Müşteri-işgören etkileşiminin toplumsal bağlamda önemli bir çıkarımı, kültürün, duygusal emeğin müşterilere sunuluşunda belirleyici ve baskın bir rol oynamasıdır. Kültür, sadece ziyaretçiler için bir çekicilik unsuru olması nedeniyle değil, aynı zamanda turist davranışı ile yerleşik halk ve turizm çalışanları arasındaki etkileşim üzerindeki etkisi nedeniyle turizmin önemli bir boyutudur. Bu çalışma, farklı kültürlere mensup müşterilere hizmet sunuyor olmanın, çalışanların duygusal emek düzeylerinde bir fark yaratıp yaratmadığını ortaya çıkarmayı amaçlamaktadır. Araştırma verileri, farklı kültürlere hizmet sunan 25 adet konaklama işletmesinde çalışan 535 işgörenden elde edilmiştir. Araştırma sonucunda hem duygusal çaba hem duygusal çelişki düzeyinin hizmet sunulan müşterinin kültürüne göre farklılaştığı görülmüştür. Buna göre Rus turistlere hizmet sunan çalışanların, İngiliz turistlere hizmet sunan çalışanlara göre daha fazla duygusal çaba ve duygusal çelişki sergilediği görülmüştür. Ayrıca yerli turiste hizmet sunan çalışanların her iki duygusal emek boyutu düzeylerinde İngiliz veya Rus turistlere hizmet sunan çalışanlara göre istatistiksel olarak anlamlı bir fark bulunamamıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 5 Nisan 2016 |
Gönderilme Tarihi | 22 Ekim 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 8 Sayı: 14 |