Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

The Use of Stereotype in Children Aged Between 5-8

Yıl 2011, Sayı: 4, 86 - 93, 14.06.2011

Öz

Visual arts education is known as an important item which encourages artistic and aesthetic features of child to improve. From the descriptions of creation, creation is understood as a result of natural development or invention of child by himself. In twenty firsth century, children are exposed graphic visuals and prepared shapes everyday. Except from these visuals, children are presented easy geometric shapes, drawings and stereotypes, which are thought to make children draw and learn easier. But, the stereotypes in children’s paintings are seen that they are visuals which were prepared by adults. Phsychologists and educators have been interested in children’s paintings and analyzed children’s paintings in different ways. The question of whether children’s using stereotypes in their paintings is related with their creation level has been one of the topics researched by art educators, too. In this study, the previous studies about using stereotypes in between 5-8 years old children were searched and it is aimed at drawing attention to stereotypes effects on children’s linear development and creativity.

Kaynakça

  • Alakuş ve diğerleri. (2009). Sanat Eğitimi ve Görsel Sanatlar Öğretimi. Ankara: Pegem Yayınevi.
  • Feldman, D. H. (1987). Discipline-based art education: what forms will it take? Proceedings of a Natural Invitational Conference sported by Getty Center for Education in Arts. Los Angles, California, January.
  • Gardner, H. (1990). Art Eucation and human development. California: The Getty Center for Education.
  • Hurwitz, A. and Day, M. (1995). Children and their art. Florida: Harcourt Brace College Publishers,
  • İlhan, A. Ç. (1990). Çocuklar İçin Hazırlanan Boyama Kitapları ve Çocuğun Yaratıcılığına Etkisi. Eğitim Bilimleri Birinci Ulusal Kongresi Bildiriler Kitapçığı, Cilt II-2, 101-115.
  • Linderman, M. G. (1997). Art in the elemantary school. United States, Amerika: The McGarw-Hill Companies, Inc.,
  • Lowenfeld, V. (1982). Creative and mental growth. United States, Amerika: Macmillan Publishing Company,
  • San, İ. (2003). Sanat Eğitimi ve Kuramları. Ankara: Ütopya Yayınları.
  • San, İ. (2004). Sanat ve Eğitim yaratıcılık Temel Sanat Kuramları Sanatsal Eleştirisi Yaklaşımları. Ankara: Ütopya Yayınevi,
  • San, İ. (1979). Sanatsal Yaratma ve Çocukta Yaratıcılık. Ankara: İş Bankası Kültür Yayınları.
  • Sedlak, R. A., Sedlak, D. M. (1985). Teaching the uducable mentally retarded. Albany: State University of New York Pres.
  • Sönmez, V. (1993). “Yaratıcı Okul, Öğretmen, Öğrenci” Yaratıcılık ve Eğitim. Ankara: TED Yayıncılık.
  • Wilson, B-Wilson, M. (1977). The iconoclastic view art education. Art Education (Ocak 1977), 5-12.
  • Yavuzer, H. (2007). Resimleriyle Çocuk. İstanbul: Remzi Kitabevi.

5-8 Yaş Aralığındaki Çocuklarda Stereotip (Klişe Resim) Kullanımı

Yıl 2011, Sayı: 4, 86 - 93, 14.06.2011

Öz

Görsel sanatlar eğitimi çocuğun estetik ve yaratıcı özelliklerinin gelişimini destekleyen önemli bir öğe olarak bilinmektedir. Yaratıcılığın, çocuğun kendi kendine keşfinin ve doğal yolla gelişiminin bir sonucu olduğu kabul edilebilir. Fakat çocuklar, yirmi birinci yüzyılda her gün grafik imgelerle, hazır şekillerle karşı karşıya kalırlar. Gündelik hayatta görülen bu hazır şekillerin dışında, yetişkinler tarafından, çocukların bir nesneyi kolay çizmesine ya da öğrenmesine yardımcı olduğu düşünülen, basit geometrik biçimler ve klişe resimler çoğu zaman çocuğa sunulur. Çocuk resimlerinde görülen klişe resimlerin, aslında yetişkinlerin yapmış olduğu imgeler olduğu görülmektedir. Psikologlar ve eğitimciler çocuk resimlerine uzun yıllardır ilgi göstermiş ve çocuk resimlerini değişik yönlerden incelemişlerdir. Çocuğun klişe resim kullanımıyla, yaratıcılık düzeyi arasında bir ilişkinin olup olmadığı sorusu da sanat eğitimcileri tarafından araştırılan konulardandır. Bu çalışmada, klişe resimlerin 5-8 yaş aralığındaki çocuklarda kullanımı konusundaki çalışmalar incelenmiş, klişe resimlerin çocukların çizgisel gelişimleri ve yaratıcılıkları üzerindeki etkilerine dikkat çekilmiştir.

Kaynakça

  • Alakuş ve diğerleri. (2009). Sanat Eğitimi ve Görsel Sanatlar Öğretimi. Ankara: Pegem Yayınevi.
  • Feldman, D. H. (1987). Discipline-based art education: what forms will it take? Proceedings of a Natural Invitational Conference sported by Getty Center for Education in Arts. Los Angles, California, January.
  • Gardner, H. (1990). Art Eucation and human development. California: The Getty Center for Education.
  • Hurwitz, A. and Day, M. (1995). Children and their art. Florida: Harcourt Brace College Publishers,
  • İlhan, A. Ç. (1990). Çocuklar İçin Hazırlanan Boyama Kitapları ve Çocuğun Yaratıcılığına Etkisi. Eğitim Bilimleri Birinci Ulusal Kongresi Bildiriler Kitapçığı, Cilt II-2, 101-115.
  • Linderman, M. G. (1997). Art in the elemantary school. United States, Amerika: The McGarw-Hill Companies, Inc.,
  • Lowenfeld, V. (1982). Creative and mental growth. United States, Amerika: Macmillan Publishing Company,
  • San, İ. (2003). Sanat Eğitimi ve Kuramları. Ankara: Ütopya Yayınları.
  • San, İ. (2004). Sanat ve Eğitim yaratıcılık Temel Sanat Kuramları Sanatsal Eleştirisi Yaklaşımları. Ankara: Ütopya Yayınevi,
  • San, İ. (1979). Sanatsal Yaratma ve Çocukta Yaratıcılık. Ankara: İş Bankası Kültür Yayınları.
  • Sedlak, R. A., Sedlak, D. M. (1985). Teaching the uducable mentally retarded. Albany: State University of New York Pres.
  • Sönmez, V. (1993). “Yaratıcı Okul, Öğretmen, Öğrenci” Yaratıcılık ve Eğitim. Ankara: TED Yayıncılık.
  • Wilson, B-Wilson, M. (1977). The iconoclastic view art education. Art Education (Ocak 1977), 5-12.
  • Yavuzer, H. (2007). Resimleriyle Çocuk. İstanbul: Remzi Kitabevi.
Toplam 14 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Gülçin Karaca

Yayımlanma Tarihi 14 Haziran 2011
Gönderilme Tarihi 17 Mayıs 2011
Yayımlandığı Sayı Yıl 2011 Sayı: 4

Kaynak Göster

APA Karaca, G. (2011). 5-8 Yaş Aralığındaki Çocuklarda Stereotip (Klişe Resim) Kullanımı. Mehmet Akif Ersoy University Journal of Social Sciences Institute(4), 86-93.