KIRIKKALE ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ HASTANESİNDE HASTA VE ÇALIŞAN MEMNUNİYETİ - PATIENT AND EMPLOYEE SATISFACTION IN KIRIKKALE UNIVERSITY MEDICAL FACULTY HOSPITAL
Yıl 2017,
, 165 - 177, 31.03.2017
Funda Erdugan
,
Serap Yörübulut
,
Elçin Şahin
Sevgi Y. Öncel
Öz
Bu
çalışma Kırıkkale Üniversitesi Tıp Fakültesi Hastanesi polikliniklerine
başvuran ayaktan hasta ve çalışan hastane personeli için memnuniyet düzeylerini
ölçme ve bu memnuniyete
etki eden değişkenleri ve ağırlıklarının belirlenmesi amacıyla
yapılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu ayaktan hasta için 1349 ve çalışan
personel için 253 kişi oluşturmaktadır. Bu kişilerin bire bir görüşme yöntemi
ile yanıtladıkları anket formları değerlendirilmiştir. Uygulamadan elde edilen
verilerin istatistiksel analizleri yapılarak memnuniyet düzeyi ile bu düzeyi
etkilediği düşünülen çeşitli değişkenler arasındaki anlamlı ilişkiler
belirlenmiştir.
Kaynakça
- Abdulsalam, Ahmed - Khan, Hafiz TA, (2017), "Hospital Services for III Patients in the Middle-Belt Geopolitical Zone, Nigeria: Patient’s Waiting Time and Level of Satisfaction", Illness, Crisis & Loss, DOI: 1054137316689582.
- Duran, Arif - Yorgun, Songül - Okumuş, Mehmet - Kaya, Halil - Çıkrıklar, Halil İbrahim, (2013). "Acil Servis Çalışanları Memnuniyet Düzeyleri", Duzce Medical Journal, Cilt.15, Sayı.1, (37-40).
- Emhan, Abdurrahim - Bez, Yasin - Dülek, Ömer, (2010), “Bir Üniversite Hastanesine Başvuran Hastaların Memnuniyet Düzeyleri’’, Dicle Tıp Dergisi, Cilt.37, Sayı.3, (241-247).
- Erdem, Mehmet – Öztoprak, Yağmur - Ulgen, Cansu - Emlik Eslem, Betül - Furkan Gül, Kutluhan - Yıldız, Asiye - Mert, Abdurrahman - Dönmez, Mehmet - Güldoğan, Sedat - Baştacı, Feryal - Arpacı, Anıl - Nacak, Kübra Gizem - Yeniçeri, Arif - Savaş, Nazan (2015), “Bir üniversite hastanesinde ayaktan ve yatarak tedavi alan hastaların memnuniyet düzeyi ve ilişkili faktörler”, Mustafa Kemal Üniversitesi Tıp Dergisi, Cilt.6, Sayı.23, (12-20).
- Güllüpunar, Mutlu Doğan, (2016), "Bir Halkla İlişkiler Uygulaması Olarak Hastanelerde Hasta Karşılama Hizmetlerinin Kurumsal İtibara Etkisi: Kamu Hastaneleri Üzerine Bir İnceleme", Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi, Cilt.4, Sayı.2, (895-925).
- Kennedy, D. Gregory - Tevis, E. Sarah - Kent, K. Craig, (2014), “Is there a relationship between patient satisfaction and favorable outcomes?”, Ann. Surg. Cilt.260, Sayı.4, (discussion 598–600).
- Kırılmaz, Harun, (2013), “Hasta Memnuniyetini Etkileyen Faktörlerin Sağlık Hizmetlerinde Performans Yönetimi Çerçevesinde İncelenmesi: Poliklinik Hastaları Üzerine Bir Alan Araştırması”, Acıbadem Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, Cilt.4, Sayı.1, Ocak, (11-21).
- Özcan, Mansur - Özkaynak, Veysi - Toktaş, İzzettin (2008), "Silvan Devlet Hastanesine Başvuran Kişilerin Memnuniyet Düzeyleri", Dicle Tıp Dergisi, Cilt.35, Sayı.2, (96-101).
- Özer, Ali - Çakıl, Enver (2007), “Sağlık Hizmetlerinde Hasta Memnuniyetini Etkileyen Faktörler”, Tıp Araştırmaları Dergisi, Cilt.5, Sayı.3, (140-143).
- Papatya, Gürcan – Papatya, Nurhan – Hamşıoğlu, A. Buğra, (2012), “Sağlık İşletmelerinde Algılanan Hizmet Kalitesi ve Hasta Memnuniyeti: İki Özel Hastanede Karşılaştırmalı Bir Araştırma”, Kırıkkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt.2, Sayı.1, Ocak, (87-108).
- Senic, Vladimir - Marinkovic, Veljko, (2013), "Patient Care, Satisfaction and Service Quality in Health Care", International Journal of Consumer Studies, Cilt.37, Sayı.3, (312-319).
- Şıklar, Emel - Yılmaz, Veysel - Coşkun, Duygu (2011), “Eskişehir’deki üniversitelerde görevli akademik personelin iş tatmini ve duygusal tükenmişliklerinin log-Linear modeller ve correspondence analizi ile incelenmesi”, Dokuz Eylül Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, Cilt.26, Sayı.2, (113-134).
- Ünalan, Demet – Öztürk, Ahmet – Tolga, Yasemin – Taşdelen, Canan – Yazlak, Zehra – Öğüt, Emel – Gündüz, Enes – Elmalı, Ferhan, (2008), “Kayseri Devlet Hastanesinden Poliklinik Hizmeti Alan SSK Mensubu Erişkin Hastalarda Memnuniyet Durumu” Fırat Sağlık Hizmetleri Dergisi, Sayı.3, Cilt.8, (85-98).
- Varinli, İnci – Çakır, Aysel, (2004), “Hizmet Kalitesi, Değer, Hasta Tatmini ve Davranışsal Niyetler Arasındaki İlişki Kayseri’de Poliklinik Hastalarına Yönelik Bir Araştırma”, Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Cilt.17, Sayı.2, (33-52).
- Yılmaz, Meryem, (2001), “Sağlık Bakım Kalitesinin Bir Ölçütü: Hasta Memnuniyeti”, Cumhuriyet Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi, Cilt.5, Sayı.2, (69-74).