Bu araştırmada, müzik öğretmeni adaylarının öğretim
sürecine ilişkin öz-yeterlik inançları ile bu inançların cinsiyet ve sınıf
değişkenlerine göre farklılaşıp farklılaşmadığı incelenmiştir. Çalışmada
betimsel yöntem izlenmiş olup tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın
çalışma grubunu 2016-2017 eğitim öğretim yılında Ömer Halisdemir
Üniversitesinde öğrenim gören 101 müzik öğretmeni adayı oluşturmuştur. Çalışmada
veriler Özdemir (2008) tarafından geliştirilen “öğretmen adaylarının öğretim
sürecine ilişkin öz-yeterlik inançları” ölçeği ile toplanmıştır. Araştırma için yapılan ölçeme aracı güvenirlik
analizinde ölçeğin ilk faktörü için Cronbach Alfa iç tutarlılık katsayısı ,89, ikinci faktör için ,95 ve üçüncü faktör
içinse ,93 olarak belirlenmiştir. Verilerin analizi ve yorumlanmasında,
aritmetik ortalama ve standart sapmadan yararlanılmıştır. Ayrıca, öğretim
sürecine ilişkin öz-yeterlik inançlarının; cinsiyete göre farklılık gösterip
göstermediğini belirlemek için bağımsız gruplar t testi ve sınıf seviyesine
göre farklılık gösterip göstermediğini belirlemek için ise tek yönlü varyans
analizi (ANOVA) yapılmıştır. Çalışmanın
sonuçlarına göre, müzik öğretmen adaylarının büyük ölçüde öğretim sürecine ilişkin öz-yeterlik
inançlarına sahip oldukları ile cinsiyet ve sınıf değişkenlerinin öğretmen
adaylarının öz-yeterlik inançlarında anlamlı bir farklılığa neden olmadığı
belirlenmiştir.
müzik müzik öğretmeni öğretmen yetiştirme öğretim süreci özyeterlik inancı
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Mart 2017 |
Gönderilme Tarihi | 16 Ocak 2017 |
Kabul Tarihi | 27 Mart 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 |