Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

MÜZİK ÖĞRETMENİ ADAYLARININ ÖĞRETİM SÜRECİNE İLİŞKİN ÖZYETERLİK İNANÇLARI - THE SELF-EFFICACY BELIEFS OF MUSIC TEACHER CANDIDATES REGARDING THE TEACHING PROCESS

Yıl 2017, Cilt: 9 Sayı: 18, 1 - 9, 31.03.2017
https://doi.org/10.20875/makusobed.286047

Öz

Bu araştırmada, müzik öğretmeni adaylarının öğretim
sürecine ilişkin öz-yeterlik inançları ile bu inançların cinsiyet ve sınıf
değişkenlerine göre farklılaşıp farklılaşmadığı incelenmiştir. Çalışmada
betimsel yöntem izlenmiş olup tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın
çalışma grubunu 2016-2017 eğitim öğretim yılında Ömer Halisdemir
Üniversitesinde öğrenim gören 101 müzik öğretmeni adayı oluşturmuştur. Çalışmada
veriler Özdemir (2008) tarafından geliştirilen “öğretmen adaylarının öğretim
sürecine ilişkin öz-yeterlik inançları” ölçeği ile toplanmıştır.  Araştırma için yapılan ölçeme aracı güvenirlik
analizinde ölçeğin ilk faktörü için Cronbach Alfa iç tutarlılık katsayısı  ,89, ikinci faktör için ,95 ve üçüncü faktör
içinse ,93 olarak belirlenmiştir. Verilerin analizi ve yorumlanmasında,
aritmetik ortalama ve standart sapmadan yararlanılmıştır. Ayrıca, öğretim
sürecine ilişkin öz-yeterlik inançlarının; cinsiyete göre farklılık gösterip
göstermediğini belirlemek için bağımsız gruplar t testi ve sınıf seviyesine
göre farklılık gösterip göstermediğini belirlemek için ise tek yönlü varyans
analizi (ANOVA) yapılmıştır.  Çalışmanın
sonuçlarına göre, müzik öğretmen adaylarının büyük ölçüde öğretim sürecine ilişkin öz-yeterlik
inançlarına sahip oldukları ile cinsiyet ve sınıf değişkenlerinin öğretmen
adaylarının öz-yeterlik inançlarında anlamlı bir farklılığa neden olmadığı
belirlenmiştir. 

Kaynakça

  • Akbulut, E. (2006). “Müzik Öğretmeni Adaylarının Mesleklerine İlişkin Öz Yeterlik İnançları”, Yüzüncü Yıl Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt:111, Sayı:11, ss.24-33
  • Bandura, A. (1977). Self-efficacy: Toward a unifying theory of behavioral change. Psychological Review, 84, 191-215.
  • Bandura, A. (1986). Social Foundations Of Thought And Action: A Social Cognitive Theory. Englewood Cliffs, NJ: Prentice-Hall.
  • Bandura, A. (1997). Self-efficacy. The Exercise Of Control. New York: W.H. Freeman.
  • Başaran, İ. E. (1996). Türkiye Eğitim Sistemi. Ankara: Yargıcı Matbaası.
  • Çevik, B. D. (2011). “Sınıf Öğretmeni Adaylarının Müzik Öğretimi Öz Yeterlik Düzeylerinin İncelenmesi”, Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 12(1), 145-168
  • Demirtaş, H.,CÖMERT, M.,ÖZER, N. (2011). “Öğretmen Adaylarının Özyeterlik İnançları ve Öğretmenlik Mesleğine İlişkin Tutumları”, Eğitim ve Bilim, Cilt.36, Sayı 159, ss.96-111
  • Ekici, G. (2008). “Sınıf Yönetimi Dersinin Öğretmen Adaylarının Öğretmen Öz-Yeterlik Algı Düzeyine Etkisi”, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, (35), ss.98-110.
  • Gürcan, A. (2005). “Bilgisayar Özyeterliği Algısı ile Bilişsel Öğrenme Stratejileri Arasındaki İlişki”, Eğitim Araştırmaları, 19, 179–193.
  • Karasar, N. (2002). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım Ltd. Şti.
Toplam 10 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Ebru Temiz

Yayımlanma Tarihi 31 Mart 2017
Gönderilme Tarihi 16 Ocak 2017
Kabul Tarihi 27 Mart 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 9 Sayı: 18

Kaynak Göster

APA Temiz, E. (2017). MÜZİK ÖĞRETMENİ ADAYLARININ ÖĞRETİM SÜRECİNE İLİŞKİN ÖZYETERLİK İNANÇLARI - THE SELF-EFFICACY BELIEFS OF MUSIC TEACHER CANDIDATES REGARDING THE TEACHING PROCESS. Mehmet Akif Ersoy University Journal of Social Sciences Institute, 9(18), 1-9. https://doi.org/10.20875/makusobed.286047