Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

GİRİŞİMCİLİK MOTİVASYONU: UYGULAMALI GİRİŞİMCİLİK EĞİTİMİ KATILIMCILARININ SÖYLEMLERİNE DAYALI NİTEL BİR ARAŞTIRMA - ENTREPRENEURIAL MOTIVATION: A QUALITATIVE RESEARCH BASED ON THE DISCOURSE OF APPLIED ENTREPRENEURSHIP TRAINING PARTICIPANTS

Yıl 2017, , 328 - 341, 20.10.2017
https://doi.org/10.20875/makusobed.313316

Öz

Girişimcilik, küresel eğilimle eşgüdümlü olarak sürekli artan önem derecesi
ile yerel kalkınmanın anahtarı haline gelmiştir. Yeni girişimcilerin ortaya
çıkması, mevcut işletmelerin sürdürülebilir olması ve artan işsizlik oranının
en aza indirgenmesi gibi amaçlarla kamu kurum ve kuruluşları tarafından finanse
edilen teşvikler, girişimcilik algısının yayılmasında büyük rol oynamaktadır.
Girişimcilik eğitimleri ve desteklerini sunan kurumların başında ise 81 il
merkezinde şubesi bulunan KOSGEB gelmektedir. Bu bakımdan, KOSGEB tarafından
sunulan uygulamalı girişimcilik eğitimleri ve sertifikasyonun ardından sunulan
teşvik sistemi girişimci adayları tarafından büyük rağbet görmektedir. Ancak,
sürekli artan eğitim ve katılımcı oranlarına rağmen henüz istenilen öğrenim
çıktısı elde edilememektedir. Girişimci adaylarının iş kurma süreçlerini
etkileyen unsurların incelenmesi girişimcilik teşvik sisteminin yeniden ele
alınması açısından önem taşımaktadır. Araştırmada KOSGEB tarafından sunulan
uygulamalı girişimcilik eğitimlerinin mülakatlarına katılmış girişimci adayları
ile yapılan görüşmeler neticesinde elde edilen söylemler değerlendirmeye
alınmış, elde edilen veriler nitel araştırma yöntemi çerçevesinde incelenmiştir.
Araştırmaya Mersin ili Silifke ilçesindeki 277 girişimci adayı dahil
edilmiştir. Araştırma sonuçlarının girişimcilik alanına ve uygulamalı
girişimcilik eğitimlerine katkı sunması hedeflenmektedir.

Kaynakça

  • Alvizo, I.U., 1981. Planning and Organizing a Business, Entrepreneur's Handbook, Techno net Asia U.P., Institute for Small-Scale Industries, ss.36-68.
  • Bozkurt, Ç.Ö., 2011. Dünyada ve Türkiye’de Girişimcilik Eğitimi Başarılı Girişimciler ve Öğretim Üyelerinden Öneriler, Detay Yayıncılık, Ankara.
  • Curth, A., 2011. Mapping of Teachers' Preparation For Entrepreneurship Education (Ed. Daniela Ulicna). Final Report, Framework Contract No EAC 19/06, Dg Educatıon and Culture, J 3025 8322.
  • Demir, A.Z., Eliöz, M., Çebi, M. ve Sezen, S., 2015. Girişimcilik ve Girişimci Üniversite: Spor Fakültesi Öğrencileri Üzerine Bir Çalışma, Ondokuzmayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 34(1) ss.198-212.
  • Deveci, İ. ve Çepni, S., 2014. Fen Bilimleri Öğretmen Eğitiminde Girişimcilik, Türk Fen Bilimleri Dergisi, Sayı 2, ss.161-188.
  • İŞKUR e-şube, Erişim Tarihi: 15.11.2016, https://esube.iskur.gov.tr
  • Kalkan, A., 2011. Kişisel Tutum, Öznel Norm ve Algılanan Davranış Kontrolünün Girişimcilik Niyeti Üzerindeki Etkisi: Üniversite Öğrencileri Üzerine Bir Uygulama, Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Sayı 14, ss.189-207.
  • Karadal, H., 2014. Girişimcilik Bilgisi ve Stratejik Girişimcilik, Girişimcilik, Genişletilmiş 3. Baskı, Ed. Prof. Dr. Himmet Karadal, Beta Yayınevi, 2. Bölüm, ISBN: 978-605-377-973-5, s.23-51, İstanbul.
  • Karadal, H. ve Saygın, M., 2016. İnovasyon Yetenekleri İle Girişimci Kişilik Özellikleri Arasındaki İlişki Üzerine Ampirik Bir Araştırma, Eurasian Academy of Sciences Eurasian Business & Economics Journal Volume:S1:282-294
  • Karataş, Z., 2015. Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Manevi Temelli Sosyal Hizmet Araştırmaları Dergisi, Sayı 1, Cilt 1, ss.62-80.
  • KOSGEB Girişimcilik Destek Programı Uygulama Esasları, Erişim Tarihi: 15.03.2017 (UE-03/14) http://kosgeb.gov.tr/Content/Upload/Dosya/Giri%C5%9Fimcilik/2017.03.16_Giri%C5%9Fimcilik_Destek_Program%C4%B1_Uygulama_Esaslar%C4%B1_UE-03-(14).pdf
  • Saygın, M., 2016. Kültürel Sermaye, Beşeri Sermaye ve Sosyal Sermayenin Girişimci Kişilik Özelliklerine Etkisi: İç Anadolu Bölgesi Genç Girişimciler Kurulu Örneği, Aksaray Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalı, Doktora Tezi.
  • Sönmez, A. ve Toksoy, A., 2014. Türkiye’de Girişimcilik ve Türk Girişimci Profili Üzerine Bir Analiz, Yönetim ve Ekonomi, Cilt 21, Sayı 2, ss.41-59.
  • Tekeli, İ., 2003. Dünya’da ve Türkiye’de Üniversite Üzerinde Konuşmanın Değişik Yolları, Toplum ve Bilim Dergisi, 97: 123-143.
  • TÜSİAD Basın Bülteni, 2003. Türkiye’de Girişimcilik, Erişim Tarihi: 10.11.2016 http://www.tusiad.org:7979/FileArchive/duyuruno284.pdf
  • Yıldırım, A., ve Şimşek, H., 2008. Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri (6. Baskı).Ankara: Seçkin Yayıncılık.
Toplam 16 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Ozel Sayi
Yazarlar

Muhammet Saygın 0000-0002-7871-0235

Himmet Karadal

Yayımlanma Tarihi 20 Ekim 2017
Gönderilme Tarihi 16 Mayıs 2017
Kabul Tarihi 14 Eylül 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017

Kaynak Göster

APA Saygın, M., & Karadal, H. (2017). GİRİŞİMCİLİK MOTİVASYONU: UYGULAMALI GİRİŞİMCİLİK EĞİTİMİ KATILIMCILARININ SÖYLEMLERİNE DAYALI NİTEL BİR ARAŞTIRMA - ENTREPRENEURIAL MOTIVATION: A QUALITATIVE RESEARCH BASED ON THE DISCOURSE OF APPLIED ENTREPRENEURSHIP TRAINING PARTICIPANTS. Mehmet Akif Ersoy University Journal of Social Sciences Institute, 9(21), 328-341. https://doi.org/10.20875/makusobed.313316