Tüketim, çeşitli şekillerde ortaya
çıksa da her zaman var olan bir olgudur. Postmodern eğilimler ile birlikte
tüketime yüklenen anlamlar değişmiştir. Tüketim toplumu, tüketime toplumsal bir
şekilde alıştırılma toplumudur. Temel değeri mutluluk olan tüketim toplumuna
yönelik birçok eleştiri mevcuttur.
Bu çalışmanın amacı ihtiyaçlar,
tüketim ve tüketim toplumu arasındaki ilişkiyi ve tüketim toplumuna
yönlendirilen eleştirileri tartışmaktır. Çalışmada tüketim olgusu ve tüketim
toplumu kavramı kapitalizm bağlamında ele alınmıştır. İhtiyaç kavramı
tanımlanarak, yeni ihtiyaçlar yaratılarak üretimin ve tüketimin sürekli canlı
tutulduğu tüketim toplumuna değinilmiştir. Tüketim toplumuna yönelik
eleştiriler; kitle kültürünün gelişmesiyle birlikte artan boş zaman ve tüketim,
tüketimin demokratikleşmesi ve artan tüketim ile insanların yozlaşması
çerçevesinde değerlendirilmiştir. Klasik sosyologların yanı sıra günümüz
sosyologlarının ve pazarlama uzmanlarının tüketim ve tüketim toplumu hakkındaki
görüşleri tartışılmıştır.
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2017 |
Gönderilme Tarihi | 8 Mayıs 2017 |
Kabul Tarihi | 30 Mayıs 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 |