BibTex RIS Kaynak Göster

15-18 Yaş Grubu Takım ve Ferdi Spor Yapan Bireylerin Duygusal Durumlarının Karşılaştırılması

Yıl 2012, Sayı: 6, 123 - 135, 08.08.2012

Öz

Bu araştırmanın amacı takım ve ferdi spor yapan bireylerin günlük hayattaki duygusal durumlarını tespit etmekti. Araştırmaya düzenli olarak spor yapan ve 15-18 yaş grubunda bulunan toplam 300 sporcu katılmıştır. Katılımcıların bazı demografik özellikleri ile günlük hayattaki duygusal özelliklerini belirlemek için anket uygulanmıştır. Elde edilen bulguların analizinde SPSS 15.0 for Windows programında independent t test kullanılmıştır. Araştırmanın sonunda en fazla katılımın futbol ve basketbol spor dallarından olduğu ve sporcuların büyük çoğunluğunun haftada 3-4 gün antrenman yaptıkları tespit edilmiştir. Araştırmada en düşük katılımın ise taekwondo ve masa tenisi spor dallarından olduğu belirlenmiştir. Bunun yanında, günlük hayatta kendine güvenme, kendini iyi hissetme, kendini kaygılı hissetme, her şeyi ciddiye alma ve etkilenme gibi psikolojik özelliklerin her iki grupta da benzer düzeyde görüldüğü belirlenmiştir. Sonuç olarak takım ve ferdi spor dalları ile ilgilenen 15-18 yaş grubu bireylerin günlük hayattaki duygusal özellikleri arasında istatistiksel olarak anlamlı düzeyde farklılıklar olmadığı sonucu elde edilmiştir (p>0,05).

Kaynakça

  • Akarçeşme, C. (2004). Voleybolda Müsabaka Öncesi Durumluk Kaygı İle Performans Ölçütleri Arasındaki İlişki. Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi. Gazi Üniversitesi. Ankara.
  • Akçalar, S.Ö. (2007). Ortopedik Engellilerin Sosyalleşmesine Sporun Etkisi. Yüksek Lisans Tezi. Gazi Üniversitesi, Ankara
  • Aktaş, Z., Çobanoğlu, G., Yazıcılar, İ., Er, N. (2006). Profesyonel Basketbolcularda Spora ÖzgüBaşarı Motivasyon Düzeyinin Cinsiyetler Açısından Karşılaştırılması. SPORMETRE Beden Eğitimi veSpor Bilimleri Dergisi. 4(2), 55-59.
  • Aktop, A., Erman, K. A. (27-29 Ekim 2002). Takım ve Bireysel Sporcuların Başarı Motivasyonu Benlik Saygısı ve Sürekli Kaygı Düzeylerinin Karşılaştırılması. 7. Uluslar arası Spor Bilimleri Kongre Kitapçığı. Antalya
  • Arslan, C., Güllü, M. ve Tutal, V. (2011). Spor Yapan ve Yapmayan İlköğretim Öğrencilerinin Depresyon Durumlarının Bazı Değişkenlere Göre İncelenmesi. Niğde Üniversitesi Beden Eğitimi Ve Spor Bilimleri Dergisi. 5(2) 120-132.
  • Efe, M, Öztürk, F, Koparan, Ş. ve Şenışık Y. (2008). 14-16 Yaş Grubu Erkeklerde VoleybolÇalışmalarının Sosyal Yetkinlik Beklentisi ve Atılganlık Üzerine Etkisi. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 21(1), 69-77.
  • Ekeland, E, Heian, F. and Hagen, K.B. (2005). Can Exercise İmprove Self Esteem İn Children And Young People? A Systematic Review Of Randomised Controlled Trials. Br J Sports Medicine. 39, 792-798.
  • Grossbard, J. R., Smith, R. E., Smoll, F. L. and Cumming, S. P. (2009). Competitive Anxiety In Young Athletes: Differentiating Somatic Anxiety, Worry, And Concentration Disruption. Anxiety, Stress, &Coping: An International Journal. 22(2), 153-166.
  • Gül, G. K. (2011). Çocuklar ve Spor. Ankara: Spor Yayınevi ve Kitabevi.
  • Kırımoğlu, H. (2008). Türkiye 13 Yaş Altı Badminton Şampiyonasına Katılan Sporcu Öğrenciler ile Sporcu Olmayan Öğrencilerin Atılganlık Düzeylerinin Karşılaştırılması. S.Ü. BES Bilim Dergisi. 10(2), 1–9.
  • Koç, H. (2004). Profesyonel Futbolcularda Durumluk Kaygı Düzeylerini Etkileyen Faktörlerin Değerlendirilmesi. Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi. Dumlupınar Üniversitesi. Kütahya.
  • Kuru, E. (2003). Farklı Statüdeki Beden Eğitimi Bölümü Öğrencilerinin Kişilik Özellikleri. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi. 23(1) 175-191.
  • Küçük, V., Koç, H. (2004). Psiko-Sosyal Gelişim Süreci İçerisinde İnsan Ve Spor İlişkisi. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 10, 131–142
  • Muratlı, S (2007). Antrenman Bilimi Yaklaşımıyla Çocuk ve Spor. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım
  • Özdinç, Ö. (2005). Çukurova Üniversitesi Öğrencilerinin Sporun ve Spora Katılımın Sosyalleşmeyle İlişkisi Üzerine Görüşleri. SPORMETRE Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi. 3(2), 77-84.
  • Özgül, F. (2003). Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu Öğrencilerinde Durumluluk ve Sürekli Kaygı Düzeyleri. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Cumhuriyet Üniversitesi. Sivas.
  • Öztürk, F., Şahin, Ş. K. (2007). Spor Yapan ve Yapmayan 9-13 Yaş Grubu Bireylerin Sosyal Yetkinlik Beklentisi Puanlarının Karşılaştırılması (Bursa Örneği). İlköğretim Online. 6(3), 469-479.
  • Yazarer, İ., Taşmektepligil, M. Y., Ağaoğlu, Y. S., Ağaoğlu, S. A., Albay, F. ve Eker, H. (2004). Yaz Spor Okullarında Basketbol Çalışmalarına Katılan Grupların İki Aylık Gelişmelerinin Fiziksel Yönden Değerlendirilmesi. SPORMETRE Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi. 2(4) 163-170
Toplam 18 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Burcu Salar Bu kişi benim

Mesut Hekim

Mehmet Tokgöz Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 8 Ağustos 2012
Gönderilme Tarihi 3 Temmuz 2012
Yayımlandığı Sayı Yıl 2012 Sayı: 6

Kaynak Göster

APA Salar, B., Hekim, M., & Tokgöz, M. (2012). 15-18 Yaş Grubu Takım ve Ferdi Spor Yapan Bireylerin Duygusal Durumlarının Karşılaştırılması. Mehmet Akif Ersoy University Journal of Social Sciences Institute(6), 123-135. https://doi.org/10.20875/sb.47129