Küreselleşmenin etkilerinin hızlı bir şekilde arttığı günümüz şartlarında işletmelerin rekabet avantajı elde etmesi, nitelikli insan kaynağına sahip olmakla birlikte, bu kaynağı etkili ve verimli kullanmaya bağlıdır. Nitelikli insan kaynağının kendi beklentilerini karşılayacak marka değeri (işveren markası) olan işletmeleri tercih edeceği düşünüldüğünde, işletmelerin nitelikli potansiyel insan kaynağını kendi organizasyon yapısına dâhil edecek ve mevcut insan kaynağının da tutulmasını sağlayacak işveren markasını oluşturması gerekmektedir. Bu çalışmada, işveren markası oluşumunda ve işveren markası bilgisinin sunulmasında etkili olan insan kaynakları faaliyetlerinin, çalışma ortamı üzerinde, çalışma ortamının da tazminat-kazanç üzerinde etkilisinin olduğu varsayımından yola çıkarak, geleceğin işgücünü oluşturan üniversite öğrencilerinin, işveren markası üzerine algıları araştırılmıştır. Araştırmanın sonuçları doğrultusunda; İK faaliyetlerinin hem çalışma ortamında hem de tazminat-kazanç üzerinde etkili olduğu, çalışma ortamının da tazminat-kazanç üzerinde etkili olduğu görülmüştür.
İnsan Kaynakları Yönetimi Örgüt Kültürü İşletme Çekiciliği İşgören Bağlılığı Çalışma Ortamı Tazminat-Kazanç İşveren Markası
The current conditions that effects of globalization quickly increased, getting competitive advantage of the enterprises depends on using human resources effectively and efficiently besides having qualified human resources. Considered that the qualified human resources would prefer the enterprises that have brand value (employer branding) met their own expectations, enterprises need to create an employer branding that will include the qualified potential human resources into its organizational structure and will provide to keep the existing human resources. In this study perceptions of the university students that is future labor about employer branding has been investigated by considering the assumption that human resources activities which is effective in creation and prentation of the employer branding has impact on the work environment, work environment has impact on the compensation-benefits, In accordance with the results of the study it has been showed that; HR activities have impact on the both ‘work environment’ and ‘compensation-benefits’,‘work environment’ has impact on the ‘compensationbenefits’.
Employer Branding Human Resource Management Organization Culture Business Attractiveness Employee Engagement Work Environment Compensation-Benefits
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 5 Nisan 2016 |
Gönderilme Tarihi | 4 Şubat 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 8 Sayı: 14 |