreneurship Research Journal. Volume 3, Issue 4, (437-448)
  • Hill, Jimmy-Wright, Len Tiu. (2000), “Defining The Scope of Entrepreneurial Marketing: A Qualitative Approach”, Journal of Enterprising Culture, Vol.8, No.1, March, (23-46)
  • Jaafar, Mastura (2012), “Entrepreneurial Marketing and Accommodation Businesses in East Peninsular Malaysia”, Tourism and Hospitality Research, Volume.12, No.2, (89-100)
  • Jones, Rosalind-Suoranta, Mari-Rowley, Jennifer (2013), “Entrepreneurial Marketing: A Comparative Study”, The Service Industries Journal, Vol. 33, No.7-8, (705-719)
  • Kaya, İsmail (2010), Pazarlama Bi’tanedir Bir Pazarlamalar Ansiklopedisi, Babıali Kültür Yayıncılığı:204, İstanbul.
  • Kilenthong, Pitsamorn (2011), An Empirical Investigation of Entrepreneurial Marketing and the Role of Entrepreneurial Orientation, Phd. Dissertation, University of Illinois at Chicago.
  • Kılıçer, Tuğba (2013),“KOBİ’ler İçin Girişimci Pazarlamanın Anahtarı: Pazarlama İlişki Ağları” Girişimcilik ve Kalkınma Dergisi, Cilt.8, No.2, (141-146)
  • Koçak, Akın-Özer, Alper (2005), “Küçük İşletmeler Pazarlamanın Neresinde?:Pazar Odaklılık ve İlişkisel Pazarlama”, Pazarlama ve İletişim Kültürü Dergisi, Cilt.4, Sayı.14, (14-26)
  • Kraus, Sascha- Harms, Rainer- Fink, Matthias (2009), “Entrepreneurial Marketing: Moving beyond Marketing in New Ventures”, Int. J. Entrepreneurship and Innovation Management , Special Issue.
  • Kurgun, Hülya-Bağıran, Demet, Özeren E.-Maral, Begüm (2010), “Pazarlama ve Girişimcilik Arakesitinde Girişimsel Pazarlama: Butik Oteller Üzerine Nitel Bir Araştırma”, 15.Ulusal Pazarlama Kongresi: Bilgi ve iletişim Çağında Pazarlama ve Tüketici, Dokuz Eylül Üniversitesi İşletme Fakültesi, Bildiri Kitabı, 26-29 Ekim, İzmir, (189-195)
  • Landström, Hans (2005), Pioneers In Entrepreneurship And Small Business Research. Boston, USA: Springer Science Business Media Inc.
  • Marangoz, Mehmet-Erboy, Nedret (2013), “Pazarlamada Paradigma Değişimi: Girişimci Pazarlama”, Ekonomi ve Yönetim Araştırmaları Dergisi ,Cilt.2, Sayı.1
  • Maritz, Alex-Frederick, Howard-Valos, Michael (2009-2010), “A Discursive Approach to Entrepreneurial Marketing:Integrating Academic and Practice Theory”, Small Enterprise Research Volume.17, No.1, (74-86)
  • Morris, H. Michael-Schindehutte, Minet- Laforge, Raymond W. (2002), “Entrepreneurial Marketing: A Construct for Integrating Emerging Entrepreneurship and Marketing Perspectives, Journal of Marketing Theory and Practice, Volume.10, No.4, Fall, (1-19)
  • Morrish, Sussie C.-Miles, Morgan P.-Deacon, Jonathan H. (2010), “Entrepreneurial Marketing: Acknowledging The Entrepreneur and Customer-Centric Interrelationship”, Journal of Strategic Marketing, Vol.18, No.4, July, (303-316)
  • Mucuk, İsmet (2014), Pazarlama İlkeleri, Türkmen Kitabevi, Gözden Geçirilmiş 20.Basım, İstanbul.
  • Odabaşı, Yavuz (2009), Kalıcı Başarı İçin Müşteri Hizmetleri, MediaCat Yayınları, 1.Basım, Ekim.
  • Odabaşı, Yavuz (2010), Satışta ve Pazarlamada Müşteri İlişkileri Yönetimi (CRM), Sistem Yayıncılık, Sekizinci Basım, Ekim.
  • Osiri, John K. (2013), “Entrepreneurial Marketing: Activating The Four P’S of Marketing Strategy in Entrepreneurship”, Entrepreneurial Executive, Volume 18, (1-6)
  • Papatya, Nurhan (2006), "İşletmelerde Rekabetçi Zekânın Değişen Yüzü: Girişimci Pazarlama", Pİ- Pazarlama İletişim Kültür Dergisi-MediCat, C. 5, No. 16 (Nisan-Mayıs-Haziran 2006/2), (45-59)
  • Penpece, Dilek (2014), “The Effect of Socio-Demografic Variables on Entreprenerial Marketing Among Potential SME Owners: A Case Study In Turkey”, Journal of Business, Economics and Finance, Volume.3, Issue.2
  • Sarma, Mamun-Septiani, Stevia-Dewi, Farida R.-Sıregar, Edward H. (2013), “The Impact of Entrepreneurial Marketing and Business Development on Business Sustainability:Small and Household”, International Journal of Marketing Studies ; Vol.5, No.4., (110-122)
  • Schindehutte, Minet-Morrıs, Michael H.-Koçak, Akın. (2008), “Understanding Market-Driving Behavior:The Role of Entrepreneurship”, Journal of Small Business Management , Volume. 46, No.1, (4-26)
  • Simba, Amon-Ndlovi, Tabani (2015), “The Entrepreneurial Marketing Management and Commercialization Arrangements of Born-Global Bio-Enterprises: The Case of UK Companies”, Journal of Small Business &Entrepreneurship, Vol.27, No.2, (143-170)
  • Stokes, David (2000), “Putting Entrepreneurship into Marketing”, Journal of Research in Marketing&Entrepreneurship: Vol.2, No.1, Spring, (1-16)
  • Top, Seyfi (2006), Girişimcilik: Keşif Süreci , Beta Yayınları,1.Basım, İstanbul
  • Usta, Resul (2011), “Pazar Yöneliminin Firma Performansına Etkisini Güçlendiren Stratejik Yönelimler: Literatüre Dayalı Bütünsel Bir Model Önerisi”, Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt.11, Sayı.3, (65-84)
Toplam 45 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Nil Dal

Veysel Dal

Yayımlanma Tarihi 5 Nisan 2016
Gönderilme Tarihi 18 Şubat 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016

Kaynak Göster

APA Dal, N., & Dal, V. (2016). GİRİŞİMCİ PAZARLAMA: KAVRAMSAL BİR ÇALIŞMA. Mehmet Akif Ersoy University Journal of Social Sciences Institute, 8(14), 42-63. https://doi.org/10.20875/sb.06826