Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

THE ROLE OF FAIRS, FEASTS AND PLATEAU FAIRS IN THE DEVELOPMENT OF ALTERNATIVE TOURISM CHOICES

Yıl 2016, Cilt: 8 Sayı: 15, 95 - 111, 13.06.2016

Öz

Fairs and feasts are social and cultural organization arranged to advertise goods and services. One of the peculiarities of such organizations is to cause movements for touristic purposes. Private and public companies in Antalya organize cultural, sportive, and artistic activities to activate tourism season. Local governments who grasp the meaning of fairs, festivals, plateau fairs and their contribution to economy have supported and organized touristic, cultural, artistic, and lots of various fairs and festivals. In addition to festivals with a commercial goal, there are cultural festivals (Golden Orange Film Festival, Kemer Festival, Kumluca Camel Wrestling Festival, Finike Festival, International Kaş Likya Festival, Elmalı Green Plateau Festivals, Abdal Musa Festivals, Peace Water Culture and Tourism Festivals etc.) With its focus on Antalya, this study aims to underline the importance of fairs, festivals, and plateau fairs to highlight the peculiarities of those activities in terms of alternative tourism

Kaynakça

  • Antalya Valiliği İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü (2015), http://www.antalyakulturturizm.gov.tr/TR,68175/festivalleretkinlikler.html, (10.07.2015)
  • Bakırcı, Muzaffer (1999), “Doğu Karadeniz Örneğinde Yaylaların Pazar Yeri Fonksiyonu”, İstanbul Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Coğrafya Bölümü Coğrafya Dergisi, Sayı: 7, (375-385).
  • Sarı, Cemali (2013), “Batı Toroslar’da Yaylaların Fonksiyonel Değişim Süreci ve Yayla Şenlikleri”, Marmara Coğrafya Dergisi, Sayı: 27, (242-26).
  • Sarı, Cemali (2008), “Antalya’nın Alternatif Turizm Kaynakları, Planlama Yaklaşımları ve Öneriler”, Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Sayı:16, (12-45).
  • Yıldırım, Cem - Teberler, Metin (2006), Şehirlerde Düzenlenen Uluslararası Etkinliklerin Şehirlerin Pazarlanmasındaki Önemi, III. Lisansüstü Turizm Öğrencileri Kongresi Bildiri Kitabı 25-28 Mayıs 2006 Çanakkale, s.: 857-870, Ankara.
  • Yüncü, Deniz- Kozak, Meryem (2008), Poka Yoke Yöntemi Kullanılarak Fuar Etkinliklerinde Ortaya Çıkan Hataların Değerlendirilmesine Yönelik Bir Uygulama Çalışması, IV. Lisansüstü Turizm Öğrencileri Kongresi Bildiri Kitabı 23-27 Nisan 2008 Belek/Antalya, s.: 219-241, Ankara.
  • Zaman, Mehmet (2001), “Geleneksel Yayla Şenliklerinin Doğu Karadeniz Bölümü Yayla Turizminin Geliştirilmesindeki Rolü”, Doğu Coğrafya Dergisi, Sayı:6, (163-186).

ANTALYA’DA FUARLAR, FESTİVALLER VE YAYLA ŞENLİKLERİNİN ALTERNATİF TURİZMİN GELİŞMESİNDEKİ ROLÜ

Yıl 2016, Cilt: 8 Sayı: 15, 95 - 111, 13.06.2016

Öz

Fuarlar, festivaller ve şenlikler, malların ve hizmetlerin tanıtılması için yapılan ve bir takım sosyal ve kültürel faaliyetleri içeren düzenlemelerdir. Bu tür organizasyonların özgün niteliklerinden birisi; turizm amaçlı yer değiştirmelere neden olmasıdır. Antalya’da, fuarlar, festivaller ve yayla şenliklerin turizme katkılarının önemini kavrayan yerel yönetimler, organizasyonları etkin bir şekilde desteklemeye ve fuarlar, festivaller ve yayla şenlikleri hakkında önerilerde bulunmaya başlamışlardır. Yetiştirilen bir ürünün tanıtımını amaçlayan ve ekonomik kaygılar taşıyan festivaller yanında, tamamen kültürü tanıtmaya yönelik şenlikler de (Altın Portakal Film Festivali, Kemer Festivali, Kumluca Deve Güreşleri Festivali, Finike Festivali, Uluslararası Kaş Likya Festivali, Elmalı Yeşil Yayla Güreşleri, Abdal Musa Şenlikleri, Barış Suyu Kültür ve Turizm Manavgat Festivali, vb.) İl’de geniş ölçüde yaygınlık gösterir.Araştırma sahasını Antalya ilinin oluşturduğu bu çalışmanın başlıca amacı, İl’in turizm çeşitlendirilmesinde fuarlar, festivaller ve geleneksel yayla şenliklerinin öneminin ortaya konulması ile alternatif turizm kapsamı içerisinde algılanan bu etkinliklerin özelliklerinin belirlenmesidir.

Kaynakça

  • Antalya Valiliği İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü (2015), http://www.antalyakulturturizm.gov.tr/TR,68175/festivalleretkinlikler.html, (10.07.2015)
  • Bakırcı, Muzaffer (1999), “Doğu Karadeniz Örneğinde Yaylaların Pazar Yeri Fonksiyonu”, İstanbul Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Coğrafya Bölümü Coğrafya Dergisi, Sayı: 7, (375-385).
  • Sarı, Cemali (2013), “Batı Toroslar’da Yaylaların Fonksiyonel Değişim Süreci ve Yayla Şenlikleri”, Marmara Coğrafya Dergisi, Sayı: 27, (242-26).
  • Sarı, Cemali (2008), “Antalya’nın Alternatif Turizm Kaynakları, Planlama Yaklaşımları ve Öneriler”, Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Sayı:16, (12-45).
  • Yıldırım, Cem - Teberler, Metin (2006), Şehirlerde Düzenlenen Uluslararası Etkinliklerin Şehirlerin Pazarlanmasındaki Önemi, III. Lisansüstü Turizm Öğrencileri Kongresi Bildiri Kitabı 25-28 Mayıs 2006 Çanakkale, s.: 857-870, Ankara.
  • Yüncü, Deniz- Kozak, Meryem (2008), Poka Yoke Yöntemi Kullanılarak Fuar Etkinliklerinde Ortaya Çıkan Hataların Değerlendirilmesine Yönelik Bir Uygulama Çalışması, IV. Lisansüstü Turizm Öğrencileri Kongresi Bildiri Kitabı 23-27 Nisan 2008 Belek/Antalya, s.: 219-241, Ankara.
  • Zaman, Mehmet (2001), “Geleneksel Yayla Şenliklerinin Doğu Karadeniz Bölümü Yayla Turizminin Geliştirilmesindeki Rolü”, Doğu Coğrafya Dergisi, Sayı:6, (163-186).
Toplam 7 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Cemali Sarı

Yayımlanma Tarihi 13 Haziran 2016
Gönderilme Tarihi 27 Temmuz 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 8 Sayı: 15

Kaynak Göster

APA Sarı, C. (2016). ANTALYA’DA FUARLAR, FESTİVALLER VE YAYLA ŞENLİKLERİNİN ALTERNATİF TURİZMİN GELİŞMESİNDEKİ ROLÜ. Mehmet Akif Ersoy University Journal of Social Sciences Institute, 8(15), 95-111.