DEPREM ZARARLARININ EN AZA İNDİRİLMESİNE YARDIMCI OLMADA, ÖN LİSANS DÜZEYİNDE ELEMAN YETİŞTİREREK YENİ BİR YAKLAŞIM GELİŞTİRME: AMPİRİK BİR ÇALIŞMA - DEVELOPING A NEW APPROACH HELPING TO REDUCE EARTHQUAKE DAMAGES TO ITS MINIMUM THROUGH EDUCATING PERSONNEL ON AN ASSOCIATE DEGREE LEVEL: AN EMPIRICAL STUDY
Yıl 2018,
, 114 - 128, 31.03.2018
Bilge Doğanlı
,
Osman Bayri
Öz
ÖZ
Ülkelerin
zenginliklerinin nitelikli işgücü ile ölçüldüğü bir dönemde bulunulmakta ve ekonomik
hayatta yaşanan değişim ve gelişim sürecinde, nitelikli işgücü ülkeler için çok
önemli bir kaynak haline gelmektedir. Hızla globalleşen dünyada malların ve
hizmetlerin serbest dolaşımının artması, ülkelere nitelikli işgücü arzı
sağlamaları konusunda zorlayıcı bir güç oluşturmaktadır. İşgücünde
verimliliğin artmasında ve işgücü piyasasındaki yetersizliklerinin giderilmesinde,
mesleki teknik eğitim önemli role sahiptir. Meslek
yüksekokulları (MYO), belirli mesleklere yönelik ara eleman yetiştirmeyi
amaçlayan iki yıllık mesleki ve teknik eğitim veren kurumlardır. MYO
öğrencilerinin, mezuniyet sonrası çalışmayı arzu ettikleri ve bunun planını
yaptıkları bir işlerinin olması gerekir. Ancak günümüz Türkiye koşullarında
sosyal imkanlarla donatılmış ve ücreti öğrencileri tatmin edecek bir işe girmek
kolay değildir. Benzer bölümlerin mezunları ile dolu bir ortamda mezunların
iş bulmaları nerede ise imkânsız görünmektedir. Bu nedenle hedef, alanında marka olmuş bölümlerden, piyasanın istek
ve ihtiyaçları doğrultusunda ve diğer mezunlarda olmayan farklı bilgi, beceri
ve özellikler ile mezunu olabilmek olmalıdır.
Bu çalışmanın temel amacı hem inşaat
sektörünün ekonomi içinde öneminin arttığı hem de genç işsizlik oranının yüksek
düzeyde olduğu bir ortamda, MYO’lar bünyesinde oluşturulacak inşaat ustalığı
eğitiminin öğrenciler tarafından tercih edilip edilmeyeceğinin belirlenmesidir.
Kaynakça
- Ali Ercan, Türkiye’de Depremler, http://itubirlik.org.tr/wp-content/uploads/ali_ercan_makale.pdf, 19.8.2014, Er:03.03.2017.
Bülent Özmen, Murat Nurlu, Hüseyin Güler; Coğrafi Bilgi Sistemi İle Deprem Bölgelerinin İncelenmesi, Bayındırlık ve İskân Bakanlığı Afet İşleri Genel Müdürlüğü Yayınları.
Faris Kocaman, Faruk Açıkgöz, Hatice Er, Trakya Üniversitesi Çorlu Meslek Yüksekokulu Öğrencileri Üzerinde Sınavsız Geçiş Öncesi Ve Sonrası Öğrenci Profili Üzerine Yapılan Bir Araştırma, Ankara Üniversitesi, IVETA Bölgesel Konferansı, 2003, Ankara.
Necla Türkoğlu, Türkiye’nin Yüzölçümü ve Nüfusunun Deprem Bölgelerine Dağılışı, A.Ü. Türkiye Coğrafyası Araştırma ve Uygulama Merkezi Dergisi, 8, 2001.
Serpil Aytaç, Üniversite Gençliğinin Çalışma Hayatı ile İlgili Beklenti ve Sorunları, İstihdam Dergisi, İ.İ.B.K. Yayını, Sayı:18, 5–10, 1995.
Şeref Kalaycı, SPSS Uygulamalı Çok Değişkenli İstatistik Teknikleri, Asil Yayın Dağıtım, 2005, Ankara.
Türker Baş, Anket, Seçkin Yayıncılık, 2013, Ankara.
Mesleki Teknik Eğitim Yönetmeliği, Resmi Gazete Tarihi:03.07.2002, Sayı:24804
www.icisleriafad.gov.tr/ulkemizin-deprem-riski-haritasi, 2016
www.sayisalgrafik.com.tr/deprem/, 2016
www.yok.gov.tr, 2016
www.tuik.gov.tr, 2016
www.deprem.gazi.edu.tr/upload/20071103143810.pdf, Ağustos, 1997