BibTex RIS Kaynak Göster

Sosyal Beceri Programının (BLOCKS) İlköğretim İkinci Kademe Öğrencilerinin Sosyal Beceri Düzeyleri Üzerindeki Etkisi

Yıl 2010, Sayı: 3, 19 - 28, 30.12.2010

Öz

Bu çalışmanın amacı Türk kültürüne uyarlanarak uygulanan sosyal beceri programının (BLOCKS) ikinci kademe öğrencilerinin sosyal beceri düzeyleri üzerindeki etkililiğinin incelenmesidir. Fair ve McWhirter (2002)  tarafından geliştirilen program olan BLOCKS’un temel amacı, bireylerin diğerleri ile başarılı ilişkiler kurmalarını sağlamaktır. Bu program, işbirliği, sorumluluk, empati ve kendini kontrol gibi beceriler yolu ile, öğrencilerin arkadaşları ve yetişkinler ile olan ilişkilerinde, etkili olma ihtiyacını karşılamaktadır. Program, Hacettepe Üniversitesi Psikolojik Danışma ve Rehberlik Anabilim Dalı’nda doktora eğitimine devam eden iki araştırmacı tarafından, bir süpervizör denetiminde yürütülmüştür. Veriler, Kocayörük (2000) tarafından geliştirilen “Sosyal Beceri Ölçeği (SBÖ)” ile elde edilmiştir. Araştırmadan elde edilen bulgulara göre; deney grubunun kendi içinde ilerleme kaydettiği, deney grubu ile kontrol grubu arasında da fark bulunduğu görülmüştür. İzleme testi sonuçlarına göre de programın etkililiğinin devam ettiği anlaşılmıştır. Bu sonuçlara göre programın ikinci kademe öğrencilerine uygun olduğu söylenebilir.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Özlem Tagay

Yaprak Baydan Bu kişi benim

Nilüfer Voltan Acar

Yayımlanma Tarihi 30 Aralık 2010
Gönderilme Tarihi 21 Ekim 2010
Yayımlandığı Sayı Yıl 2010 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Tagay, Ö., Baydan, Y., & Voltan Acar, N. (2010). Sosyal Beceri Programının (BLOCKS) İlköğretim İkinci Kademe Öğrencilerinin Sosyal Beceri Düzeyleri Üzerindeki Etkisi. Mehmet Akif Ersoy University Journal of Social Sciences Institute(3), 19-28. https://doi.org/10.20875/sb.59103