Dünyadaki genel ekonomik bakış açısına göre sağlık turizmi diğer alternatif turizm seçenekleri içinde çok hızlı şekilde gelişen sektörlerden biri konumundadır. Fakat gerek coğrafi konumu ve kültürel yapısı, gerekse de ekonomik ve sağlık sektörü kapasitesine göre Türkiye’nin sağlık turizmi alanında dünya pazarında istediği yeri elde ettiği söylenemez. Dünya sağlık turizmi piyasasında önemli bir ülke olarak yer alabilmek için diğer ülkelerle rekabet etmek kaçınılmazdır. Bu rekabet ortamında ele alınacak olan Türkiye’nin ve örnek olarak seçilen İzmir’in bu alanda güçlü ve zayıf yönleri bulunmaktadır. Bu açıdan, gelişen sağlık turizmi sektöründe bulunan rakip ülkelerin uygulamalarının ne olduğunun araştırılması, kamu ve özel kuruluş çalışmalarının incelenmesi ve bu sektördeki yatırımların artmasının gerekçelerinin ortaya konulması gerekmektedir. Bu çalışmada sağlık turizmi ve çeşitleri ele alınarak, Türkiye ve İzmir’deki mevcut durum incelenmiş, GZFT analizi yardımı ile sağlık turizminin Türkiye ve İzmir’e hangi alanlarda katkı sağlayacağı belirtilerek dünya sağlık turizmi pazarından elde edilen payın artırılabilmesi için çeşitli öneriler getirilmiştir.
From global economic outlook, health tourism has been developing and widespreading worldwide in last decades. However, based on its geographic location and cultural structure as well as its economic and health sector capacities, it can be argued that Turkey has not achieved the place it deserves in global health tourism market. Turkey and a selected sample in Turkey, Izmir, have several strengths and weeknesses in this competitive world. In this respect, it is essential to investigate health tourism practices of competing developed countries, examine actions of public and private health organizations, and disclose the importance of health investments. Handling health tourism and its types, this study examines current situation in health tourism sector in Turkey and Izmir, specifies how health tourism can contribute to Turkey and Izmir with the help of SWOT analysis, and brings several suggestions to improve Turkey’s share in global health tourism market.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 5 Ağustos 2014 |
Gönderilme Tarihi | 20 Mart 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 Cilt: 6 Sayı: 10 |