Bu çalışmada, “Genel İşletme” dersine ait konu anlatımında yardımcı materyal olarak kullanılmak üzere kavram haritası hazırlanmış ve kullanılmıştır. Kavram haritasının öğrenciler üzerindeki etkileri, öğrencilere uygulanan bir anketin sonuçları değerlendirilerek tespit edilmiştir. Araştırmanın örneklemini, Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi, Muhasebe ve Finansal Yönetim Bölümü’nde okuyan 33 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada elde edilen veriler SPSS 15 programı kullanılarak çözümlenmiş ve veriler cinsiyete göre anlamlı bir farklılık olup olmadığı belirlenmiştir.Araştırma sonucunda elde edilen bulgular ise şu şekilde özetlenebilir: Öğrencilerin öğretim materyaline ilişkin görüşlerinde en fazla katıldıkları madde, “Görsellik açısından zenginlik sağlamıştır”, en az katıldıkları madde ise “Yazılı sınavlarda kavram haritası doldurma tarzında sorular sorulmasına sıcak bakıyorum” şeklindedir. Ayrıca kız öğrencilerin erkek öğrencilere göre kavram haritalarına ilişkin daha olumlu görüş bildirdikleri görülmüştür.
Bilgisayar Destekli Eğitim Bilgisayar Destekli Kavram Haritası Ögrenci Görüşleri
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2010 |
Gönderilme Tarihi | 18 Haziran 2010 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2010 Sayı: 3 |